Ons zoontje kreeg van de kinderarts Enfamil AR1 voorgeschreven ivm reflux. Hij had Nutrilon HA1 en volgens de arts kon ik in 1x overstappen. Gister 1:1 gemengd, voor de zekerheid, en vandaag volledig Enfamil. Nu krijst mijn zoontje het vandaag de hele dag echt uit, volgens mij van de pijn. Iemand die dit herkent? Als hij moet wennen aan de nieuwe voeding kan ik dan doorgaan ondanks dat hij zo'n pijn lijkt te hebben? En hoe duurt dat wennen? Dit gaat door merg en been dus mijn gevoel zegt acuut terug te gaan op HA1.
Hoe is het nu met je zoontje? Ik ben niet bekend met enfamil maar de AR van nutricia zal vergelijkend zijn? H.a. is een lichte voeding en a.r. een van de zwaardere, ik vind het niet gek. Moest je overstappen ivm spugen? Ik zou jbpm toevoegen aan de h.a. dan
Na stoppen Enfamil snel minder last gelukkig. Jbpm reageert hij niet goed op (buikpijn en verstopping), zowel Nutriton als pure vorm. Gaat nu beter dan met Enfamil maar nog lang niet goed. Direct na de voeding huilen, 's middags en 's avonds veel huilen, overstrekking, weinig slapen.
Als het reflux is waar hij pijn van heeft, is het dan geen optie om hem (via kinderarts) nexium te geven?
We kregen van de kinderarts zantac. Maar dat werkte niet. Arts zegt dat nexium dan ook niet zal werken en wil dat niet voorschrijven. Moeten eerst fysio doen.