AH bezorgservice

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van 2 meiden, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Nu ik een dag meer ga werken (in totaal 4 dagen) en mijn man zowiezo al 4 dagen werkt, merk ik dat de dingen thuis er bij inschieten, of dat ik wat minder tijd voor mijn dochters heb dan ik wil. We hebben al een schoonmaakster die 1x in de 2 weken het hele huis grondig poetst; heerlijk...wij hoeven het alleen maar bij te houden.
    Nu overweeg ik ook de boodschappen te laten bezorgen. Ik wil wel voor wat kleine dingetjes naar de winkel of verse producten, maar de wekelijkse boodschappen kosten vrij veel tijd. Tegelijkertijd vind ik t ook een beetje 'verwend' van mezelf.

Dus...wie doet t ook? Bevalt t? Werkt t goed, ed.
    Voor degenene die t niet (meer) doen; waarom niet ?? ;)

Overigens; wij werken allebei 4 dagen omdat dit financieel nodig is. Kindjes gaan 2 dagen naar t kdv, oma is er 1 dag en wij zijn er ieder 1 dag en dan de weekenden nog...Dit loopt eigenlijk allemaal prima.

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Wij hebben de boodschappen een tijdje thuis laten bezorgen toen ik zwanger was en opzich beviel het goed.
    Nadelen vond ik:
    -veel a merken en vaak weinig keus uit verschillende merken van 1 product.
    -Je kan zelf niet kiezen welke bananen bijvoorbeeld of de hoeveelheid vlees er in het pakje zit. Ik koop graag groene bananen zodat ze nog even mee gaan maar daar kregen we vaak de rijpere.
    - De bezorkosten vind ik redelijk hoog en ook betaal je 4,95 statiegeld per krat. Hierdoor worden je boodschappen zo 20 euro duurder.
    - Minder keus als in de winkel. Het assortiment is niet zo uitgebreid als dat je in een winkel staat.
    - Als er iets ontbreekt moet je een nummer bellen om het door te geven. Dan krijg je dat bij je volgende bestelling als korting wat je voor dat product betaald hebt. Je moet dan alsnog zelf naar de winkel dus om het te halen.

Voordelen:
    - ze bezorgen het echt tot in de keuken.
    - Je kan de lege flessen inleveren bij de bezorgjongen.

Wij zijn er mee gestopt omdat ik het te duur vond, de keuze niet uitgebreid genoeg en het shoppen op inet neemt ook zo 20 minuten in beslag. Daarbij vind ik boodschappen doen ook stiekem wel leuk.

3. Hellen36

Hellen36 Actief lid

30 apr 2007
    121
    36
    28
    personeelsadviseur
    Amsterdam
    Wij hebben het ook een tijdje gedaan vanwege druk en tijdgebrek, maar uiteindelijk toch weer zelf boodschappen gaan doen vanwege de (bezorg)kosten. En je hebt inderdaad minder keus dan in de winkel en je kiest je producten niet zelf uit, waardoor je soms iets krijgt wat je zelf niet meegenomen zou hebben (zoals beurse courgette ofzo). En met inpakken ging er nog wel eens iets mis waardoor alle beschuiten kapot waren.
    maar voor even was het heel fijn dat de boodschappen gebracht werden.

groetjes,
    Hellen

4. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    #4 Boeketje, 16 jun 2011
    Laatst bewerkt: 16 jun 2011
    Ik bestel de boodschappen meestal ook.
    Nadelen, idd de bezorgkosten, het niet zelf uit kunnen kiezen, je moet voor minimaal €70,-- bestellen en niet alle producten zijn te bestellen.
    Voordeel vond ik dat ik geen impulsaankopen deed (spaarde toch weer geld uit, en had ik de bezorgkosten er ook weer uit ;)) en dat je je bestelling kunt wijzigen tot een dag van te voren.
    De kratten zijn wel €4,-- maar dat is statiegeld en je bent ze dus niet echt kwijt.

5. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik heb het een tijdje gedaan en doe het nog steeds wel eens als ik veel zware dingen nodig heb (bier/wijn/kattenbakzand/etc).
    Ik vind het ideaal voor de algemene boodschappen en om voorraden aan te vullen. Verse producten haal ik dan nog even zelf in de winkel. Ze bezorgen echt tot in de keuken en nemen inderdaad lege flessen en kratten mee terug.
    Bezorgkosten zijn inderdaad best hoog maar ik vind het nadeliger dat het minimumbestelbedrag 70 euro is. Als dat lager zou zijn, zou ik vaker bestellen bij Albert.

6. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    WIj doen het al maanden, en kopen dan gelijk voor langere tijd in. Wat voor ons veel makkelijker is, en uiteindelijk ook goedkoper, want wij kunnen nooit boodschappen doen voor 1 enkel artikel ;)
    Tegenwoordig heeft AH wel ook gewoon huismerk produkten op de site staan. En van sommige dingen ook het ES merk. Wij vinden het prima te doen.

7. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik kreeg vandaag toevallig een mail van AH dat de bezorgkosten van 4 juli t/m 20 augustus slechts 2,50 per bestelling zijn!

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

voordeel: Toen er de aanbieding van '1 + 1 gratis' was heb ik me helemaal gek besteld aan allerlei schoonmaakartikelen, wasmiddel etc. Ik had een enorme voorraad, maar uiteindelijk zijn het allemaal spullen die ik sowieso nodig heb en gekocht zou hebben. Het was dus een enorm voordeel en het werd tot in de keuken gebracht. Ik doe het dus ook voor de grote hoeveelheden. En ik ben er erg tevreden over. Ander voordeel is dat er vaak een gratis nieuw productje bij zit, dat is gewoon leuk.

Deel Deze Pagina