Hoi allemaal, Ik werk binnen de jeugdpyschiatrie en heb regelmatig te maken met agressie.Een client heeft al regelmatig verschillende vrouwen hard in de buik geschopt, ook mij vlak voor de zwangerschap.Nu heb ik ervoor gekozen om op mijn werkplek al te vertellen dat ik zwanger ben. Was hier wel heel verdietig over, mijn ouders weten het nog niet eens! Is dit voor iemand herkenbaar ? Liefs Nana
Het is voor mij niet herkenbaar maar ik kan me owh zo goed voorstellen dat je het al wel hebt verteld. De veiligheid van je baby en die van jezelf staat voorop. Ik vind dat je er goed aan hebt gedaan om het te vertellen, juist nu wordt je beschermt door de wet en kun je aangepast werk krijgen..
hey hallo, Voor mij heel herkenbaar. Mijn collega's en de rest van de organisatie waren eerder op de hoogte dan mijn ouders. Alhoewel ik het ze wel gelijk daarna ook verteld heb. Voelde niet goed. Bij ons ook erg veel agressie en bedreigingen. Dat is ook de reden dat ik nu sinds ehm 2 weken niet meer op mijn normale werkplek zit en dus een andere plek heb gekregen tot ik met verlof ga. Erg jammer want ik doe mijn werk graag....
Hoi Nana, Dit is voor mij heel herkenbaar, ik werk met sterk gedragsgestoorde verstandelijk gehandicapten, ik heb het na 9 weken op mijn werk verteld (nadat ik mijn eerste echo heb gehad). Bij ons is het de regel dat je na drie maanden zwangerschap niet meer met de clienten mag werken. Ik heb toen vervangend werk gekregen (kantoorwerkzaamheden) en ik assisteer mijn teamleider. Het druist een beetje tegen je gevoel in om het zo vroeg te vertellen (ik heb het dan iets later verteld) omdat je weet dat het ook mis kan gaan. Maar je moet geen risico`s nemen. Groetjes Senna
Hoihoi jeugdspychiatrie,,,,tilburg,,,,hondsberg? Ken t, ken ook hondsberg/ la salle, tenminste neem aan dat je deze of zo'n soort instelling bedoeld. Ik werk zelf me verstandelijk gehandicapte mensen/ jongeren met gedragsproblemen. regelmatig clienten in de time out en dergelijke. Ik heb er dus ook bewust voor gekozen om het meteen te vertellen. Ik wil het risico echt niet lopen, hoe erg ik het ook vind want het werk is echt super! Op mn werk houden ze er echt goed rekening mee. Sta niet meer alleen op de groep en de echt agresieve groepen word ik niet meer ingezet. dat zijn de zogehete risicogroepen. Voor jou zal er ook wel mogelijkheid zijn om tijdelijk op een andere groep te gaan werken. Ik heb t ook eerst op t werk verteld en pas 2 weken later aan mn ouders. Ik moet zeggen dat het heel lastig was maar ik wilde het mn ouders op een speciale manier vertellen. Ik zou t ook echt heel erg vinden dat als er iets op t werk gebeurt zou zijn en mn ouders het op die manier te weten zouden komen.
hoi nana ik werk in een orthopedagogische instelling voor jongeren met een licht verstandelijke beperking. ook daar is veel agressie en is een collega van mij in de buik getrapt terwijl ze al zwanger was. het is inderdaad slim van je om het je werk zo snel mogelijk te vertellen want dan kunnen ze maatregelen nemen. zo mocht ik dus geen conflicten meer aan gaan en werd er een extra collega in gezet. ik snap dat je verdrietig was maar uiteindelijk doe je het voor het gezondheid van je kindje. groetjes rianne succes
Ik denk dat je je er niet te druk om moet maken, alles voor jou en je kindje zijn/haar gezondheid. Dat je het je ouders niet als eerste kon vertellen is natuurlijk jammer, maar beter een gezond kleinkind en een gezonde dochter als te moeten horen dat je een miskraam hebt gekregen door toedoen van een van de clienten.