Luizenvraag

Discussion in 'De lounge' started by Mamavandrie34, Mar 6, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

Feb 4, 2018
    2,140
    2,225
    113
    Female
    Zoontje heeft (had) luizen. Vrijdagavond luizenlotion gebruikt, geondig gekamd en meerdere uit zijn hoofd gehaald. vandaag bij het kammen vond ik geen luis, maar op sommige plekken vond ik op de kam allemaal grijze stipjes.
    zijn dit poepjes? Of dode neten dienuit zijn haar komen? Zie foto.
    Ik hoop dat ik ze allemaal te pakken heb, ik blijf zeker kammen en volgend weekend weer de lotion. Rest van het gezin kam ik ook, nog niks ontdekt. Fingers crossed!

Attached Files:

2. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,689
    2,392
    113
    Female
    Broek
    Volgens mij zijn dat neten. Of ze dood zijn weet ik niet, dacht dat neten niet dood gingen van de shampoo. Vandaar dat je 2 weken moet blijven kammen.

3. Mamavandrie34

Feb 4, 2018
    2,140
    2,225
    113
    Female
    Ik heb dimeticon lotion gebruikt, dat zou luizen én neten moeten doden. Ze zouden daar niet resistant tegen kunnen worden aangezien ze daarvan stikken. Het is een soort olie eigenlijk. Anyway, het staat ook op de verpakking dat je moet blijven kammen omdat je altijd een neet kan hebben die het toch overleeft. Dus dat doe ik maar braaf :)
    Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het neter zijn die los gelaten hebben (en dan denk ik, juist omdat ze dood zijn?!) en niet poepjes want dat zou duiden op een levende luis ergens op zijn hoofd vol haar :rolleyes:
    Dank je iig!

4. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,689
    2,392
    113
    Female
    Broek
    Volgens mij kam je de poepjes er niet uit. Dus kan me niet voorstellen dat het dat zijn.

Horror in ieder geval. Mijn kids hadden ze vorig jaar, en het ergste was, ik ook :eek:! Met mijn mega grote bos dik krullend haar. Gelukkig hadden we niet zoveel, waren er op tijd bij.

Ik zou jezelf in ieder geval ook even controleren mocht je dat nog niet gedaan hebben.

Lies1611 likes this.
  5. Mamavandrie34

Feb 4, 2018
    2,140
    2,225
    113
    Female
    Ik kam iedereen!! Ik had twijfel over mezelf dus ik heb ook lotion gebruikt. En we blijven maar kammen, just to be sure.
    (Ik heb een paar jaren terug heel veel luizen gehad, de horror inderdaad. Jongens hadden het ook natuurlijk)

6. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,885
    6,415
    113
    Dit zijn neten, goed blijven kammen en nog eens met dimeticon herhalen - hier deed ik altijd nog een extra keer dimeticon om er zeker van te zijn dat alles weg was. Twee neten missen, en je hebt na 2 weken weer feest…

Mamavandrie34 likes this.
  7. Mamavandrie34

Feb 4, 2018
    2,140
    2,225
    113
    Female
    Ja ik wil het volgens de handleiding na 7-8 dagen herhalen. Het is nu de derde keer dat we ze hebben, vorige keren werkte het wel goed zo, maar jij doet een derde keer? Wanneer doe je dat?

8. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,323
    10,291
    113
    Elke dag kammen!. Ooit als student in het buitenland ze mee terug genomen. Heel fijn in van die hele lange haren. Elke dag blijven kammen. Had ook lotion maar blijf horen dat kammen het beste is.

Ik zal heel hard duimen dat dit het was!

Roodborstj and Mamavandrie34 like this.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,191
    35,885
    113
    Ja dat deed ik ook. Kan geen kwaad en liever zeker zijn dat ze allemaal weg zijn. De dimeticon haalt ook niet alle neten eruit, dus dat heb ik zelf nog gedaan.

evaleana likes this.
  10. Mamavandrie34

Feb 4, 2018
    2,140
    2,225
    113
    Female
    wanneer doe je de derde keer? weer na een week?

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,191
    35,885
    113
    Nee dag 1, dag 4, dag 8 geloof ik (is al paar jaar geleden). Waren er snel helemaal vanaf.

Mamavandrie34 likes this.
  12. Mamavandrie34

Feb 4, 2018
    2,140
    2,225
    113
    Female
    ik heb zojuist een assy kam, schijnt een soort wonderkam te zijn.

13. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,021
    284
    83
    Female
    Wij hebben het 1 keer in huis gehad, alleen de jongste. We waren er redelijk snel bij, en heb trouw 2 weken lang 2x per dag gekamd. Verder niks behandeld qua producten, je moet toch kammen en hoorde dat het ook zonder ‘shampoo’ behandeling kan. Gelukkig een megablond kind, met dun haar, dus dat scheelt aanzienlijk. Heb zelf weken lang kriebels gehad, maar die zaten alleen in mijn hoofd..

14. Septembre

Septembre Bekend lid

Jan 19, 2021
    973
    1,324
    93
    Een tip die ik ooit kreeg ter preventie van luizen (dus als het op school heerst ofzo) tea tree oil in het haar doen. Ze schijnen op die lucht af te knappen. Hier nog nooit een luis gehad ondanks best al veel besmettingen in de klassen door de jaren heen. Als je eenmaal luizen hebt schijnt kokosolie ook hoed te helpen aangezien de neten daarvan stikken.

Nina Sanders likes this.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Het zijn idd neten. Krijg direct jeuk!

16. Mamavandrie34

Feb 4, 2018
    2,140
    2,225
    113
    Female
    Zoas ik in mijn uitgerekende groepje zei: dat is de superkracht van luizen! Wonderlijke diertjes :roflmao:

17. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Kan inderdaad, voor veel mensen voelt behandelen met producten als sneller en effectiever, maar het kan inderdaad prima zonder.
    Mijn dochters hebben vroeger ook een keer of 2 a 3 gehad. Ik heb ze er zelf allemaal uit getrokken met m'n nagels, zowel de neten als de luizen (en dan kapot 'knoepen' in een keukenpapiertje/zakdoekje. In het geval je wat 'laat' bent en er best veel aanwezig zijn is een kammetje wel handig omdat je er dan veel tegelijk met kan nemen met één strijk. Maar anders baantjes trekken van voor naar achter en van links naar rechts en wat je tegenkomt één voor één eruit halen. De eerste dag(en) twee keer per dag. Zodra je minder of niets meer tegenkomt deed ik het één keer per dag. Daarna een dag overslaan, enzovoorts. Luizen hebben een cyclus van twee weken dus van neet-naar luis-naar zelf weer neten kunnen leggen. Daarom moet je het minimaal twee weken volhouden.
    Het meest ideaal is om wekelijks een keer te controleren op luizen. Als je namelijk een keer een overloper tegenkomt is er dan vaak nog niet veel schade aangericht en hoef je maar een paar luitjes en/of neetjes te verwijderen. Als je het weinig controleert kun je soms al een hele invasie op je hoofd hebben tegen de tijd dat je t opmerkt :oops:.

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ja afschuwelijk, echt!

Share This Page