@rolinka: net of alleen via je bonus kaart je privacy weg is. Dan is dat bij elke winkel kaart zo toch !?!?!? En wat denk je met je pinpas dan ? Hoeveel ze daar wel niet van af kunnen lezen.
Dat zeg ik niet. Lezen is soms ook best wel een kunst hoor. Ik heb alleen aangegeven dat de AH niet alleen weet welke boodschappen je doet, maar nog veel meer info kan aflezen uit jouw koopgedrag. Of dat erg is? Dat moet je zelf bepalen. Dat anderen dat ook doen? Tja, het ging hier toch over de nieuwe AH kaart en niet de gammapas ofzo?
Je hoeft Niet gelijk je zo aangevallen voelen Ik bedoelde er alleen maar mee dat we toch eigenlijk helemaal geen privacy hebben of je nou wel of geen bonus kaart hebt..
Ik voel me zeker niet aangevallen en overigens was mijn reactie niet specifiek op jou gericht Jemm, er zaten er nog een aantal voor
Ik heb alles ingevuld op de site. Zou een bevstigings link in mijn mailbox ontvangen maar na 2 uur nog geen mail te zien?? Jullie ook?
Eens hoor! Maar het koopgedrag an sich is, naar mijn mening, niet zo'n ramp. Waarmee ze deze informatie (kunnen) koppelen, vind ik erger.
Als je een stuk van de kaart afknipt heb je een sleutelhanger. Gaatje hebben ze al in de kaart gemaakt.
Ik doe vaak genoeg boodschappen om een bonuskaart te "moeten" hebben. Eigenlijk moet ik hem hebben om gebruik te kunnen maken van de zelfscan kassa. In eerste instantie ga ik hem niet activeren met persoonlijke gegevens. De standaard aanbiedingen vind ik voldoende
Dat kunnen ze nu al hoor. Toen ik vorige week mijn nummer invoerde op de site kwam elk artikel dat ik de afgelopen weken had gekocht netjes in beeld..
Ik heb de nieuwe bonuskaart vandaag gehaald en geactiveerd. Ben benieuwd of ik inderdaad reclames krijg waar we echt gebruik van maken. Nu gebruiken we de helft niet, omdat het vaak veel vleesproducten is.... Hopelijk straks wat vaker vega-aanbiedingen
Heb net een foto-receptenboek kunnen downloaden als welkomstgeschenk van de AH ter waarde van 3,95. Beetje jammer dat niet alle recepten beschikbaar zijn en dat je die bij moet kopen. Maar ach een gegeven paard niet in de bek kijken er staan namelijk lekkere recepten bij dië ik wel kan openen .
Ik heb mijn bonuskaart ook geactiveerd. Maar goed, voor mij maakt het geen verschil. Ik ben personeel dus ik had al een personeelskaart die is ook persoonlijk. Ach ik zie het probleem niet hoor, ik denk dat er meer informatie van je te halen valt door te reageren op dit topic. Wie weet wie er allemaal meekijken... En wat denk je als je belt? Wat ik wel achterlijk vind is dat als iemand zijn bonuskaart vergeet dat we de code niet meer mogen gebruiken. Leuk voor AH, maar wij als personeel krijgen al dat gezeur. En het kan toch gebeuren dat iemand een keer z'n kaart niet mee heeft... Heel raar.
