AH wasmiddel gelekt in mijn nieuwe tas!

Discussie in 'De lounge' gestart door urmylove, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. urmylove

urmylove Niet meer actief

Ja opzich best heel stom.

Maar ik heb van de week die 2+1 wasmiddel gekocht van AH huismerk.
    Ik was in de veronderstelling dat als de dop nog niet open is geweest dit gewoon goed dicht zit!
    Dus met veel gesjouw stop ik 1 fles wasmiddel in mijn pasgekochte luiertas (deze is nog aangehecht met prijskaartje, want ik was die dag nog naar Babydump geweest) En wij wonen drie hoog, dusja ik nam hem zo mee. Niet zo heel stom toch?

Anyhow. Paar dagen later denk ik ohja, in die tas zit nog een fles, ik ruim even uit en zet hem in de badkamer. Maar zodra ik de tas pak ruik ik het al. Heel die fles natuurlijk uitgelekt in die gloednieuwe luiertas!
    Ik kan wel janken, wij hebben niet veel centjes en die tassen zijn echt niet goedkoop. :(

Kan ik AH hiervoor aansprakelijk stellen? Want het was een nieuwe fles, dus moet die niet gaan lekken toch? Zullen ze mijn tas gaan vergoeden?
    Of moet ik hiervoor bij babydump zijn? Ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb al zoveel pech de laatste tijd, en veel stress en dan dit ook nog... bah :(

Heb al klacht ingediend bij AH op de website, maarja weetniet hoe ze gaan reageren of iets..

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Heb je de tas al gewassen?
    Ik denk namelijk dat wasmiddel niet zo heel veel kwaad doet met een tas, dus zou dat eerst proberen...

En of je kans maakt op vergoeding?
    Ik denk het niet...
    Jij hebt namelijk de keus gemaakt om een fles met vloeistof in een stoffen tas te stoppen, en niet in een plastic tas, hij kan klem hebben gezeten waardoor hij is gaan lekken, daar kan albert heijn niks aan doen!
    Het valt gewoon niet te bewijzen dat je een kapotte fles hebt gekocht omdat je er pas na een paar dagen achter kwam dat hij lekte, je kan het (bij wijze van spreken) bewust gedaan hebben om ah geld afhandig te maken voor een nieuwe tas.

Erg vervelend voor jou, maar goed, daar koop je niks voor...

3. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Goh, ik moest even lachen toen ik je titel las.

Maar ik snap dat het heeeel vervelend is, en die luiertassen zijn idd niet heel goedkoop. (Hoewel ik hem zelf voor 13,- bij de kruidvat heb gekocht)

Ik had hem zelf ook in mn tas gestopt hoor.. en zou ook denken dat ie niet zou gaan lekken. Misschien gewoon even bellen en vragen of er wat aan gedaan kan worden?!
    Ik hoop dat t een beetje opgelost kan worden. En misschien kun je eventueel die tas even wassen op een of andere manier? (handwasje)

Over 11 weekjes zal alle pech weg zijn ! ;) Dan heb je een mooi meisje..

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik denk dat het lastig gaat worden dit 'vergoed' te krijgen. Babydump kan hier niets mee. Je hebt het gekocht en hij is door gebruik nu 'beschadigd' of er dan wel of geen kaartje aanzit maakt dan niet zo veel uit.

Ah hoeft er denk ik ook niets mee want het is niet aan te tonen wie/waar/wanneer die fles niet goed heeft dichtgedraaid. Ik vermoed dat er al in menig auto hetzelfde is gebeurd namelijk..

Je kunt het natuurlijk wel proberen,wie weet zijn ze bij ah heeeeeel erg klantvriendelijk maar zou er niet op rekenen.

Maar snap dat je goed baalt! Is de tas niet wasbaar/te verven oid?

5. urmylove

Nouja ik weet ook wel dat het mijn woord is tegen dat van hun.
    Maar ik ga zo'n verhaal toch niet lopen verzinnen? En inderdaad ik kies ervoor om hem in die tas te stoppen ipv een plastic tasje.

Dat spul zit op de bodem van de tas. weet niet of hij te wassen valt. Is van dat zwarte leer, met stoffen binnenkant, en onderin de tas zit dat verharde stuk weet je wel.
    Ik kan niet die tas in zijn geheel in de wasmachien gooien. En bah het stinkt! Grrrrr...

Maar ik ben wel verzekerd!! Kan ik daar niet iets mee doen dan? of is dat wel heel ver gezocht?

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    valt dit niet onder je inboedel verzekering? Je zou het kunnen proberen....

