Ruggenprik

Discussion in 'Na de bevalling' started by mummyL, May 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mummyL

mummyL Lid

May 3, 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een aantal weken gelden ben ik bevallen van een prachtige dochter.
    De bevalling was vrij lang, ontsluiting kwam niet goed op gang. Ik had een hele nacht al weeën opgevangen maar zat in de ochtend nog altijd op 2cm.
    Uiteindelijk met verloskundige naar ziekenhuis gegaan, vliezen gebroken en toen kreeg ik nog heftigere (rug) weeeën maar tegen het begin van de avond net 6cm.
    Uitendelijk heb ik na 20uur weeën en volledig uitgeput een ruggenprik gevraagd.
    Na deze pijnstilling en een infuus met weeënopwekkers ging het sneller, na twee uur de weeën z'n werk laten doen en een uur persen was mijn dochter er.

Nu komt waar ik mee zit. Op het moment zelf was ik dolblij met de ruggenprik en heeft dit naar mijn mening ervoor gezorgd dat ik ontspande en de ontsluiting eindelijk de tien cm bereikte.
    Maar nu voelt het alsof ik gefaald heb dat ik niet de hele bevalling bewust, zonder pijnstilling heb meegemaakt. Normaal gesproken kan ik best wat pijn verdragen en dat ik om pijnstilling zou vragen had ik ook nooit verwacht.

Zijn er meer moeder met ruggenprik die dit voelen?

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Het is totaal niet nodig om je schuldig te voelen. Waarom zou je verplicht alle pijn moeten voelen als dat inhoud dat je daarna helemaal gesloopt ben ?

Ik voel me juist schuldig dat ik niet op tijd er 1 gevraagd heb..ik was door complicaties en een zware inleiding echt helemeel kapot en kon mn dochter niet eens vasthouden. Ik vraag me wel eens af of ik het mn lichaam beter had kunnen herstellen als ik het niet zo lang die weeenstorm had aangedaan.

zo weten wij vrouwen ons altijd wel iets om onszelf te verwijten.

Gefeliciteerd met je mooie dochter !
    die heeft er veel meer aan dat jij nog een beetje mens bent na de bevalling dan dat je kan zeggen dat je alle pijn heb gevoeld.

3. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Er heeft nog nooit iemand een lintje gekregen dat ze de hele zwangerschap door heeft gewerkt, niet heeft gezeurd of is bevallen zonder pijn stilling dus wees niet te streng voor jezelf.

Beter volop kunnen genieten van je kindje dan helemaal gesloopt na een bevalling door de pijn.

4. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Je bent een kanjer, ook met ruggenprik, die heeft daar niets mee te maken! Niet te streng zijn voor jezelf inderdaad, aan dit soort zorgen heb je niets en je kan het ook niet terug draaien.. Genieten van je dochter!

5. me87

me87 Fanatiek lid

Apr 12, 2012
    1,361
    1
    38
    Heel herkenbaar haar. Hier geen ruggenprik maar wel remifentanil. Ik heb ook heel erg het idee gehad gefaald te hebben. Het er heel erg mee gelopen met die gedachte. En nog heb ik er spijt van.
    Ik heb het inmiddels al wat meer een plekje kunnen geven maar het snijd ergens toch nog aan me.

6. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Tja, zo twijfel ik nog wel eens of ik juist wel die ruggenprik had moeten nemen in plaats van koppig te zijn... Soms denk ik dat ik er dan wat minder mentaal geknakt uit was gekomen. Kortom, zoals iemand anders al zei, we zoeken altijd wel iets om onszelf te verwijten. Je hebt het goed gedaan meid.

7. pepe

pepe Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    1,021
    0
    36
    Achteraf gezien is dat makkelijker denken natuurlijk. Nu denk ik ook deed het zo'n pijn!? Je vergeet dat snel. Maar ik heb er geen spijt van, op dat moment kon ik die erge pijn niet meer aan. Ik had heel lang getwijfeld of ik het wel wilde. Daarna was ik weer het vrouwtje en kon tenminste een beetje om me heen kijken en kletsen. Je vraagt niet zomaar om die pijnstilling.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,995
    6,745
    113
    zuid-holland zuid
    Weet je , mijn eerste bevalling was een zware bevalling met ruggenprik ... Mijn tweede bevalling was een hele snelle makkelijke bevalling die ik dan zogenaamd helemaal op eigen kracht heb gedaan. Als ik erop terug kijk vind ik nog steeds dat die eerste bevalling heel hard werken was en dat ik daar wel een lintje voor verdien ;) m'n tweede bevalling was zo makkelijk, datkan iedereen wel even tussendoor doen... Ik heb er niks speciaals voor hoeven doen en het heeft ook veel minder indruk gemaakt. Dus je kunt heel goed trots zijn op je bevalling met ruggenprik!

9. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

Dec 21, 2013
    1,805
    655
    113
    Elke bevalling is knap! Of het nou met of zonder is of een keizersnee. Het is allemaal eng en je maakt toch veel mee. Ik heb een spoedkeizersnee gehad en zie het niet als falen. Alle baby's moeten er nou eenmaal uit en het gaat bij iedereen anders. Wees trots op jezelf!

10. mummyL

mummyL Lid

May 3, 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje meiden, goed om te lezen dat er ook vrouwen spijt hebben om het NIET te hebben gedaan. Ik heb inderdaad toen niet voor niets de keuze gemaakt.

Share This Page