steeds honger?

Discussion in 'Flesvoeding' started by boterbloempje83, Sep 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    1,526
    0
    0
    dames,

wij gebruiken friso standaard voor onze zoon.. door het veelal spugen gebruiken we ook nutriton erbij (gaat super nu mbt spugen) we voeden op verzoek.. maar sinds een week meld hij zich steeds eerder.. sinds afgelopen weekend hebben we friso extra voor 'hongerige' babys die we voor de laatste voeding gebruiken 150+5, maar met deze voeding meld hij zich nog na 3uur?

iemand tips?
    flessen verhogen? hoeveel max op 1dag?
    wanneer mag je mss iets van 'pap' erin doen?

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi,

max mag je kindje 1 liter per dag MAAR ( op een ander forum waar ik ook schrijf) zit iem met zoontje 2 maand ze kwam boven de liter, kindje wou ook meer. nu is zij al mogen beginnen met fruitpap.

mss eens bellen naar kinderarts, maar zolang je niet boven de lietr per dag komt kan het nog geen kwaad.

gr

3. RianneF

RianneF Bekend lid

Oct 31, 2008
    712
    0
    0
    Kan ook zijn dat hij wil drinken tegen de pijn in zijn keel.
    Maar onze zoon van 5,5 week krijgt 140cc/4,5 schep en 1 schep nutriton en komt ook nog om de 3 uur. Aangezien hij al bijna 6 kilo weegt bij 57,5 cm wil ik m eigenlijk niet nog meer aanbieden...

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi, ik denk dat je zoon meer mag.
    als ik zo effe naar kinderarts bel dan weet die bv ni hoe oud ze is of hoeveel ze weegt en deze vraagt dan enkel gewicht. z weegt 4kg500 en mag 5 keer 150, dus lijkt me bij 6 kg meer te mogen

succes

5. Supertrotsemam

Aug 6, 2011
    32
    0
    0
    Noord-Holland
    #5 Supertrotsemam, Sep 21, 2011
    Last edited: Sep 21, 2011
    Hoi Boterbloempje,

Hoeveel weegt je zoon? En hoeveel krijgt hij de rest van de dag?

Mijn zoon kwam ook om de 3 uur stipt.
    Ik gaf 6x 120/4 en hij wilde soms wel een 7e fles.
    Nu geef ik 5x 150/5 en hij komt nu om de 4 a 5 uur.
    In de nacht laat hij er wat meer tijd tussen.

Normaal ga je uit van 150 ml per kilo lichaamsgewicht.
    Je mag volgens mij maximaal 180 ml per kilo geven.

Je kan ook bijvoorbeeld 10 of 20 ml extra water in de fles doen en zelfde aantal schepjes voeding.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

6. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Esmée was ook een hongerige baby.. ik had eerst de voeding daarvoor gemengd met de voeding voor krampjes en spugen. Dat leek ook niet te helpen. Daarna ben ik haar volledig die voeding voor hongerige baby's gaan geven..

hoe zwaar weegt hij? misschien mag je al ophogen?

X

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #7 dirksmama, Sep 22, 2011
    Last edited: Sep 22, 2011
    Als ik lees over een baby die hongerig lijkt, die spuugt en die al nutriton krijgt gaan bij mij de alarmbellen rinkelen.
    Al bij de huisarts geweest om het over medicatie voor (verborgen) reflux te hebben?
    Reflux is erg pijnlijk voor een kind, kind wil blijven drinken, maar daarmee wordt het alleen maar erger. Vaak is het geen echte honger, maar pijn weg willen drinken. Dat je kind zich gewoon na drie uur meldt na een fles met hongerlapjesvoeding wijst daar ook op.
    Heb je al eens geprobeerd om de fles niet groter te maken, maar meer nutriton toe te voegen?

Je kind is nog veel te jong voor pap, ik denk dat je meer hebt aan gerichte medicatie.

Fruit met 2 maanden is natuurlijk te gek voor woorden, mensen die beweren dat ze dat 'mogen' hebben meestal een soort 'doe dan maar' te horen gekregen van een CB-er die merkte dat de moeder toch niet tegen te houden was. Goed is het natuurlijk niet.

8. Supertrotsemam

Aug 6, 2011
    32
    0
    0
    Noord-Holland
    @ dirksmama

Volgens mij draaf je een beetje door.
    Ze schrijft dat het al beter gaat met spugen.

Mijn zoon had precies hetzelfde kwam ook na 3 uur weer en krijgt ook nutriton ivm spugen.
    Heb zijn voedingen verhoogd en heb een super blije baby die nu op het juiste aantal voedingen zit.

Je hebt het over medicatie voor verborgen reflux, sorry maar dan moet dat toch eerst vastgesteld worden. Ik zeg niet dat hij het niet kan hebben maar zou eerst anders proberen.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze schrijft dat het spugen beter gaat, maar de honger blijft, en dat lijkt toch verdacht veel op (verborgen) reflux. Ik zou echt voor de zekerheid eerst maar eens een arts er naar laten kijken voor er allerlei gekke experimenten met veel te vroeg bijvoeden of zo worden uitgehaald.

10. Meijke

Meijke Niet meer actief

Boterbloempje, ben het eens met Dirksmama, misschien toch even naar CB/HA bellen voor de zekerheid? Kan geen kwaad. Hoor je je zoon vaak slikken/keel schrapen/rochelen enz? En ruikt hij zuur? Ik wil je niet alarmeren hoor...maar we hebben zelf zoveel verdriet gehad (zowel onze mooie dochter als wijzelf...) en pas nu wordt het eindelijk beter...

Qua hoeveelheid, als richtlijn houden KA 150 ml per kg lichaamsgewicht aan ongeveer. Pap op zijn vroegst vanaf 4 maanden ivm de darmen. Als je zoon last heeft van reflux heeft hij naar alle waarschijnlijkheid een gevoelig maag/darmstelsel en dan is vroeg bijvoeden niet de beste optie.

Hier bleek het verborgen reflux en een flinke ook...ze kreeg eerst Zantac maar dat hielp niet meer, nu sinds 2 weken Nexium en een wereld van verschil :D! Ze slaapt weer!

11. boterbloempje83

Dec 14, 2009
    1,526
    0
    0
    dankje wel voor je reactie..
    mijn zoontje weegt 4585gram
    hij krijgt nu sinds een paar dagen 5 flessen van 150+5 maar ook nog weleens eentje extra.. sinds een paar dagen laat hij ook wel eens iets van restjes van de fles. De tijd gaat nu steeds iets beter, soms nog om de 3uur en de andere keren weer om de 4uur.. dus mss heeft zijn lichaam het nu een beetje 'geaccepteerd' van de hoeveelheid.. alleen had ik het idee dat hij steeds meer vroeg, vandaar deze topic :)
    spugen doet die alleen nog weleens mondjesmatig, maar niet bij elke fles..

12. boterbloempje83

Dec 14, 2009
    1,526
    0
    0
    dames dankje wel voor de reacties! zoals hieroven terug gereageerd te hebben kunnen jullie lezen dat het nu een beetje meer regelmaat en duidelijkheid is :)
    zeker houden we het in de gaten en inmiddels heb ik contact met het CB. Volgende week kan ik op afspraak gaan bij het CB voor te laten controleren..

Share This Page