Ik zat vanmorgen in de wachtkamer van de huisarts een tijdschrift te lezen (de Opzij ofzoiets) en daar stond een artikel over elektrosmog. Dat de apparaten die wij in huis hebben een straling afgeven waarvoor we gevoelig zijn, vooral mobiele telefoons geven een sterke straling. Ik heb het artikel niet helemaal kunnen lezen, maar hoe weet je nou of je hier last van hebt? Slaapproblemen kunnen hierdoor komen, maar dat kan toch ook door andere factoren komen? Hoe wil men aantonen dat het door elektrosmog komt? En waarom is hier zo relatief weinig over bekend? En hoe wil je dit tegengaan/verminderen? En zo heb ik nog wel meer vragen haha. Iemand die zich hierin verdiept heeft? Hier staat meer informatie: Elektrosmog.nl
Er wordt de laatste tijd steeds meer onderzoek gedaan naar de (schadelijke) effecten van allerlei vormen van straling. Ik heb me er niet echt in verdiept, maar wel genoeg om te concluderen dat het misschien verstandig is om je er niet onnodig aan bloot te stellen. Het probleem is dat de onderzoeksersultaten nog niet eenduidig zijn, maar ja dat is meestal zo wanneer het onderzoek nog in de kinderschoenen staat . Voor mij betekent het nu concreet dat we geen gsm's op ons lijf dragen of in bed hebben, de babyfoon niet de dicht naast het bed staat en ook een gsm met een relatief lage stralingswaarde kiezen. Verder zou ik mn dochter nooit onnodig een gsm of Ipad geven met een aansluiting op internet of een netwerk (beiden geven schadelijk straling). Nu geef ik mn dochter uberhaupt nog geen Ipad (ze is pas één, haha), maar mocht dat ooit gebeuren dan gaat ie offline voor ze ermee mag spelen.