vroege miskraam gehad en nu??

Discussion in 'Zwanger worden' started by MvdW, Sep 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvdW

MvdW Niet meer actief

Hoi Meiden,

even een vraagje.

Ik heb afgelopen woensdag een vroege miskraam gehad.
    Op 2 september teste ik positief dus we waren zwanger. Ik had al een paar keer wat bloedverlies en bruinverlies gehad. Woensdag 16 september werd het bloeden heviger ook met stolsels. Donderdag was het bloeden nog niet gestopt en sinds vrijdag werd het minder. Nu heb ik helemaal geen bloedverlies meer.

Kunnen we nu gelijk weer gaan klussen? Is het nu handig om met ovulatietesten te gaan werken en wanneer kan ik daar dan het beste mee beginnen? Of moet ik een ongesteldheid afwachten zodat ik weet wanneer mijn cyclus weer is.....pfff wat een vragen maar het is voor ons de eerste keer dus ben nergens zeker van.....

Ik heb zowiezo nog volgende week een afspraak bij de vk staan voor een echo (die stond al gepland, maar nu is het dus om te kijken of ik schoon ben)....

Wat is nu het handigste?? Voel me zo leeg van binnen......

2. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,789
    0
    0
    Noord-Holland
    Mandy, ten eerste wil ik je heel veel sterkte wensen met dit verlies. Ook ik weet helaas hoe erg het is....

Ten tweede, heb je alleen stolsels verloren of ook het "vruchtje" die heb ik beide keren heel bewust verloren.
    Ik zou inderdaad de echo laten doen volgende week.

Zodra het bloedverlies is opgehouden mag je weer vrijen. Dus jullie kunnen gewoon weer gaan klussen. Ik heb na mijn eeste miskraam getempt. Dan weet je wanneer je eisprong ongeveer is. Eerst moeten alle hormonen uit je lichaam voordat je weer een eisprong hebt. Dus werkt tempen dan beter als ovutesten. Bij de 2e miskraam heb ik 3 weken na de miskraam al mijn eisprong gehad. Maar dat verschilt per zwangerschap/miskraam en per persoon.

Heel veel succes en ik hoop dat je er iets aan hebt.

3. MvdW

MvdW Niet meer actief

He meis,

dank je wel voor je reactie. Ik weet niet of ik het "vruchtje" ook verloren ben....ik heb er niets van gemerkt..en geen idee wat ik me daar bij moest voorstellen....Heb niet iedere keer dat wanneer ik naar de wc ging onderin de toiletpot gekeken of ik iets "verloren" was.

Ik denk dat ik het beste gewoon volgende week bij de vk maar even moet afwachten.......

Maar als we nu blijven klussen hoe weet ik dan wanneer ik weer kan testen??

4. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    hoi Mandy,

wat rot dat je een miskraam hebt gekregen. Goed dat je toch naar de verloskundige gaat voor de echo je weet maar nooit. Als het bloeden gestopt is kun je er weer voor gaan maar je zult nooit weten wanneer je weer kun testen omdat alles weer opgang moet komen en test je positief, dan weet je nooit hoever je zwanger bent. Ik zou persoonlijk wel even afwachten voor je er weer voor gaat totdat je een negatieve test in handen hebt zodat als je positief test je zeker weet dat het een nieuwe zwangerschap is.

5. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ach meis, wat vreselijk.. ik heb niets toe te voegen, maar wil je wel laten weten dat ik met je meeleef!!

liefs

6. flower82

flower82 Actief lid

Sep 1, 2009
    229
    0
    0
    Ik herken wel wat in jouw verhaal.
    Vanaf de eisprong tot de nod heb ik twee keer bloedverlies gehad bij het plassen. Deze weken had ik ook wat lichtbruinverlies (niet donker). Dit werd de laatste dagen voor de nod wel donkerder, en vervolgens werd ik rond de nod ongesteld. Hier kwamen ook wat stolsels bij, geen vruchtje gezien, hier heb ik op gelet. Had die laatste week ook veel buikpijn.. Ongesteldheid waren maar 4 dagen, normaal ben ik dat ruim 7 dagen.
    Ik ben er vanuit gegaan dat ik niet zwanger ben, heb ook geen test gedaan.

