Hoi Allemaal, Ik heb even vraagje. Wanneer zijn jullie begonnen met gewone melk geven aan jullie baby. Het zelfde geldt voor toetjes van gewone koemelk! Groetjes van Dolfijntje Edit moderator: verplaatst naar voeding
ik vanaf een jaar.. maar als ze verder goed eten dan kan het al wel vanaf 9 maand maar danisha at heel slecht groente en fruit dus ben ik wat langer door gegaan..
Toetjes vanaf een half jaar.(dwz vanaf toen kreeg hij yoghurt) en vanaf 11 maanden krijgt hij gewone melk.
Jongste is net 8 mnd en krijgt tussendoor af en toe een flesje melk. Ze drinkt niets anders, geen thee-limonade niks, dus om er voor te zorgen dat ze niet te veel opvolgmelk krijgt krijgt ze hier dus ipv drinken tussendoor, melk als tussendoor. Andere kinderen dronken wel tussendoor wat anders maar die kregen ook al vroeger gewone melk, zelfde geld voor toetjes (vla e.d.) die kregen ze hier al vanaf 6 maanden.
Vanaf 7 maanden kreeg C aangezuurde zuivel (yoghurt/kwark). Vanaf 11 maanden zijn we langzaam de opvolgmelk gaan vervangen door gewone koemelk. Sinds 2 weken is de poedermelk er helemaal uit..
Hallo Allemaal, Bedankt voor jullie adviezen. Het is fijn om te weten wanneer de meeste beginnen met gewone melk, je moet toch ook veel zelf uitzoeken vind ik. Ik ga dan ook maar gewone vla en Yoghurt proberen ze kreeg tot nu toe alles met opvolgmelk, kan ze er vast aan wennen Groetjes van Dolfijntje
Hier zijn we ook met 6 maanden begonnen met het geven van yoghurt na het eten. Toen Kylian 8,5 maand (zoiets) was weigerde hij in 1 keer zijn poedermelk, na een week van bijna niet drinken en in overleg met de voedingsdeskundige van het cb hier zijn we volledig overgestapt op gewone melk. Als je gewone melk gaat geven moet je wel even vitamine D druppels halen want dat heeft je kindje nog wel nodig (hier adviseerden ze tot het derde levensjaar) Groetjes Anita
vanaf 10 maanden geef ik mijn zoontje volle biologisch melk. het cb zegt dat ik beter halfvolle kan geven vanwege het vet,maar dat doen ze denk ik alleen omdat ze zo bezig zijn met overgewicht bij baby`s. en mijn zoontje heeft een prima gewicht dus ik geef volle. in belgie wordt volle aangeraden want daar zit meer vitamine a in ofzoiets... whatever,10 maanden dus hihi
Halfvolle word aangeraden? Grappig.. Hier raden ze juist volle produkten aan omdat vetten voor kinderen zo belangrijk zijn in hun groei (is wat anders dan bij volwassenen natuurlijk). Zolang jouw zoontje een prima gewicht heeft, wat zeuren ze dan? Elian krijgt nu vanaf 7 maanden af en toe wat yoghurt (volle en ekologisch )
Mijn zoontje krijgt vanaf een maand of 7 al gewone melk en dan halfvolle. Ik wilde ook graag volle geven omdat hij best wel dun was/is maar dat werd afgeraden
Bij ons CB is juist volle geadviseerd: zit meer in en Mirre is absoluut niet vol. Mirre krijgt sinds deze week af en toe een slokje melk. Maar ze vindt het smerig ... ach ... we houden vol. Yoghurt krijgt ze sinds ze een maand of 7 is. Dat vindt ze wel heerlijk
als ze wel van yoghurt houdt probeer dan een ipv melk karnemelk te geven, dit is ook zurig Ja en dan het gehannes van volle en halfvolle melk, ik heb liever volle melk maar ja dat is dan weer niet in anderhalf literpakken te krijgen Ik ben van mening dat er tegenwoordig zoveel aandacht/'druk' ligt op het gewicht van je kind dat je er zelf helemaal horenddol van zou kunnen worden. Halfvolle melk want anders wordt hij dik of toch volle melk omdat er meer in zou zitten voor hem Wel of geen suiker om verschillende redenen, idem dito met kleurstoffen. Geen potje of toch wel en dan constant of af en toe Wel of geen (dik) sap want water/thee is toch veel beter of toch niet. En hoe zat het ook al weer met het broodbeleg, leverworst is niet goed vanwege het orgaanvlees, smeerkaas zit zout, chocopasta of toch niet of dan misschien pindakaas of mochten ze dat nou toch niet. Kortom genoeg om jezelf gek mee te maken en aan ons de taak te kiezen wat ons het beste lijkt, wat het beste past bij jou en jou kindjes en dat is dan weer voor iedereen anders en dus gaan we daar lekker over discusiëren en op die manier proberen we de ander te overtuigen dat jouw keuzes de beste zijn. Groetjes Anita
Hoi! Ik vroeg me ook al af wanneer ik kan beginnen met gewone melk. Mijn zoontje is nu 8 maanden en als je op adviezen van het CB af moet gaan... daar zeggen ze steeds weer iets anders! Maar mijn ventje krijgt al een tijdje allerlei voeding. Onder andere vla, yoghurt en meer melkproducten. Dus waarom geen gewone melk? Ik heb het nog niet geprobeerd maar tot nu toe gaat alle voeding zonder problemen naar binnen en heeft hij gelukkig geen allergische reactie of iets dergelijks. Dus ja, ik denk dat ik hem binnenkort een lekkere slok halfvolle melk geef.
Wij hebben besloten om toch door te gaan met Nutricia,Groeimelk.Gewoon 300 ml p.d. Want het is toch beter voor de weerstand,er is ook minder zout. Hoef ik ook niet te denken over die D vitiamines. En bovendien vindt hij het nog steeds heerlijk! Het kost wel wat meer maar zijn voeding gaat voor alles! Voor de rest krijgt hij wel yoghurt erbij.En soms gewone melk. Om toch er aan te wennen. En hij eet allang, andere zuivel. Het is wel zo dat er zoveel druk ligt op de gewicht maar dat is niet zo gek vind ik. Want er is zoveel overgewicht bij kinderen en volwassenen. En ik denk dat het vaak komt doordat kinderen te snel "foute "eten leren zoals inderdaad suiker en kleurstoffen. Frietje op een verjaardag!Kinderen van 2, 3 jar! Ja natuurlijk is dat lekker makkelijk. Voor mij ook als ik geen zin heb in koken. Dan laten ze al gauw "gezonde "eten staan. Mijn neefje is graatmager omdat hij nauwelijk wat eet. Toen hij klein was at hij nog goed maar nu heeft hij beschikking over snoep en dat eet hij liever dan avondeten. Laten we eerlijk zijn als volwassene pak je ook eerder een reep chocola of chips dan een appel! Zelf ben ik gezegend met mijn gewicht.Heb het van mijn vader. Ik eet echt alles, veel choco en zoutjes en kom nooit aan. Ik ben zelfs dunner voor mijn zwangerscahp! Toch vind ik het erg belangrij dat hij gezonde eetpatroon ontwikkelt. Tenminste voor nu want in het puberteit kan het altijd mis gaan.