Ik ben even benieuwd wat jullie voorkeur heeft. Ik heb eerder weleens losse kleertjes op Marktplaats te koop gezet. Eerst op bieden en later veranderd door er een prijs bij te zetten. Ik vind het voor sommige dingen erg lastig een goede prijs te bedenken en zet het dan op bieden. Soms kom ik op prijzen door de hoogte van de biedingen. Nu mijn vraag reageren jullie eerder op een advertentie waarop geboden wordt of eentje waar al een prijs bij staat? Houdt bieden jullie bijvoorbeeld tegen? Of juist niet?
Persoonlijk houdt bieden mij tegen. Als er alleen bieden staat reageer ik zelden tot nooit. Staat er bijv. Bieden vanaf..... dan bel ik en vraag ik of ik er gewoon voor die prijs om mag komen Ook zou ik eerder reageren als er een telefoonnummer bij staat. Ik ben nml van het makkelijke. Gewoon weten wat iest kost, gelijk bellen en omgaan (of laten opsturen) Maar ik ben dan ook een impulsieve koper, moet gelijk en anders niet
Ik heb gestemd op; Maakt voor mij niet uit. Vind het wel handig als er bij een advertentie een vraagprijs staat.
Het maakt mij niet uit. Als ik iets echt graag wil hebben dan stuur ik altijd een mailtje. En soms vraag ik wat hun vraagprijs is.
ik vind bieden vanaf wel handig... maar als er een prijs bijstaat die me niet bevalt, reageer ik sowieso al niet. En als er bieden bij staat, dan bied ik soms wel, soms niet. Ik heb weleens vaker gehad, dat ik dan een bod deed en dat ik een rotmail terug kreeg dat het véél te weinig was - tja, zet dan bieden vanaf? Zeker met merkkleding bied ik soms maar niet meer, omdat ik er niet zo'n verstand van heb
Ligt eraan, als er een vaste prijs staat die ik te hoog vind dan reageer ik niet. Maar als er alleen bieden staat en niet in de omschrijving wat iemand er minimaal voor wilt hebben of vanaf welk bedrag, dan krijg ik de neiging om een niet-serieus bod te doen. Dus tsja niet recht-toe-recht-aan, vind het voor mezelf belangrijker dat alles op de foto er goed uit ziet en een normaal verhaaltje erbij. Een bericht vol spelfouten en zonder hoofdletters bijvoorbeeld houd me nogal tegen, want dan krijg ik een slordige indruk van iemand.
Ik vind bieden soms ook lastig zelf. Bang dat ik of te hoog of te laag bied. Op bieden vanaf vind ik ook erg fijn. Ik heb nu een paar advertenties erop staan met bieden. Ik moet nl bedenken wat ik wil hebben ervoor. Lastig soms. de poll sluit ook nog niks uit haha!
ik heb een bloedhekel aan advertenties waarop je moet bieden. dat vind ik veel te omslachtig.de meeste weten heus wel wat ze willen hebben punt 1 en punt 2 ik wil iets kopen en wil gewoon een deal sluiten en niet dagenlang zeuren en miepen en onderhandelen, dan haak ik af hoor. ik heb nu een bepaald iets nodig niet over 2 weken na eindeloos gemiep en dan loop je het als nog mis als je pech hebt. ik moet zeggen dat ik mede door alle negatieve berichten hier op de site de laatste tijd eigenlijk nooit meer iets met marktplaats doe en zeker niet meer iets verkopen, je kan het namelijk nooit goed doen als je de stroom reacties moet geloven.
maakt voor mij niet uit eigenlijk, ik weet van te voren al wat ik voor iets uit wil geven, dus ik mail meestal meteen naar de koper. Als er bij staat: alleen bieden via mp dan haak ik af.