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Even je verzekering checken.. Wisselt heel erg wie wat wel en niet dekt.. En als ze het al dekken dan zul je moeten zeggen dat het binnenhuis gebeurd is vermoed ik.

8. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Ik denk dat het met handwassen wel lukt hoor. :)

9. urmylove

Nee het zal helaas niet onder de inboedelverzekering vallen. Omdat het niet door waterschade, vuur, of iets gebeurd is. of diefstal.

Gewoon een door een stomme fles van AH die lekt. Dus door eigen schuld.

10. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    nou dat zou wat zijn als je hier de ah voor aansprakelijk kon stellen ;)

Jij kiest er zelf voor dit in je tas te stoppen. Gewoon altijd met vloeibare dingen de dop goed checken. Weet je wel hoe vaak mensen dat soort flessen open draaien om de geur te ruiken? Wasvezachter flessen check ik altijd dubbel.

Helaas gevalletje domme pech.

11. urmylove

pfff... ja :( ik baal echt zo erg! vandaag ook al plaktroep (lees aanmaaklimonade) in mijn nieuwe schoenen laten vallen.
    Echt hoe lomp kun je zijn.

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Mee eens :)

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Denk eerlijk gezegd dat het je eigen probleem is...
    Babydump kan er zeker weten niks aan doen. Die tas was goed toen je hem kocht en jij heb de keuze gemaakt om die fles erin te doen. Zou raar wezen als die dan een nieuwe tas zouden moeten geven.
    Verder heeft ah er ook weinig mee te maken. Wie weet heb je er hard mee gegooid of zlef de dop eraf gehad om te ruiken enz. Jouw woord tegen die van hun. Als ik flessen wasmiddel haal dan draai ik altijd nog extra aande dop. Zie regelmatig mensen de dop eraf draaien en er aan ruiken. Altijd de vraag of dop er goed op zit. Doe ik trouwens ook met wasverzachter en schoonmaakmiddelen. En altijd rechtop vervoeren.

Tja, en waarom verxekering? Tas is verder nog bruikbaar? Zou het gewoon even een sopje geven en te luchten hangen. Bedoel, het is zeep dus niet iets smerigs

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Waarom niet gewoon de tas uitspoelen en laten drogen

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    En andere kun je hem ook laten reinigen bij de stomerij

16. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Tas ruikt wel gelijk lekker fris!
    Maar dit kan je nergens op verhalen hoor.

17. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kan me goed voorstellen dat dat heel vervelend is! Ik denk alleen niet dat de AH er iets mee doet, denk dat het valt onder 'eigen schuld'..

18. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik denk echt dat je in dit geval pech hebt. Flessen met vloeistoffen moeten altijd rechtop vervoerd worden in verband met lekken. Dit heb je duidelijk niet gedaan, dus is het eigen schuld.
    Je zou je wa verzekering kunnen proberen, daarbij hangt het ervan af hoe je verzekerd bent of het wel of niet gedekt is.
    Ik snap zeker dat je baalt, maar vind het niet terecht dat je nu met je vingertje naar bedrijven gaat wijzen dat zij de schuld op zich moeten nemen. JIJ had de fles gewoon rechtop moeten vervoeren, het is namelijk vrij logisch dat een fles gaat lekker als je hem liggend vervoerd en helemaal na een paar dagen. Dat kan dan zelfs met flessen die wel goed afgesloten zijn.

Dus even je verzekeringspapieren induiken en zelf je verantwoordelijkheid nemen voor de fout die je hebt gemaakt.

19. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik denk wel dat je iets krijgt van de ah!
    Vriendin van me werkt bij de ah, vertelde laatst dat iemand die daar koffie dronk ( nog wel gratis! ) over zn schoenen liet vallen.. Kreeg een mooi bedrag!! Ze zei dat ze alles doen om klanten te houden. Dus ik ben benieuwd!

En nu niet allemaal naar de ah om koffie te morsen he ?! ;)

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Diegene dronk koffie in de AH zelf en kan misschien onder ongeval vallen (ook al vind ik koffie morsen ook eigen schuld en pech)
    Maar TS vervoert het wasmiddel in een luiertas ipv een plastic AH tasje of shopper en het lekken is niet in de winkel gebeurd, TS merkte het zelfs pas dágen later

Als ik thuis mijn eieren van de AH kapot laat vallen op de grond en de hond eet de 48+ kaas op krijg ik toch ook geen nieuwe van de AH :( Had ik maar beter op moeten letten ;)

Deel Deze Pagina