Het lijkt me dat het gedrag van die juf toch echt niet door de beugel kan. Het voorbeeld van een kind van net 4 en dan zeggen: 'waarom zeg je dan niet dat je moet overblijven?' Dat is toch de verantwoording van de juf???? Al zou het niet doorgegeven zijn aan de juf, als juf moet je je kunnen inleven in kinderen en kan je gewoon niet op die manier reageren! Over dat duwen van het kindje van TS, tja dat is moeilijk beoordelen. Als je onze kinderen een mini duwtje geeft (als ze moeten doorlopen ofzo en ze niet luisteren als je het zegt) beginnen ze meteen te piepen. Maar als ik de andere verhalen over de juf lees dan zou het me niets verbazen dat de juf iets te hardhandig optreedt.
Ja klopt, maar wie gaat dat de juf vertellen? Een 'boze' moeder? Kleine kans dat ze het daar van aanneemt. Als er echt iets scheelt met de juf (als in, dat ze therapie nodig heeft), dan zal dat door een ervaren persoon gebracht moeten worden. Bijvoorbeeld een IB'er. Hahaha, jij ook Ik ben ook erg benieuwd hoe het gegaan is vandaag...
Wat verschrikkelijk, wat zielig voor je kindje 😨 !! Zooo niemand mag mijn kindje duwen/slaan of weet ik veel wat, hier zal die juf zoiezo dikke problemen krijgen met mij en vooral met mijn man 😅.
Is dit de manier hoe jij je kinderen opvoed? Dan hoop ik dat jullie niet bij ons op schoon zitten. Wat een agressieve reactie!
Ik vind het wel vrij vlot om te zeggen dat een juf agressief is, Of niet juist handeld, Even een voorbeeld ( compleet wat anders maargoed ) Onze zoon was bang om door het gat zwemmen op zwemles, de juf had hier maling aan en pakte hem bij zijn nekvel om het zo maar te zeggen en duwde hem onder water door het gat, keer op keer op keer, ( ik wist dit niet) onze zoon begon met huilen als hij naar zwemmen moest en nu wist ik dus Waarom, ik heb hem verteld dat hij het maar 1 keer ZELF hoeft te proberen en dat ik dit ook tegen de bad juf zou zeggen, ik begon met praten en zij zei meteen, nee hoor hij gaat gewoon Door dat gat klaar punt uit, Ik kan haar uit gaan maken voor ongeschikte bad juf....maar dat is ze niet, ze doet het met de beste bedoelingen en haar ervaring heeft haar geleerd dat op de harde manier en gewoon hoppa doen de kinderen het snel oppakken, ik heb haar toen verteld dat niet werkt voor onze zoon en hij dit echt zelf moet doen, dan maar langer zwemles maar hij moet er zelf vertrouwen in krijgen maar wel met in zijn achterhoofd elke keer op zijn minst proberen, dit heeft ze toen maar gedaan en warempel zwemt hij nu zelf zonder enige moeite door het gat ! Dus om on topic te gaan, een juf doet iets wat volgens haar de manier is, wat niet zegt dat het de juiste is ..... Maar dit kun je de juf gewoon vriendelijk vertellen en aangeven ik zou echt eerst even fatsoenlijk laten weten hoe of wat en het even de tijd geven
Zozozo..lekkere juf is dat! Ben wel benieuwd of er al een gesprek heeft plaats gevonden of dat er ontwikkelingen zijn..
Hee dames, jeetje wat een boel reacties. Vandaag heb ik de bewuste juf weer voor het eerst gesproken en aangegeven dat ik graag even een praatje met haar wil maken. En toen zei zij dat we een gesprek krijgen nadat ze 6 weken daar naar school gaat en dat is dus na de voorjaarsvakantie. Dus ik wacht gewoon die tijd even af en kijk het even aan, gebeurt er nog 1 ding waarvan ik denk ok nu is de maat vol dan zal ik z.s.m. een gesprek met haar aangaan, maar zoniet dan wacht ik even af tot na de voorjaarsvakantie. En dat puur omdat ze vandaag een heel relaxte indruk op mij maakte en (op haar manier) best rustig deed tegen mijn dochtertje en de andere kindjes in de klas. Ik wil ook graag even duidelijk maken aan sommigen dames hier dat ik me realiseer dat kindjes fantasie hebben, maar ik heb zelf gezien en meegemaakt hoe ze tegen andere kindjes doet. Dus wat zou haar tegenhouden om ook zo tegen de mijne te doen als ik er niet bij ben? En ik praat niet over de juf waar mijn dochtertje bij is, want ik vind het al erg genoeg dat ze op woensdag avond in bed ligt en traantjes in haar ogen heeft omdat ze morgen niet naar school wilt, want die juf maakt haar altijd aan het huilen en doet lelijk tegen haar. Ondanks alle verschillende meningen, reacties en adviezen wil ik iedereen bedanken voor jullie reacties. Er zijn al een paar goede adviezen gegeven waar ik zeker wat aan heb en zeker wel wat mee zal doen. En vergeet niet, dat ondanks dat iedereen een andere kijk op deze situatie heeft, iedereen reageert vanuit het hart en dat is absoluut niet slecht ookal ben je het er niet mee eens!