Voor de koopjesjagers zoals ik Voor de invoer van de nieuwe bonuskaart was er nog een algemene code die caissieres konden invoeren om de bonuskorting af te trekken van het totaalbedrag. Die code bestaat niet meer en die functie is COMPLEET uit het systeem. Voorheen voerden we die nog weleens in mocht iemand geen bonuskaart hebben of vergeten zijn, dit kan nu dus ECHT niet meer. het is niet zo dat we niet wíllen (want geloof me, de discussies gaan zéker nog wel komen aan de kassa ) maar we kunnen het echt niet meer doen. Het bestaat simpelweg niet meer, juist vanwege die 'strikt' persoonlijke kaarten. (die je overigens gewoonweg in manliefs handen kunt drukken als je hem op boodschappen tocht stuurt, hoor!) Vergeet dus je bonuskaart niet, het is voor de caissieres ook verboden een extra kaart achter de kassa te houden die we kunnen scannen of iets dergelijks dus zonder kaart kunnen we écht geen korting meer geven.[/QUOTE] Dit is bij ons in het filiaal nog wel mogelijk, hebben zelfs een nieuwe mastercard hiervoor gekregen. Zal wel heel erg klantonvriendelijk zijn om de klant te verplichten een kaart te nemen en dat wil AH niet. Zo jaag je klanten naar een andere winkel, en ze doen juist alles eraan om klanten te binden aan AH.
o.my.god. "nou, vertelt u me even waar ik woon? want dat kunt u toch op uw schermpje zien?" "Ik wil geen nieuwe bonuskaart en ik vind het belachelijk dat jullie mijn gegevens in kunnen zien. O, hier heeft u mijn arimiles kaart" (airmiles vraagt MEER gegevens om in te vullen dan die hele bonus kaart van je vraagt als je hem activeert) "Nee u krijgt mijn oude bonuskaart niet. Die wil ik niet kwijt! U krijgt hem in januari wel, tot die tijd kunt u dan tenminste niet zien wat ik koop" "ik regel het in december allemaal wel, met kerst is het allemaal wel afgezakt die hype" (dat de rijen dan tot aan de groente afdeling staan en er totaal geen tijd is het een en ander uit te leggen maakt dan verder niet uit natuurlijk!) en als klap op de vuurpijl! "maar waar blijven dan mijn bonuspunten? worden die dan overgeschreven op de nieuwe kaart?" - 'met de bonuskaart spaart u geen punten mevrouw, het is enkel een kaart die u recht geeft op de korting van de bonus-artikelen' "dus ik ben al die tijd in de maling genomen!?" - 'ik weet niet zo goed wat u toentertijd verteld is maar punten heeft u met een bonuskaart zeker weten nooit gespaard. Bedoeld u niet de airmiles kaart? Want die punten blijven gewoon hetzelfde en blijven onveranderd. U kunt zelfs nog meer sparen omdat u nu per 2 euro een airmile krijgt ipv per AH eigen merk product" en wat deed mevrouw? Schold me uit, gooide haar oude bonuskaart over het betaalplankje heen en zei heel droog (en ik quote!!) "dit gezeik tolereer ik niet. je liegt dat je barst en die hele toko kan opdonderen met zijn gegevens jatterij!!" om vervolgens scheldend en tierend de winkel uit te lopen. Goddank heeft mijn teamleidster dit spektakeltje gevolgd, heeft mij overgenomen op de kassa en zei heel droog 'jij gaat even lekker een extra bakje koffie doen' met een dikke knipoog. Needless to say; werkelijk élke caissiere werd gillend gek... Nog ongeveer twee weken, dan zijn de meeste kaarten wel gewisseld of geweigerd door klanten.... LANG LEVE DE MEDIA met een broodje aap verhaal over verplicht gegevens af moeten geven. Ik zal het bij deze nog 1 keer uitleggen; de kaart die je meekrijgt is NIETS anders dan een kale bonuskaart. Er staat geen naam op, geen adres he-le-maal NIETS totdat je dat ZELF doet door middel van het activeren op internet. Zoals je de kaart in de winkel krijgt kun je hem al direct gebruiken als bonuskaart. AH kan inderdaad per bonuskaart nummer van minimaal drie maanden terug zien wat er gekocht is. Klopt inderdaad. Op deze manier