Uiteraard bel ik morgen gelijk een professional, maar het is nogal vervelend, want ik werk morgen en we krijgen kijkers voor ons huis dat te koop staat. Ik zet net na het voorverwarmen een ovenschotel in de oven en het duurde erg lang voordat hij 'piepte' dat het klaar was. Dus ik ging kijken, doet de hele oven het niet meer en gaat ook niet meer aan. K*t natuurlijk en stekker er uit en er weer in hielp ook niet. De schakelaars in de meterkast staan ook allemaal omhoog. Maar nu blijkt dus dat er een hele groep uit ligt zonder dat de stop doorgeslagen is (nieuwe meterkast). Hoe kan ik er nu misschien al achterkomen waar het probleem zit? Gek toch dat er in de meterkast niks te zien is?
Ik heb veel trucen meegemaakt maar deze kende ik nog niet. Allicht heb je hier wat aan: https://www.klusidee.nl/Forum/topic/stop-niet-door-ook-geen-stroom.12729/
Mijn man heeft gisteren avond al foto's naar een elektricien moeten sturen, want die geloofde het ook niet. Hij komt vanmiddag. Alle 'stoppen/schakelaars' staan goed ook de aardlek. We hebben de stop omlaag gedaan en weer omhoog, de stekker er uit gehaald enzovoort. Niks werkt. En op een andere groep doet de oven het wel
Die is er dus niwt uitgeklapt begrijp ik? Vreemd, het lijkt me dat er iets niet helemaal goed is met je stoppen. Gevaarlijk natuurlijk. Hopelijk ben je er snel achter!
Heb je Google geraadpleegd? Bij gedeeltelijk geen stroom en zekeringen omhoog = het advies een monteur bellen (Woningbouwvereniging, spoedelectriciën, klusidee etc.) Test knop heeft geen zin bij gedeeltelijk geen stroom aldus Google. (Dit had ik gisteravond geschreven maar schijnbaar vergeten te plaatsen . Is de monteur geweest? Denk dat er inderdaad gemeten moet worden om de oorzaak te achterhalen.
Mijn man gaat het zo uitscheppen met z'n vader en de loodgieter belt straks nog terug als het goed is.
Gebruik je een aparte (losse) stekkerdoos? Het kan zijn dat deze kapot is gegaan. Even testen door deze er tussenuit te halen en rechtstreeks in het stopcontact aan te sluiten. Dit hebben wij ook een keer gehad. Was een stekkerdoos met schakelaar. Het lampje van de schakelaar deed het nog wel, maar het gaf geen stroom meer door naar de apparatuur die hierop aangesloten was.
Nee, tenminste de oven zit in een stopcontact onder de keuken en daarnaast zit nog 1 ander leeg stopcontact.
Maar dan heb je toch nog geen verklaring waarom de aardlekschakelaar er niet uitgesprongen is. Dat hoort gewoon wel te gaan als er kortsluiting komt door bijv water in de kruipruimte.
De bedrading zou in principe ook wel tegen vocht moeten kunnen, het stopcontact zelf is niet in contact gekomen met vocht. Dus het blijft inderdaad een groot vraagteken. Maar er was gelukkig 'alleen maar' een afvoer los en dat heeft mijn man net zelf kunnen oplossen. Nu hopelijk morgen die groep van de stoppenkast weer aan de praat krijgen.
6 dagen en maar 11x bewaard, waarvan maar 1 bezichtiging . In mijn ogen hebben we echt wel een leuk huis. Mijn eigen smaak natuurlijk haha, maar alles netjes, visgraat vloer, relatief nieuwe keuken en badkamer en scherp in de markt gezet. Dus ik snap het gewoon niet en het geeft me stress. In november krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en de overbruggingshypotheek is enorm.