Oeh, bijna 1000. Ik had wel verwacht dat je echt een kans van 1 op 4 oid zou hebben op zo'n 'sneue troostprijs'....
Vandaag 15 kaarten met hè-le-maal niks en vorige week ook al 20... Het is toch belachelijk.... Nog geen pak kaasstengels....
AH bingo: 0,000007% kans op de keuken by Ellen van Waalwijk on 15 januari 2012 Het blijkt dat niet alleen vrouwen verslingerd zijn aan de hamster bingo van de Albert Heijn, want ik kreeg namelijk vandaag een emailtje van Hein Winkler. Hij heeft voor ons uitgerekend hoeveel kans je eigenlijk maakt om bij de AH hamsterbingo de keuken te winnen. Dit blijkt verdomd klein! Bij de hamsterbingo is het zo dat: In totaal zijn er 30 bingo ballen; Op elke kaart staan 9 getallen; Je moet 9 getallen op rij goed hebben om de keuken te winnen. De rekensom die je dan moet maken om de winkans uit kunnen rekenen is: ((9 / 30) * (8 / 29) * (7 / 28) * (6 / 27) * (5 / 26) * (4 / 25) * (3 / 24) * (2 / 23) * (1 / 22))*100 = 0.00000698951224% Dat komt dus neer op minder dan 0,000007% wat zou moeten betekenen dat 1 op de 14.285.714 bingokaarten de keuken wint. Uit de algemene voorwaarde van de Albert Heijn konden wij niet opmaken hoeveel bingokaarten er zijn uitgegeven, wel werd duidelijk dat: Voor de hamster bingokaarten geldt dat OP=OP; Elke bingokaart is uniek, tijdens een trekking komen er dus niet twee keer dezelfde getallen op een kaart voor; Bingokaarten die niet door de Albert Heijn zijn uitgegeven worden vernietigd, prijzen die op deze kaarten vallen zullen niet worden uitgekeerd. Hieruit kan dus geconcludeerd worden dat de hoofdprijs er misschien wel helemaal niet uitgaat! Het zou dus kunnen gebeuren dat de keuken gewonnen wordt op een bingokaart die niet is uitgegeven, of dat iemand vergeten is de bingogetallen te controleren en zo de prijs misliep! note: onder voorbehoud van type fouten BingoVrouwen.com – Online Bingo Spelen oke dan....:-s
dat die keuken zo moeilijk te winnen is, snap ik wel. maar dan moet toch op z'n minst een paar mensen die je kent een van de troostprijzen winnen???