Het was voor ons de eerste ronde na het stoppen met de nuvaring, dus kan misschien ook zijn dat het door het stoppen zo is gelopen.

We zijn nu doorgegaan naar de tweede ronde, gister de eisprong gehad.. afwachten nu.

@Mandy1982 sterkte!

7. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zou inderdaad ook wachten op een negatieve test (al heb ik die self nooit gedaan) Ik voelde 3 weken na mijn miskraam de eisprong en bijna 3 weken na de gevoelde eisprong durfde ik een testje aan, deze was positief! En bij de echo bleek ik inderdaad mijn ei gevoelt te hebben. De kleine was precies het termijn dat we dachten.

Ik zou er dus wel gewoon weer voor gaan deze ronde. Maar misschien wel tempen of ovutesten. Dan weet je ongeveer wanneer je ongi moet worden en kan je aan de hand daarvan kijken wanneer je mag testen.

Succes!

8. veertje074

Sep 20, 2009
    6
    0
    0
    Deventer eo
    Hoi hoi,

Ook ik heb na 6 weken en 2 dagen een mk. Vandaag begonnen... echt niet grappig! We waren al een jaar bezig om zwanger te worden en zo blij dat het eindelijk was gelukt... heb echt verdriet. Dus nu maar wachten totdat het bloeden voorbij is en dan maar weer nieuwe poging. We zijn wel blij dat we zwanger kunnen worden alleen nu nog zwanger worden van een levensvatbaar kindje. Ik hoop dat het ons gegeven is dat we ooit ouders mogen worden... Tjee ik voel me kut!

Liefs Veertje

9. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    @mandy en Veertje: sterkte!

Na mijn vroege miskraam ben ik na een paar dagen begonnen met tempen. Ik wilde iets meer een beeld krijgen van waar mijn lichaam nu mee bezig was. Mijn temp. was onduidelijk en ik kreeg niet een patroon die past bij het hebben van een eisprong.
    Dit werd ook bevestigd door een aantal echo's. De follikels ontwikkelden zich niet en na 30 dagen werd ik heel licht weer ongesteld, eigenlijk dus een ontrekkingsbloeding.

Daarna kreeg ik weer een normale cyclus, die ik kon controleren met mijn temp. en ovutesten. Alles werkte weer. De keer daarop was het weer raak.

Nogmaals veel sterkte!
    Ik begreep dat je meestal na 4 tot 8 weken weer ongesteld wordt, en sommigen hebben dus nog geen eisprong.
    Ik hoop dat het snel en blijvend raak mag zijn!

10. zoetje80

zoetje80 Lid

Jun 22, 2009
    81
    0
    0
    Mandy82 en Veertje,

Heel veel sterkte. Ook ik weet helaas hoe het is om een miskraam mee te maken.

Sterkt, Zoetje

11. MvdW

MvdW Niet meer actief

He meis,
    we zitten dus in precies hetzelfde schuitje (behalve dat jullie al een jaar bezig waren). Ik weet dus heel goed hoe je je voelt, het is echt heel erg om zoiets mee te maken. Had niet gedacht dat ik zo veel verdriet zou hebben zonder het eerst te hebben gezien.
    Ik hoop ook voor jullie dat jullie snel ouders mogen worden...ik leef met je mee!

Liefs

12. MvdW

MvdW Niet meer actief

Weet je dan toevallig ook hoe lang het duurt voordat je weer negatief test? Of is dit bij elk persoon verschillend?

13. MvdW

MvdW Niet meer actief

Dank je wel meis, lief van je!

14. MvdW

MvdW Niet meer actief

Heel veel succes meis, hoop dat ook jij heel snel zwanger mag zijn!

