Griep en pijn in gezicht

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 8 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Is dit voor iemand herkenbaar?
    Ik ben geveld door de griep, maar heb echt een ongelooflijke pijn in mn gezicht. De eerste 2 dagen deden mn tanden zeer, dat herken ik wel van toen ik als kind een griepje had.
    Maar nu zit het echt op de hoogte van mn kaakgewricht, aan beide kanten. Het lijkt ook alleen maar erger te worden.

2. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Dat zijn je holtes die verstopt zitten denk ik?

Huismuisie, Vero0504, Zeebra en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb geen idee? Ben dus echt nooit ziek.
    Wel 2x een voorhoofdsholteontsteking gehad, maar toen dacht ik serieus dat ik doodging. Dat was hoofdpijn.
    Maar er zijn dus nog meer holtes daar?:roflmao:

4. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ja je hele gezicht zit vol holtes :roflmao: bijholtes etc. Maar pijn aan je tanden is daar een start van , van een kaakholte ontsteking/verstopping. Dat is veel pcm , en neusspray, ook al zou je neus niet verstopt zitten en stomen.

En sterkte! Het is echt heel erg naar!

tuc vindt dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Dank je. Neus zit niet verstopt, maar ga met neusspray en pcm beginnen. Echt pijnlijk.

6. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.438
    1.030
    113
    Vrouw
    Idd grote kans dat het je holtes zijn dus idd neusspray en pijnstilling. Neusspray met xylomethazoline erin gebruiken. Beterschap

7. Havermout

Havermout Niet meer actief

Klinkt als holteontsteking. Ik heb dat elk jaar een keer en dan doen al mijn holtes zeer.

ik was afgelopen dagen niet fit (als in heel koud en warm hebben, verkouden en spierpijn overal, zelfs mijn hoofdhuid deed pijn) dus ik heb wel vaker dat alles pijn doet..

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Als ik een holteontsteking heb vind ik stomen met rhinocaps heel lekker. Met je hoofd onder een handdoek boven een teiltje warm water en dan zo’n capsule erin.

Neuzeke vindt dit leuk.
  9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
  10. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.315
    113
    Grote kans dat het inderdaad je kaakholtes zijn. Dat heb ik in december ook gehad. Veel spoelen, stomen en neusspray.
    Beterschap!

11. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Inderdaad de bijholtes.
    Vind het zelf verschrikkelijk, als je de trap oploopt, lijkt het of elke stap door je hele hoofd dreunt en je tanden eruit bonken.
    Wij gebruiken neusdruppels, gewone NaCl in een druppelflesje, vinden we fijner dan zo'n spray, maar dat is natuurlijk persoonlijk. En paracetamol (maak niet dezelfde fout als ik; "ach, het valt wel mee, ik neem geen paracetamol", gewoon de kinderen met de bakfiets naar school brengen (7 km verderop), echt ieder hobbeltje heb ik gevoeld, wist niet hoe snel ik een paracetamol moest nemen toen ik thuis was).
    Beterschap, kan 2-3 weken duren, hopelijk ben je er sneller vanaf.

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Dat klinkt als ewn kaalholteontsteking, ik heb het regelmatig bij ziekte. Ik vind stomen, en een natte heel warme hydrofiel op mijn kaken finn ter verlichting.

Neuzeke vindt dit leuk.
  13. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Ik heb precies hetzelfde....het lijkt net alsof iemand mijn tanden aan het trekken is en heb ook pijn in mijn wang en achter mijn ogen. Ik had de huisarts gebeld of ik iets kon krijgen voor bijholteontsteking. Ze wilde antibiotica geven omdat ik al langer klachten heb. Moest wel verplicht een corona test doen voordat ik kwam.....nou toen bleek ik dus ook nog corona te hebben :|. Toen mocht ik niet meer komen en zeiden ze dat corona een virus is dus gewoon uitzieken. Maar ik denk zelf dat ik vorige week corona had en nu gewoon bijholteontsteking.

Bij mij helpen paracetamolzetpillen (maar als ik ermee stop is de pijn er weer gewoon). Neusspray ben ik mee gestopt want had veel bloed bij het snuiten.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Jij ook beterschap! Ellende hè? De ibuprofen icm paracetamol helpt wel inderdaad. Zolang het niet uitgewerkt is:|

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Klinkt als opgezette klieren, net onder je oorlel waar je kaak scharniert heb je lymfklieren zitten, die zetten vaak op als je ziek bent. Dat kan pijn doen. Als je daar voelt, voel je dan een soort balletje?

tuc vindt dit leuk.
  16. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Iemand nog tips? Ik zit met hetzelfde probleem als tuc. Ik heb op dit moment zo pijn in mijn kaak/tanden dat ik gewoon van gekkigheid niet weet wat ik moet doen. Heb al 1000mg zetpil gehad een dycloflenac zetptil, speciale neusspray van de kno arts voor ontstekingen (had mijn zus nog nieuw staan). Het doet zo f*cking pijn :cry:. Heb er al sinds dinsdag last van maar nu is het echt een hele gemene pijn

17. tuc

tuc Niet meer actief

Geen balletje

18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Is dat flixonase? Zo ja dan is hij veel minder sterk dan xylometazoline. Ik weet niet of het tweede ver genoeg komt. Maar het is wel echt een paardenmiddel. Als dat de zwelling tegen gaat is spoelen weer makkelijker. Stoppen vond ik eergisteren wel erg lastig. Met pcm en veel frisse lucht ben ik er weer van af. Maar gebruiken luchtte te veel op.

19. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Een neusdouche! Het is echt super goor. Maar doordat al het snot eruit komt lucht het wel op.

20. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ik ben inmiddels 2 weken onderweg, maar ik moet toegeven dat de holtes pas na een week begonnen. Met idd pijn boven m’n tanden. Stomen met rhinocaps geeft kort verlichting. Voor t slapen gaan prik ik ook een rhinocaps leeg op een zakdoek en hou die onder m’n neus :roflmao:.
    En verder dus een neusdouche.

De neusspray met xylometazoline mag je overigens maar een week gebruiken vertelde de huisarts vandaag. Heeft hier geen zak geholpen trouwens.

Koraal82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina