agressief klasgenootje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Kenzi, 8 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kenzi

Kenzi Actief lid

22 mei 2014
    205
    29
    28
    NULL
    NULL
    Ik vraag me echt af of het normaal is, de jeugd van tegenwoordig zeg maar. Hoor mijn dochter regelmatig zeggen dat een klasgenootje roept van, ik vermoord jou, ik vermoord je hond en ik vermoord je familie. Vooral tegen mijn dochter dus. Jongetje die het zegt is een jongen die er graag bij wil horen, echt een sulletje, iedere week verkering vraagt aan een ander meisje en ook mijn dochter.
    In groep 6 heeft zij al meegemaakt dat er een steekincident plaats heeft gevonden tussen 2 jongens en de dader heeft mijn dochter bedreigd van als je naar de juf gaat steek ik jou ook neer. Van school gewisseld omdat de school de jongen nog een kans wil geven maar helaas treffen we precies hetzelfde type jongetje weer. Kan bij mijn dochter niet goed peilen wat ze zelf vind helaas.

Zouden jullie nog wat doen richting leerkracht? Die weet er van overigens, alleen doet niets dan ze uit elkaar halen (zaten sinds kort naast elkaar in de klas)

2. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.878
    5.170
    113
    Home
    Het is vreselijk maar ik hoor ook vreselijke dingen uit de klas van m’n oudste ( groep 6 )
    Niet zoals bij jou steekincidenten maar wel elkaar op de grond trappen etc
    Gelukkig niet tegen mijn zoon want ik sta gelijk bij de juf op het plein

dus als ik jou was zou ik alles wel
    Melden bij de juf en van haar een gesprek eisen met de ouders erbij van dit kind
    En als dat niet helpt spreek ik het kind zelf aan en dat is dan niet op m’n vriendelijke toon
    Want dat gaat veel te ver

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier op school een zelfde soort verhaal. Dochter zit in groep 8, maar het jongetje in groep 5. Terroriseert de hele boel. Grijpt kinderen naar de keel, trekt bossen haren uit het hoofd van kinderen en maakt zelfs juffen aan het huilen. Ik begreep van dochter dat er maar 1 leerkracht is waar hij naar luistert en dat de kinderen uit groep 8 steeds de schuld krijgen. Hoe kan zoiets, de school heeft toch ook de anderen te beschermen?
    Ik ben dus benieuwd wat de reacties zijn in dit topic, want ik ben geneigd naar de directrice te stappen.

4. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik ben zelf juf geweest. Ik vond het belangrijk dat kinderen mij zelf kwamen vertellen wanneer er iets speelt.
    En als het kind dat moeilijk vindt is het prettig als ouders contact opnemen.
    Je kunt namelijk niet alles doorhebben en bent in de grote pauze zelf niet buiten.

Madeliefke, owly en Neuzeke vinden dit leuk.
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    Die jeugd is er altijd geweest. Maar wel super naar dat je dochter dit (twee keer zelfs) mee moet maken. :(

Ik zou in gesprek gaan met school. Zijn ze er mee bekend? Wat doen ze er aan of wat gaan ze er aan doen?

HappyRabbits vindt dit leuk.
  6. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Mijn zoon heeft dit trouwens ook weleens meegemaakt met een klasgenoot. Ik heb hem uitgelegd dat kinderen die zich zo gedragen dit meestal zelf niet willen. Dat het best kan zijn dat die jongen eigenlijk heel graag mee wilde doen maar niet goed weet hoe hij dit kan vragen of het niet durft.
    Zo laat je je kind zich ook verplaatsen in een ander kind en zijn gedrag. Mijn zoon heeft toen gevraagd of die jongen mee wilde spelen en dit wilde hij graag.
    Soms speelt er bijvoorbeeld ook thuis iets (meestal) waardoor kinderen zich zo gedragen. En dan is het eigenlijk heel sneu als zo’n kind dan door iedereen wordt uitgekotst. Mensen kijken vaak naar het gedrag en niet naar de achterliggende reden.

Ysabella, sidmick, Berte en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Ik maak je dood, mijn papa schiet jouw papa neer...

Dat komt uit groep 3(!) hier...Dochter hield zich goed maar thuis kwam de bak er uit. Helemaal overstuur en dook op dr vader toen die later thuis kwam. Ze weet al lang wat dood betekend, dr opa mist ze nog steeds dus dat komt best hard aan.

Op de BSO eentje van nog geen 7 met een zakmes de hele dag op zak.

Af en toe vraag ik me af of we niet beter weer terug kunnen naar internetloos en aanverwanten. Gewoon weer terug naar "mijn papa is sterker dan de jouwe" of "wij hebben een groter huis/auto dan jullie".

Sta af en toe met mn oren te klapperen.

Kolibrie2, Lies1611 en Nova1986 vinden dit leuk.
  8. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.605
    1.732
    113
    Mijn man is 40+ en kreeg op de basisschool ook doodsbedreigingen in de brievenbus. Ik denk niet dat het perse met internet te maken heeft:(

HappyRabbits vindt dit leuk.
  9. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    'vroeger' toen internet nog niet echt was gebeurde dit ook. Ik had ook klasgenootjes eind jaren 80 die met messen stonden te zwaaien en vanalles met de dood bedreigde. En toen mijn vader begin jaren 90. Overleed was er ook 1 die trots met zijn mes verkondigde dat hij dat geregeld had.

Dus ik dat terug naar die tijd geen enkele reet uit maakt. De omgeving zal meer uitmaken.

10. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Vind het wel vrij bijzonder dat er in de pauze geen juf of meester surveilleert. Dat hoort gewoon bij het onderwijs.

Ik merk hier ook dat er een aantal agressieve jonge kinderen zijn. Je moet er als ouder steeds bovenop zitten om je kind op school veilig te stellen en de juffen ( want helaas zijn er weinig meesters) op de hoogte te stellen.

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Ik ben vanaf groep 3 tm groep 8 t schoolplein overgetrapt, maar doodsbedreigingen hadden we dan weer niet. (Dochter zit op mijn oude school maar is niet meer te vergelijken)

Jammer dat t zo moet zijn op verschillende plaatsen. Je gunt je kind beter, maar probeer t maar te fiksen...niet eenvoudig

12. Kenzi

Kenzi Actief lid

22 mei 2014
    205
    29
    28
    NULL
    NULL
    Heb het zelf genegeerd voor nu, moet zelf ook uitkijken dat ik weer niet te overdreven er op reageer maar goed heb dus al het een en ander meegemaakt met wat te maken heeft met messen op school door dat voorval. Leraar zelf heeft het gehoord en de jongen bij een ander groepje gezet en mijn dochter alleen laten zitten (heel bijzonder). Dochter heeft de jongen zelf genegeerd. Speelt veel in de klas, andere jongen heeft een leraar ´in elkaar geslagen` voor zover je dat van een jongen van 11 kan zeggen. Is al een aantal weken afwezig in de klas.

Deel Deze Pagina