Hmmmm... Dat is wel standaard, een gesprek met 6 weken. Alleen in zo'n gesprek heb je het over hoe je kind het op school doet. Jij wilde het met de juf hebben over háár gedrag, niet over je kind. Ik ben bang, dat je je met een kluitje het riet in hebt laten sturen. Maar goed, misschien had ze inderdaad een hele slechte periode voor haar ziekte. Iets privé. En is dat nu allemaal ingedaald. Hopelijk waren het slechts een aantal momentopnames van juf op een zwak moment... Succes in elk geval!
Tja ... wat zal ik zeggen.. Fijn dat je niet negatief reageert op " negatieve " reacties.. Wat ik oprecht niet snap.. als je zo overtuigd ben dat er weldegelijk wat aan de hand is dat je dan zo lang wacht. Ik had denk ik toch wel gezegd dat ik me voor kan stellen dat er normaal gesproken na 6 weken pas een gesprek is maar dat jij vind dat er aanleiding is om eerder in gesprek te gaan... Als ik echt zou geloven dat mijn dochter door haar juf niet goed behandeld zou worden of zelfs echt geduwd werd en mijn dochter daar s`avonds huilend van in bed zou liggen omdat ze niet naar school wil / durft zou ik echt niet afwachten.. waar wat je zegt.. ieder zijn eigen mening en manier om met dingen om te gaan... Hopelijk gebeurd er verder niets meer en komen jullie er straks uit samen
Dus je wacht tot na de voorjaarsvakantie? Dan heeft het je waarschijnlijk niet hoog genoeg gezeten om nu een gesprekje te vragen........ Ik snap het allemaal even niet meer.
ik schrik niet zo van de reactie het leven van de juf tot hel maken. Op elke school heb je wel een paar ouders die er zo over denken. Ik heb ook nog een paar dreigmails in mijn mail staan van van de week... "Misschien moet je maar eens aan kinderen beginnen" zeggen ze tegen de juf van hun zoon die 30 weken zwanger is. Lekkere echte interesse hebben dat soort ouders... Wat ik niet begrijp ts is dat jij denkt dat jouw kind geduwd is en je laat afschepen met een gesprek over 3 weken... Hoe serieus is dit probleem dan eigenlijk?
[QUOTE=sanna1986;18228366]ik schrik niet zo van de reactie het leven van de juf tot hel maken. Op elke school heb je wel een paar ouders die er zo over denken. Ik heb ook nog een paar dreigmails in mijn mail staan van van de week... "Misschien moet je maar eens aan kinderen beginnen" zeggen ze tegen de juf van hun zoon die 30 weken zwanger is. Lekkere echte interesse hebben dat soort ouders... Wat ik niet begrijp ts is dat jij denkt dat jouw kind geduwd is en je laat afschepen met een gesprek over 3 weken... Hoe serieus is dit probleem dan eigenlijk?[/QUOTE] Bah en dit!!!! Ik heb vorig schooljaar ook een gesprek gehad met ouders en directie nou nou nou wat die ouders allemaal over mij hebben gezegd:x Echt jammer dat ouders niet snel naar de leerkracht komen met hun vragen/klachten. Zo krijg je een opgebouwde spanning/haat zonder dat de leerkracht maar iets doorheeft
En dan te bedenken dat je je hart en ziel geeft bij dit beroep. Want voor het geld doet geen enkele leerkracht het! Wat niet wil zeggen dat er ook collega's zijn die dingen onhandig of zelfs verkeerd aanpakken.