tips voor vrijgezellenfeestje/babyshower

Discussie in 'De lounge' gestart door mroos, 1 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mroos

mroos Niet meer actief

Ik heb jullie hulp nodig!

Mijn beste vriendin is eind oktober uitgerekend. 13 september gaan ze trouwen, de bruiloft wordt heel klein, met alleen nabije familie en beste vrienden.

Nu wil ik een babyshower/vrijgezellenfeestje voor haar organiseren op 5 september en ik ben op zoek naar ideeen voor een thema en ideeen voor de daginvulling. Ze is dan natuurlijk al ongeveer 34 weken zwanger dus heel veel keuze is er dan niet.

Ik dacht zelf om te beginnen bij haar ouders(dat is oké, heb ik al gevraagd, haar vriend is niet zo goed in geheimen dus die ligt ik pas een paar dagen van te voren in haha) haar daar te verrassen, kadootjes/spelletjes etc, en dan daarna lekker met z'n allen ergens tapas te eten?

Maar ik ben dus op zoek naar een leuk thema waar ook de kadootjes op aangepast kunnen worden(geslacht onbekend), tips voor spelletjes, en misschien ook wel hele andere ideeen voor een dagopvulling.

Hebben jullie ideeen?

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Twee jaar geleden hadden wij zo'n zelfde situatie, waarbij mijn vriendin zwanger was en zou gaan trouwen.

Wij hebben (bij haar thuis) een kinder servies beschilderd. Geen speelgoed servies overigens, maar echte een bordje, bekertje, strooier voor muisjes etc. Namen van de "tantes" op de onderkant van het servies gezet. Dus een "vrijgezellenfeest" en baby kadootjes ineen, zeg maar.

Daarna hebben we lekker hapjes gedaan, tapas, toastjes, iedereen moets wat meenemen.

Ze heeft het er nog steeds over, dus het was echt een goed keuze geweest.

3. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Haar zwangere buik bodypainten!

4. Bgw

Bgw Actief lid

5 jan 2009
    101
    0
    0
    Hoi mijn zusje had vorig jaar een babyshower voor mij georganiseerd. Er waren inderdaad lekker hapjes gemaakt en daarna deden we spelletje :
    * stoelendans, alleen dan werd dit niet gedaan met stoelen, maar iedereen moest in een kring staan en dan werd er een poepluier (poep gemaak van ontbijtkoek met water)) doorgegeven, wie hem vasthield wanneer de muziek ophield was af. De muziek bestond uit tunes van kinderprogramma's (een beetje uit de oude doos ook, zoals de freggles, de snorkels etc.)
    * iedereen moest van het rolletje draad een stuk afknippen waarvan zij dachten dat de omvang van de buik was. De winnaar kreeg een zakje snoep. Erg lachwekkend, bij sommigen bleek mijn buik 2 keer zo groot te zijn.
    * Verder waren de gasten ingelicht dat ze kleingeld mee moesten nemen. Er werd van tevoren afgesproken dat iedereen die zijn knieën over elkaar deed een centje in het spaarpotje (voor de toekomstige baby) moest doen. Zelf snapte ik absoluut niet waarom sommigen geld erin deden, ik dacht dat het op volgorde en tijd ging, maar nadat er een afgesproken tijdstip was genaderd werd het me allemaal duidelijk.

Wat je na de babyshower nog zou kunnen doen is bijvoorbeeld een fotoshoot.

Succes in ieder geval.

5. mroos

mroos Niet meer actief

Bedankt voor de ideetjes! kan ik weer even verder:)

Deel Deze Pagina