Iemand die bij de rechtbijstand werkt????

Discussie in 'De lounge' gestart door Skye, 11 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

Ik heb namelijk een vraag over onze onderburen die een veranda onder ons balkon hebben gemaakt.

De onderburen hebben een veranda gemaakt met een doorzichtig dak erboven (geen glas, maar soort van kunststof). Nou hebben wij aan die kant een balkon, maar ook nog helemaal rechts een raamkozijn (balkon loopt niet zover door!) Om ons kozijn te kunnen schilderen, moeten we dus gebruik maken van de tuin van de buurman, om daar een ladder neer te zetten, om zo te kunnen verven. Maar door die uitbouw van hun, kunnen we dus niet meer bij ons eigen raam. Nou kan er wel een plaat van het dak uitgehaald worden, maar daarmee vernield hij die strippen die erop zitten. Een andere optie is om een steiger te huren en dan op ons balkon te bevestigen en dan in de tuin van de andere buurman te plaatsen (een constructie wat volgens mij niet echt veilig kan zijn) en dat brengt voor ons natuurlijk aanzienlijk meer kosten met zich mee!!

Nu mijn vraag: Ben ik verplicht om aan mijn buurman die strippen van dat dak mee te betalen als hij ze moet vernielen om die dakplaat eruit te halen?? Het is toch zo dat hij aan ons de toegang tot ons kozijn moet verschaffen?? Of hebben we gewoon geen poot om op te staan en moeten we het zelf maar uitzoeken hoe we ons kozijn gaan schilderen??

2. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Bel je rechtsbijstandsverzekering even. Die weten het wel.

3. Skye

Skye Niet meer actief

Ja, we gaan van de week even naar de rechtswinkel, maar ik had gehoopt dat iemand het hier ook wel zou weten!

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    als het op zijn eigen grond is mag hij doen wat hij wil
    jullie moeten via jullie eigen grond zorgen dat je kan schilderen ..
    vriendelijk dat het mag van hem maar als het niet meer kan moet je het zelf oplossen

ik heb wel wat verstand van verzekeringen maar dit lijkt me echt geen zaak voor een rechtsbijstandverzekering aangezien dit echt jullie eigen probleem is

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Huur je, of heb je een koopwoning? Indien je huurt zou ik contact opnemen met de woningbouw. Als je een koophuis hebt dan denk ik dat jullie ook een VvE hebben? Staat er in het reglement van de VvE niet iets? Vaak mag je namelijk niet zomaar een veranda bouwen/plaatsen.

6. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, maar via eigen grond gaat dat een beetje moeilijk, want ik kan niet vliegen helaas!!!

Deel Deze Pagina