Als iets zo goed als nieuw is kan je er een nieuwprijs bij zetten en dan het bieden vrij laten. Verder vind ik het wel fijn om een richtprijs te hebben.
ik heb zelf liever dat ze de vaste prijs vermelden,dan weet ik war ik aan toe ben. maar aan de andere kant denk ik dat de mensen (kopers) graag zelf willen bieden wat ze ervoor willen geven,maar net wat hierboven al is vermeld,dan krijg je mail naar mail om er over eens te zijn. ik heb zelf ook kinderspulletjes te koop op marktplaats,maar ik vindt het tegenwoordig zo moeilijk om iets te verkopen,het lijkt wel of de mensen tegenwoordig niet meer bereid zijn om een fatsoenlijk bedrag te bieden.
bieden of vaste prijs maakt me nooit uit, ik let altijd op de omschrijving van het product. Als er niks of nauwelijks beschrijving bij zit moet ik er niks van hebben haha, heel stom, ik heb liever dat ze wat mankementen beschrijven van het product dan dat er alleen staat "te koop aangeboden een speelgoedauto" dan weet ik totaal niet wat ik kan verwachten.
Ik vind bieden wel fijn, dan heb ik het idee dat ik een beetje kan onderhandelen over de prijs. Als ik iets heel graag wil dan mail ik meestal meteen met een prijsvoorstel of ik vraag wat ze in gedachten hadden als ik het echt niet weet.
Hangt er vanaf wat het is, kleren zou ik zelf denk ik op bieden zetten. We hebben onze vriezer er nu op staan en dan hebben we gewoon een vaste prijs.
Ik kijk eigenlijk nooit of ik moet bieden of dat er een vaste prijs bij staat. Ik bel/mail altijd als ik iets wil hebben. De ene keer vraag ik wat de uiterste prijs is, de andere keer 'bied' ik wat ik ervoor over heb. Wel altijd net iets lager dan ik in gedachten heb, dan is de kans groter dat ik het uiteindelijk heb voor ongeveer de prijs die ik in gedachten had.
ik kies liever voor een vaste prijs omdat je dan niet de kans loopt dat het bod oneindig hoog wordt en je alsnog moet afhaken omdat het te duur wordt. want wanneer vind de verkoper het bod acceptabel genoeg om ermee akkoord te gaan?
Persoonlijk liever een vaste prijs. Heb in het begin vaak meegemaakt dat als ik iets bood een mail terug kreeg dat men een veel hogere prijs ergens voor willen hebben. Nu bekijk ik de advertentie's dan in mijn ogen ook een leuk prijsje voor vragen. En soms bied ik dan nog ietsjes minder en hebben wij weleens geluk dat men hier dan mee accoord gaan
Ik vind het wel fijn als er een richtprijs bij staat, maar dat kan ook gewoon in de tekst. Ik reageer zowel op advertenties met 'bieden' als met een prijs. Behalve als ik die prijs veel te hoog vind natuurlijk. Waar ik echt een hekel aan heb, is als ik na mn bod een e-mail krijg met daarin wat ze er eigenlijk voor willen hebben. Ja leuk, maar dat bied ik toch niet? Ik vind dat ik altijd redelijke prijzen bied (dus niet super laag ofzo) en dan heb ik er niet zoveel behoefte aan om een e-mail te krijgen met commentaar op mijn bod. Dan moet je als verkoper maar kiezen voor 'bieden vanaf' of aangeven wat je ervoor wilt hebben. Als ik zo'n e-mail krijg (vaak ook enorm onaardig verwoord!) verwijder ik mn bod altijd meteen, met als reden dat ik geen interesse meer heb in het product. En ik vind het ook erg stom als verkopers een bod naar boven afronden. Een bod van 10 euro + 6,75 verzenden wordt 20 euro. Dan gaat het me natuurlijk niet om die paar euro verschil, maar om het principe.
maakt mij niet uit. Als ik geen prijs weet dan mail ik de verkoper wat ze willen hebben ervoor. Na deel van bijv h&m kleertjes enzo is dat mensen vaak 1 euro bieden ofzo. En dat je dan alsnog een prijs moet bedenken om het aan te bieden