15. MvdW

MvdW Niet meer actief

Wow ik wou dat ik mijn eisprong voelde, omdat het voor ons echt de eerste keer is heb ik echt geen idee hoe dit moet voelen. We klussen gewoon lekker door en we zien het vanzelf wel...

16. MvdW

MvdW Niet meer actief

Haai Luca,

dus misschien is het toch wel handig om eerst ook te gaan temperaturen voor mij. Aan de ene kant wil ik me er gewoon niet teveel mee bezig houden, dus niet temperaturen en geen ovulatietesten gebruiken, heb eigenlijk meer zoiets van: ik zie wel wanneer het komt. Als ik me er teveel mee bezig ga houden lukt het misschien helemaal wel niet....

liefs..

17. veertje074

Sep 20, 2009
    6
    0
    0
    Deventer eo
    @Luca,

Dank voor je berichtje. Gaat met het uur beter met me. Nog een opgeblazen buik en natuurlijk bloeden. Ben je spontaan zwanger geworden van een tweeling?

@mandy,
    ben t met je eens, ik wil me er ook niet teveel mee bezig houden. Maar ja ben ook niet meer de jongste dus heb geen jaren meer de tijd... Hoe is 't nu met je?

liefs

18. MvdW

MvdW Niet meer actief

Hoi Veertje,

het gaat bij mij nu al stukken beter! Het bloeden is gelukkig sinds vrijdag al gestopt bij mij, dus heb er maar 2 dagen last van gehad. We moeten gewoon door, dus we geven de moed niet op. Oh ja kan me voorstellen dat als je de jongste niet meer bent, dat je er dan toch op gaat letten. Ik duim met je mee dat het snel weer goed mag gaan!!
    Liefs!

19. veertje074

Sep 20, 2009
    6
    0
    0
    Deventer eo

Hoi...
    Ik vroeg me al af of het wel normaal is dat bij mij het zo kort is. Vanochtend krampen gehad en bloedverlies en nu wordt het al minder. Je leest zo vaak horrorverhalen met veel bloedverlies. Zal morgen wel even ha bellen.

liefs

20. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    @veertje:

Bij mij duurde het bloedverlies niet echt lang. Toen het eenmaal begon ben ik in enkele uren veel meer bloed verloren dan ooit bij een ongesteldheid en echt grote en veel stolsels (die heb ik niet echt goed onderzocht). De volgende dag was het duidelijk veel minder en de derde dag en verder nog maar heel weinig (ik hoefde zeg maar toen niks te verschonen, behalve dan dat ik dat graag doe i.v.m. hygiëne).
    Ik weet mijn termijn niet, omdat ik net gestopt was met de mirena spiraal (zonder ongi) en dus niet wist hoe mijn cyclus was.

Ik ben het op het topic 'miskraam' wel eens vaker tegengekomen dat (vroege) miskramen onderling toch wel kunnen verschillen. Wel of geen krampen, de hoeveelheid bloedverlies en de duur kunnen verschillen en ook de eerstvolgende ongesteldheid kan juist lichter of zwaarder zijn, en na verschillende periodes.

Ben je bang dat er iets is achtergebleven? Een echo als controle aanvragen kan geen kwaad he! (of krijg je die al?)

ps. Ja, spontaan zwanger van de tweeling. Het zit niet eens in de familie.

@mandy: Ik denk dat het helemaal persoonlijk is wat je zelf wil. Ik was voor de vmk bijna niet bezig met zwanger worden, en na de vmk wel heel erg. Toch was het even goed weer snel raak. Daar hebben we geluk mee. Hoewel het na de vroege miskraam wel allemaal wat 'obsessiever' was. Maar ik hou wel van de zekerheid van weten wat er gaande is.

Zonder bloedverlies kun je gewoon weer gaan proberen. Met tempen kun je je cyclus beter leren kennen en weten wanneer je het beste kunt proberen. Maar spontaan is het niet meer zo...

Gewoon zelf overwegen wat voor jou goed is lijkt me.

Nogmaals sterkte meiden en een dikke knuffel!

Share This Page