AH heeft witte hulppieten

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Knapie, 9 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    #1 Knapie, 9 okt 2014
    Laatst bewerkt: 9 okt 2014
    gister kwam ik dit bericht tegen: GeenStijl : Albert H. vervangt Zwarte Piet door wit kindslaafje
    Ik ben heel erg nieuwsgierig naar jullie meningen.

Mijn mening:
    Ik vind het idee van een witte hulppiet i.p.v. al die gekke kleuren best een goede oplossing. MAAR in mijn optiek is en blijft het zwarte piet en moet deze gewoon zwart blijven. Immers voelen een aantal getinte mensen zich gediscrimineerd door de zwarte piet maar zouden wij de blanke hulppiet wel zomaar moeten accepteren en goedkeuren?
    Of mag ik nu ook ergens klagen dat ik mij gediscrimineerd voel?

N.a.v. de reactie hieronder stel ik mijn vraag even anders. Ik wil er geen discussietopic van maken over zwarte piet zwart moet blijven of een andere kleur moet krijgen maar ik vraag me gewoon af wat jullie van de oplossing vinden om er een blanke voor te gebruiken en deze hulp piet te noemen?

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik vind het allemaal onzin, en probeer er gewoon overheen te lezen.
    Heb me er lang genoeg kwaad overgemaakt maar dat heeft toch geen zin.
    Het belangrijkste is dat de kinderen een leuk sinterklaasfeest zullen blijven houden.

3. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Ik vind dat ZWARTE piet dus ook zwart moet blijven. Immers zijn de pieten zwart door de roet uit de schoorsteen, ze kunnen dus alle huidskleuren hebben onder de roet.. Al die onzin discussies over witte, blauwe, groene, gele en weet ik veel wat voor kleur pieten ben ik eerlijk gezegd helemaal klaar mee ;)

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wat een toestanden, ik trek mij er weinig van aan.
    Vier gewoon het feest zoals wij het willen vieren. Daar heb ik geen Appie of Hema voor nodig.

Toch kwam ik vanochtend dit filmpje tegen, waar ik even om moest grinniken.
    Het Kwaku-festival is traditie! - YouTube

5. Storm

Storm Niet meer actief

Zwarte Piet is gewoon Zwarte Piet en mag van mij ook gewoon zo blijven. Dat het vuur rondom ons kinderfeest zo hoog opgelaaid is, kan ik niet begrijpen.
    En ik ben het roerend eens met wat mijn gekleurde medeburgers zeggen in het Kwaku-festivalfilmpje: tradities moet je in ere houden, ook als een kleine minderheid dat niet wil :D:D

**zucht even diep** Kortzichtig gedoe.

6. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    nou nu maar hopen dat iedereen weer keihard gaat roepen dat alles geboycot moet worden kan ik lekker rustig boodschappen doen bij AH.

7. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Belachelijk gewoon.
    Zwarte piet is en blijft.ZWART voor mij.
    Ik kan niet wachten totdat de intocht er is.
    Mijn kinderen gaan dan allebei zo ZWART als roet.

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Heb onderhand zin mijn kop tegen de muur aan te slaan bij de eerstvolgende uit de kluiten gewassen publiciteitsstunt.
    Want dat is het in mijn ogen. Allemaal delen, lekker over kakelen en meneer AH heeft precies waar hij naar op uit was.
    Nog meer naamsbekendheid.

9. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Nu de wereld is omgedraaid, krijgen we zulke reacties als die op Geen Stijl. Met andere woorden, de pieten mogen wel zwart maar niet wit want dat is discriminatie en is piet ineens een "blank kindslaafje". En de reacties (eronder) spreken zichzelf weer tegen, een zwarte slaaf is dus wel ok, maar wit ho stop wat dat mag niet.

Typisch ook voor Geen Stijl om te provoceren met hun "blank kindslaafje". Zo zag ik zwarte piet nooit namelijk, als een slaafje van sinterklaas. En ook niet wanneer piet wit wordt, dan ook niet.

10. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Urgh ik ben deze hele discussie zo kotsbeu. Zoveel voorstanders van Zwarte Piet en toch worden al deze veranderingen er even doorheen geduwd. Ik vind het zo vreselijk om deze traditie te zien verdwijnen..

11. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Eerlijk. Wordt een beetje moe van heel de discussie.

Ik snap best dat er het een en ander veranderd kan worden geen grote oorbellen, wat minder rode lippen en gewoon zwar gesminkt alsof ze uit de schoorsteen kwamen, vegen strepen whatever.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gaan we het hier nu weer 100 pagina's over hebben?

13. Storm

Storm Niet meer actief

Over het inperken van het Kwaku-festival?? ;)

14. Ansji

Ansji Niet meer actief

Ik vind het nogal een onzin... En moet er nog heel erg aan wennen dat dit gedoe over een traditioneel kinderfeest zo hoog oplaait, ook in de commerciële wereld.

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    valt allemaal best wel mee,

dit staat op de facebook van ah:

Albert Heijn Stationsstraat
    1 uur · Bewerkt ·
    Beste mensen,
    Bij deze de officiele reactie van Albert Heijn Nederland op alle commotie die op social media is ontstaan over een bericht van Albert Heijn
    Reactie op berichtgeving over Albert Heijn en Zwarte Piet:
    Albert Heijn is er voor iedereen. Voor de vele klanten die het Sinterklaasfeest op de gebruikelijke wijze willen vieren, hebben we producten met Zwarte Piet daarop. Maar u ziet ook producten waarop hij niet staat. Aan de klant de keuze.
    Er is dus zeker geen sprake van een besluit om Zwarte Piet in de ban te doen.
    Er zijn nu veel berichten in de media over Sinterklaas en Albert Heijn. Deze komen voort uit een foto van een display die nu al in de winkel staat. Daarin worden verkleedpakjes voor kinderen getoond, met kinderen zonder schmink. U vindt echter ook nu al producten in onze winkels waarop Zwarte Piet wél staat.

16. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik doe er zelf niet aan mee maar ik dacht als ze het willen veranderen. Waarom dan niet blanke, lichtgekleurde, donkere mensen. Gewoon alle soorten mensen die er zijn, we leven met verschillende culturen dus vorm een eenheid :) En dan niet iedereen zwart verven maar laten zoals ze zijn? :):)

17. TempusFugit

Ik kwam inderdaad op hetzelfde uit als Spikkel. Hoewel ik in het algemeen reageerde en niet specifiek op AH dacht ik het toch maar eens uit te zoeken. Het is en blijft GeenStijl natuurlijk :p En vergeten m'n post aan te passen maar nu heeft Spikkel het toch al gepost :)

Die hele discussie op de AH-facebook is echt te gek voor woorden. Doorgeknipte bonuskaarten, mensen die niet willen zien dat het alleen om de reclamecampagne gaat. Mensen die zeggen dat AH nu opeens terugkrabbelt en ze lekker toch gaan boycotten. Mensen toch.. jeetje wat een gekte.

18. TempusFugit

Oef, werd net bedreigd, ik heb het maar weer verwijderd. Dat is het me echt niet waard, maar zegt wel weer genoeg over het niveau.

19. Ansji

Ansji Niet meer actief

Hahaha, eerst zien hoelang deze mensen dat volhouden...;)

Zeker de mensen met een duowagen, weet uit goede bron dat je dan alleen de appie maar in kan...:p

20. tuc

tuc Niet meer actief

ow kijk....dat is al een ander verhaal.

daarbij ben ik de discussie vreselijk beu en blijven wij lekker sint vieren zoals wij dat gewend zijn...met zwarte piet!

Deel Deze Pagina