Hoewel ik normaal erg zuinig ben op mijn spullen ben ik nu -door mijn zwangerschapsdementie- mijn ID-kaart kwijt. Over ongeveer een maand wordt onze kleine geboren en voor die tijd heb ik natuurlijk geen nieuwe meer geregeld. Iemand ervaring of een ID-kaart van de moeder noodzakelijk is bij aangifte van je baby? Alvast heel erg bedankt voor de reacties! Een beetje bezorgde moeder
je partner heeft hem wel nodig , mijn paspoort verloopt nl op mijn uitgerekende datum dus ik had even gebeld met t stadskantoor, en hij moet mijn paspoort meenemen, dus moet ik hem eerder laten verlengen . je kan morgen al naar t stadkantoor gaan om een nieuwe aan te vragen en dan heb je hem over n week in je handen .
www.rijksoverheid.nl Daar staat vermeld dat je id-kaart na 5 dgn klaar hoort te zijn. Daarbij, als je klinisch gaat bevallen moet jij je ook kunnen legitimeren. En als je je ID-kaart kwijt bent moet je ook nog eens aangifte doen bij de politie.
Zou m maar eens gaan aanvragen dan Die heb je wel nodig! Man moet zijn en jouw identiteitsbewijs laten zien.
Bedankt voor alle reacties, moet het inderdaad maar even aangeven bij de politie dan! Man heeft trouwens vanmorgen nog gebeld en schijnt mijn id-kaart niet nodig te hebben. En mocht mijn id-kaart in geval van nood niet op tijd klaar zijn dan is gelukkig mijn rijbewijs ook voldoende. Toch maar even snel een nieuwe aanvragen, bedankt allemaal!
mijn man heeft nog nooit mijn paspoort meegenomen bij de aangifte. Alleen zijn eigen paspoort/id akte van erkenning of trouwboekje en een briefje van het ziekenhuis met datum, tijd en namen