Heel goed gedaan van je. Erg knap! En fijn dat er in Zweden mogelijkheden zijn. Hopelijk ben je nu iets meer gerust. Kies voor je kinderen én jezelf!
Supertrots op je! Helaas ben ik bekend met een agressieve ex partner, gelukkig had ik er geen kinderen mee Het is heel moeilijk, mij heeft het destijds bijna 3 jaar en tig aangiften gekost om eindelijk weg te gaan. Geloof me, er gaat een wereld voor je open x
Zeker niet! Ik vind het heel krachtig van je dat je dit besloten hebt. Het is heel beschadigend voor een kind om geweld te zien en te horen van ouders. Daarbij is de kans aanwezig als hij nog langer blootgesteld werd aan geweld ,dat je zoon dit gedrag over gaat nemen.omdat hij denkt dat dit normaal is. Ik begrijp dat je je toch schuldig voelt naar de vader van je zoon. want wie wil zijn zoon bij zijn vader weg houden.Dat je je schuldig voelt is een goed teken,hier bedoel ik mee; dat betekent dat je het beste met iedereen voor hebt,en je zoon niet als pion gebruikt. Wat veel ouders wel doen. Ik vind het heel goed van je dat je grenzen stelt en voorwaardes. Het is aan je ex om de volgende stap te zetten,als hij graag zijn kinderen wilt zien. Hij moet maar laten zien hoe belangrijk zijn kinderen voor hem zijn. Kijk naar wat hij doet en niet wat hij zegt,daar kun je een hoop uit opmaken. Als je je toch schuldig blijft voelen,dan is het misschien een oplossing,om iemand die onafhankelijk is,dus iemand die jullie beiden niet kent er bij te betrekken,ook misschien bij evt bezoek . Want Je kinderen zullen hun vader ook wel missen,ondanks dat ze veel spanning ervaren hebben. Ook een kind houdt onvoorwaardelijk van zijn vader.Maar blijf op je strepen staan ,dat hij nu moet gaan werken aan zijn problemen. Ik wens je veel wijsheid toe en veel sterkte!!!!!!!
Goed zo meis, het beste wat je voor jezelf en je kindjes hebt kunnen doen! Godzijdank woon je in Zweden, ik was al bang dat je vast zat in Marokko of het M-O ergens..... Doorpakken nu en poot stijf houden, heel veel sterkte! 😊
Bravo! Dat is echt knap van je. Blij te horen dat je in ziet dat dit niet kan en niets dit nog goed kan praten. Blijf bij je standpunt nu. Een kind is beter zonder vader dan met een vader die hem en zijn moeder kleineert/slaat.
Dames. NOGMAALS HEEL ERG BEDANKT voor jullie verhelderende commentaren. Heeft echt veel betekend in deze beslissing. Ik had echt bevestiging nodig van buitenstaanders. Vandaag ben ik dus bij de bevoegde instanties langs geweest om alle papierwerk ik orde te brengen. Gelukkig is er niet veel werk aan aangezien ik al volledige voogdij heb. Verder hebben zij ook melding gemaakt van de situatie bij de politie en alle andere nodige instellingen die op de hoogte moeten zijn. We worden nu van dichtbij begeleidt en de veiligheid van mijn kleintje staat voorop. Ik voel me zo opgelucht nu. Een zware last die van m'n schouders is gevallen. Klinkt raar maar ik voel me zelf nu al, na 4 dagen, terug beetje openbloeien. Heerlijk.
Hier een stille meelezer (tot nu dan). Ik vind het ontzettend moedig en goed van je dat je deze stap hebt gezet! Natuurlijk roept iedereen hier "wegwezen" (en terecht) maar hoeveel vrouwen kunnen of durven dat uiteindelijk niet? Je gunt je kindje een vader, natuurlijk, maar dit is een vader van niks, zonder wie het echt beter is. Nogmaals: goed gedaan!!!!! Pas goed op jezelf en de kleine, en ik Hoop op een prachtige toekomst voor jullie beiden...!!
Supertrots op je! Ook al ken ik je niet persoonlijk. Klinkt wel alsof Zweden een heel goed vangnet heeft in dit soort situaties. Go for it!
Even 1 ding. Je bent niet dom of naïef. Hij behandeld jou en je kindje op een verschrikkelijke manier! Hij is degene die hier erg fout bezig is (zacht gezegd!). Je bent nu goed bezig, zo iemand verdiend het niet om zich vader te noemen.. mn nekharen gingen overeind bij het lezen van jouw verhaal. Ik vind dit soort verhalen doodeng. Ik denk dat je nu nog op tijd bent.. stel je eens voor als het nog erger gaat worden? Dat verdienen jij en je kindjes niet. Vreselijk. Net als wat de anderen zeggen, het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. Maar vind het heel knap dat je het inziet en de juiste keuzes maakt nu. Ik hoop oprecht dat je snel bent geholpen en jezelf en je kindje(s) in veiligheid brengt. En als de mogelijkheid daar is, zou ik teruggaan naar België. Zo ver mogelijk bij hem weg.. En trap alsjeblieft niet in zielige verhalen.. daar zijn dit soort mensen vaak ook erg goed in. Het zit er nou eenmaal in, en dat is er niet zomaar uit. Ik wil je heel veel succes en geluk wensen. En bovenal alle goeds voor jezelf en je kindje(s).
Als ik 1 tip mag geven, ga met jouw zoontje terug naar België om te bevallen ook al wil je daar blijven wonen. Dat maakt de rompslomp alleen maar makkelijker als je later ooit terug wilt. Je zit in een ander land met andere regels. Een vriendin van mij zit op deze manier gevangen in een land waar ze niet meer wil wonen. Ze kan niet terug of moet haar kinderen achter laten want vader heeft dat zo bij de rechtbank geëist. Ook al heeft vader geen gezag. Sterkte!
Kunnen ze TS in het geval van samen met haar zoontje teruggaan naar België niet beschuldigen van ontvoering?
Nee,alleen als beide ouders het gezag hebben,dan zou ts toestemming moeten vragen aan haar ex of de rechter.
Nee, je reactie is niet overdreven. Ik weet niet uit welk land je partner is, maar hier tolereren we dit gedrag niet. Zeker als hij agressief is naar je kind toe, moet je ingrijpen. Als er iets met je kind gebeurt, is hij voor het leven getekend. Zoek hulp en bel de politie als hij weer agressief is. Tolereer het niet. Hij heeft het eerder gedaan en zal het dus opnieuw doen. Zorg dat je hulp krijgt van je familie en vrienden, vertel eerlijk wat er aan de hand is. Kom voor jezelf en je kind op. Het is zwaar, maar ik denk dat hij je geen keus laat...
Ik ben blij voor je dat je weer een beetje kunt ademen en opgelucht bent. Je mag trots op jezelf zijn!!! Het is niet makkelijk,maar ooit kijk je hier op terug met een gevoel van,Yes ik toch maar geflikt.Kijk wat ik bereikt heb!!! Probeer bovenal van je kleintjes te genieten ,daar kan je weer kracht uitputten
Nee want zij heeft alleen gezag. Dus haar vriend kan niets en daarbij het kind is in België geboren. Lijkt mij ook fijner dat beide kinderen in hetzelfde land zijn geboren? TO hoe gaat het nu?