is namelijk te garanderen dat winkels uit een bepaalde winkelgroep ándere producten hebben dan winkels uit een andere groep. kijk maar in het assortiment; een winkel in Amsterdam heeft namelijk veel vaker Kousenband (spelling???) in het assortiment dan een winkel in bijvoorbeeld Groningen. Waarom? Dankzij de Bonuskaart valt er te volgen waar en wanneer bepaalde producten gekocht worden zodat assortimenten en aanbiedingen naar behoefte vervuld kunnen worden. In Amsterdam is er nou eenmaal véél meer behoefte aan bepaalde type producten dan in Groningen. En andersom. Er zijn dus ook lokale bonusaanbiedingen, het ene filiaal heeft een ander assortiment dan een ander filiaal en JUIST dankzij die bonuskaart wordt dat zo goed mogelijk afgestemd op de klanten. (beetje vreemd voorbeeld misschien hoor, maar kon zo snel niets anders bedenken ) *zucht, zet koffie, ploft op bank en denkt "morgen weer een dag"* (fijn te lezen trouwens dat er veel mensen begrijpen dat caissieres er 9 van de 10 keer niets aan kunnen doen dat er veranderingen doorgevoerd worden of dat er dingen opgelegd of bedacht worden van boven af )
klopt! Die mastercard was bij ons nog niet binnen gekomen. Ze hadden ons er dus nog even niets over gezegd omdat het risico op miscommunicatie aan de kassa te hoog zou zijn Denk inderdaad dat dit per filiaal zal gaan verschillen.Is nu ook al een beetje zo geweest, het ene filiaal deed wel een algemeen nummer bij vergeten kaarten en het andere weer niet.. Is een keuze die het management van de winkels zelf mogen maken, geloof ik. (pin me er niet op vast )
AH is overigens wettelijk verplicht dat deze informatie volgens de privacywet behandeld wordt.. Kan me echt niet voorstellen dat AH jouw tijden dat je boodschappen doet etc. aan derden gaat verkopen waardoor jouw baas erachter komt dat jij op dat moment boodschappen deed. Dat gaan ze echt niet riskeren en dat is dus ook het doel totaal niet van deze nieuwe bonuskaart om onze informatie te gaan misbruiken.. Vind dat een beetje vergezocht maar goed.. Winkels zoals kruidvat ofzo doen dit al jaren en nu wordt er opeens een hele heisa om gemaakt, gedeeltelijk misschien wel terecht dat mensen zorgen hebben als je ziet wat er met technologie gedaan kan worden tegenwoordig, maar sommige dingen vind ik wel vergezocht.. Elke dag als je op internet zit, maak je jezelf openbaar of je dat nu wilt of niet en of je je er nu wel of niet van bewust bent. Ik vind het zelf wel een goede vernieuwing in de supermarktwereld en vind het een goede stap van AH dat ze nu dus echt de klant als individu gaan benaderen.. Hoe het dalijk in de praktijk gaat, is even afwachten. Zal natuurlijk een opstartperiode nodig hebben, maar wat ik van binnenuit begrepen heb gaan ze in 2014 flink knallen met persoonlijke aanbiedingen dus ik ben eens benieuwd Als jij je pinpas al gebruikt, kunnen de juiste mensen al genoeg informatie van jou misbruiken als ze weten hoe ze het moeten doen, dan kun je beter geld gaan pinnen bij een bank en dan alleen maar overal contant gaan betalen bv. en ook geen email gebruiken of een computer for that matter want ook die kunnen gehackt worden en zo kun je wel even doorgaan. Iedereen is gelukkig helemaal vrij in hetgeen wat ze nu dus met de kaart gaan doen. Je bent NIET verplicht je kaart te activeren dus als je je er niet prettig bij voelt, dan niet.. Wat betreft als je je kaart vergeet.. Bij ons wordt ook een algemene kaart gebruikt voor mensen wat geen kaart hebben of zijn vergeten, verschilt inderdaad per filiaal. Wij zijn franchise en klantvriendelijkheid staat bovenaan ons lijstje. Bij de filialen ben ik al vaker kaart vergeten en daar stond ik dan mooi met mijn boodschappen waar ik geen korting op kreeg.. echt dikke domper is dat zeg..