Geen directe aanval hoor, maar je hebt toch wel iets in de kast liggen?! knakworsten of noedels of iets dergelijks.... ragout of toastjes? Anders wil ik niet graag bij je wonen hoe mooi de ardennen ook zijn hahaha
ik kan me dus ook niet voorstellen dat iemand bijna niks in huis heeft ,maar ja ik doe elke week zelfde boodschappen zakken aardappels.groenten , paar pakken rijst ,dozen fruit ,dus hier wel atltijd wat te eten heb je geen brood meid? misschien boterhammetje eten vanavond? , anders idd naar de buren , ook geen patatzaak bij jou in buurt?
Ik heb geen auto door de weeks en kan ook maar 1x in de 14 dagen op boodschappen en het is hier dan echt na 2 dagen op . wij hebben helemaal niks in de buurt voor boodschappen dus op is op hier. nu heb ik al wel snel nog wel iets van een blik soep staan ofzo en de buurvrouw is hier maar 10 stappen ipv 1 km
ja ik heb ook altijd wel een wat blikken soep in huis of idd ragout, knakworstjes cup a soup, brinta enz
ik heb ook vaak niks in huis hoor... ja rijst of macaroni, maar is niet zo lekker kaal he? nu ligt t bij ons wel wat in de vriezer, maja als die leeg is...
Normaal gesproken heb ik 3 vriezers vol met van alles en nog wat, maar als je een stroomstoring hebt kun je dus alles weg gooien als je er niet op tijd bij bent.Gezien we in Parijs zaten waren we dus te laat en was alles bedorven. Wij eten niets uit blik, alles wordt hier van het begin tot het einde vers gemaakt. Wij kunnen maar 1 keer per maand boodschappen doen, wij gaan dan naar Nederland met een groepstaxi, hier in de dichtsbijzijnde stad/dorp heb je 1 supermarkt, maar een gemiddelde buurtwinkel is nog groter. Als het dan tijd is om nieuwe boodschappen te doen is er dus behalve wat er in de vriezer ligt niets meer over. Groenten en fruit halen we bij lokale boeren, evenals melk en eieren. Hier sneeuwt het behoorlijk en omdat we enkel een fiets hebben is dat nu geen doen, het is bloedjeglad en levensgevaarlijk. Ik heb net over 2km bijna een uur gedaan lopend, zo moeilijk is de weg begaanbaar. Anyway, ik kon 3 boerderijen verder op nog eieren en brood kopen en we hebben dus gebakken eieren gegeten. Manlief heeft een keukenverbod, en ik ben blij als ik morgen weer boodschappen kan doen, nieuw vlees is ook besteld, morgen worden de dieren geslacht dus heb ik morgen avond weer een vriezer of 2 vol.
Dichtsbijzijnde winkel is 25km verderop, en een patatzaak is hier niet, ik woon letterlijk in de middle of nowhere Ik kan met de beste wil van de wereld niet iedere week boodschappen gaan doen. Beetje ver fietsen met 2 kleintjes in de fietskar, heuvel op, heuvel af
Lol, nee die staat in de vaatwasser, nu hopen dat het schoon wordt, anders met een kunstgebittablet er in even laten koken.
Oh wat erg, je moet je man ook heeeel duidelijk van te voren uitleggen hoe en wat haha. Zo'n man heb ik namelijk ook! Oh ik zou daar ook vreselijk boos over kunnen worden! Hoop alleen dat je het hem nu wel vergeven hebt! Wat hebben jullie nou uiteindelijk gegeten?
Oh ja dat doet mijn vriend ook. Bel ik hem op leg je vlees uit, legt ie 2 pakjes (van ongeveer 1 halve kilo) uit... Ik zeg waarom heb je er 2 uitgelegd? Ja zegt ie voor ieder een. We kregen er nog niet eens eentje op samen. Dus heb de helft weg kunnen gooien.. Hij heeft ondertussen wel geleerd dat hij niet aan mijn gaspitten mag komen.. Staat bij ons de kogel op
misschien is het toch beter om wat blikken soep ragout en knakworstjes in te slaan voor het geval er weer iets gebeurt Bij ons is de winkel echt 10 min met de auto maar ik heb een kast vol met dingen waar ik altijd wel wat van kan maken potjes groente pasta zelfs broodmeel om brood te bakken want je weet maar nooit. Helaas kwam voor jou een ongelukje niet alleen en kan snappen dat je nu ff de balen hebt van mannen haha bemoeien zich echt overal mee
Haha die van mij liet maandag sperciebonen aanbranden! Jaja, jullie lezen het goed... ik geloofde hem eerst niet toen hij het zei tot de lucht in de woonkamer doorkwam. Had te weinig water in de pan gedaan dus ingekookt en alle bonen aan de pan vastgekoekt, pan verziekt natuurlijk! Gelukkig zijn die bonen niet zo duur en hadden we nog een potje rooie kool in de kast haha. Het zijn vreemde wezens af en toe ;o)
Jeetje, balen zeg. Ik heb hier ook zo'n man. Alleen hier denkt hij ook nog dat hij goed kan koken. Oftewel, ik sta de hele middag in de keuken, meneer komt thuis, proeft iets, gooit er een halve pot kruiden doorheen, terwijl er voldonede kruiden in zaten, maar het even duurt voordat je het goed proeft. Het resultaat is dus niet te eten. hahha. Hier eten we in principe ook bijna alles vers, maar ik heb hier toch 2 potten groenten, pasta, tomaten in blik en houdbare room staan. Hebben we altijd iets in huis.