ahh wat kunnen sommige kinderen wreed zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Tulp21, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    ben van mening dat het zeker te maken heeft met de opvoeding en het gedrag van de ouders.
    er is tegenwoordig heel weinig respect meer voor elkaar en dat is nu terug te zien in de opvoeding en het gedrag wat dar uit voort komt bij de jeugd.
    ikzelf heb hier best wel moeite mee,want ben zelf opgevoed met de norm dat ieder mens evenveel waard is,en dat iedereen,ongeacht zwart of wit of geel,,,rood bloed heeft.
    merk aan mijn kinderen dat ze zich maar met moeite staande kunnen houden in de klas{oudste heeft ADHD,en de middelste heeft door chronische ziekte algemene leerachterstand opgelopen}!
    dank u wel zeggen is tegenwoordig ouderwets,,,en iemand even flink inelkaar meppen of in de sloot duwen{jawel,,mijn dochter van 7 is door 5 jongetjes van 9 in de sloot geduwd}is helemaal "VET COOL".
    NOU IK KAN ER HEEL ERG VEDRIETIG VAN WORDEN!
    hoop dat mijn kinderen dit nooit een ander kind{of later als volwassenen}zullen aandoen.
    behandel elkaar met respect en je zult zelf ook met respect behandeld worden.

2. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

16 nov 2007
    401
    0
    0
    Ik denk dat het deels met opvoeding te maken heeft maar ook met het meelopen met andere kinderen. Ik weet nog goed dat ik tot groep 3 nooit maar dan ook nooit gepest werd met mijn Aziatische uiterlijk. Totdat de leraar zei, en ik herhaal dit letterlijk, je moet niet zo schrijven je lijkt wel op een chineesje ping pong :confused: Nou ja toen was het hek van de dam, alle kinderen echt alle kinderen zijn me toen beginnen te pesten, en ik vond niet dat dit met opvoeding te maken had, vaak werden de ouders er ook pisnijdig om. En je wilt je als kind natuurlijk niet buitengesloten voelen dus ga je automatisch meedoen, terwijl je thuis gigantisch op je donder zal krijgen. Ik snap het wel hoor, ook al krijg ik tot op de dag van vandaag nog steeds opmerkingen ( rasistische ) te horen krijg ( vaak snappen mensen ook totaal niet hoe het aankomt ), je kiest toch altijd voor jezelf, en dat snap ik ook wel. Ik vind het zeer fout van de kindjes die dat zeiden tegen dat meisje, maar fouter vind ik dat er dus idd niet ingegrepen werd, ik vind dat je ten alle tijde als meester of juf het ook tijdelijk tegen kan houden. Maar sommige opmerkingen idd die ik te horen krijg dat kan niet anders of de ouders zeggen dit thuis gewoon tegen elkaar. En ik denk dat het bij een kind niet uitmaakt over wie het wordt gezegd, een Chinese heeft toch ook een kleurtje? Die moet dus ook het land uit. Helaas heb ik in zeer directe omgeving familie die moslim is, en een kind daarvan wordt dus zowel door de leraren als de kinderen gegantisch gepest om zijn uiterlijk. Juffen en meesters hebben ook een verantwoordelijke taak vind ik. Niet alleen de ouders.

3. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier vanmiddag een groepje gekleurde/getinte jongens (wel wat ouder van een jaar of 15/16) die elkaar achterna zitten en daarbij expres een kliko omgooiden, die vervolgens tegen een auto aankomt..

Ja, ik zag dat en wat van gezegd, aangezien ze geen aanstalten maakten om het weer netjes neer te zetten..
    Ze deden dat netjes.. toen kwam de meneer uit de auto (die zat er nog in) en daar kregen ze ook nog eventjes een 'uitbrander' van..
    En terecht!

Mijn zoontje, halfbloed, zal later gaan naar een school die goed staat aangeschreven qua resultaten van het gegeven onderwijs op alle vlakken. (taal, rekenen, leesvaardigheid etc). En, mochten we nog in de stad wonen, dan wil ik wel dat mijn kind in een buurt/wijk naar school gaat waarbij ik me prettig voel.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

@sewgirl: die leraar verdiend zijn baan niet, echt ongelovelijk dat die dat heeft kunnen zeggen, waardeloos en compleet incompetent. zo iemand zou niet met kinderen mogen werken.

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Zo hebben een paar jochies van een jaar of 12 een keer mijn spiegel van de auto afgetrapt. Hun pech was dat ik er net aan kwam. Heb keihard moeten rennen, maar ik had hem te pakken. Heb hem zijn moeder laten bellen, zodat hun verzekering het zou gaan betalen. Zijn moeder kwam meteen om het te regelen. Een paar dagen later stond ie weer aan de deur met zijn moeder om een bloemetje af te geven en excuses te maken. Heb zijn excuses aanvaard. En vond het heel netjes van die moeder dat ze het zo oploste.

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik vraag me altijd af waarom de nationaliteit, de huidskleur of geloof of wat dan ook, genoemd moet worden? Wat voor toegevoegde waarde heeft dit?

Is het niet voldoende om te zeggen: 'Hier vanmiddag een groepje jongens (wel wat ouder van een jaar of 15/16) die elkaar achterna zitten en daarbij expres een kliko omgooiden, die vervolgens tegen een auto aankomt..'?

7. Writer

Writer Niet meer actief

idd snap ik ook niet , ik zie zoo vaak van verschillden huidskleur jongeren dat soort dingen doen , bij ons in speeltuin zijn vaak van de blonde hangjongeren die ook rare dingen doen blikken bier in de hand en schoppen met alles , maar kijk niet naar huidskleur maar noem ze gewoon hangjongeren ;)

8. Writer

Writer Niet meer actief

of chill jongeren hahah dat willen ze liever genoemd worden volgens mij :)

9. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Dat zal ongetwijfeld, maar mij kinderen schelden een ander niet uit om hun afkomst en ZEKER niet op die leeftijd..hebben ze toch vast ovegernomen van thuis :(

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Snap ik ook niet helemaal...

11. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Daar heb je (en de andere dames die daar na jou ook over schreven) gelijk in.
    Was het me niet bewust en bedoel er helemaal niks mee..
    Zal er idd beter op letten..
    Thnx!

12. Writer

Writer Niet meer actief

kan gebeuren miekje dat je somige dingen onbewust zegt of schrijft ;)

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Meid, het is je vergeven! ;)

14. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    THNX meiden,

Misschien komt t omdat t vaak aan me gevraagd wordt (nationaliteit van ons zoontje, afkomt van mijn man, waar mijn 'buitenlandse' achternaam vandaan komt).
    Heb t er dus geregeld over..

Maar idd, deze situatie had/heeft daar helemaal niks mee te maken!
    Je bent nooit te oud om te leren :D

15. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hoi Miekje,

Ook in kranten lees je vaak de nationaliteit erbij en dat veroorzaakt stemmingmakerij...

Bijvoorbeeld, hoe vaak lees je wel niet 'Turk steekt jongen neer' maar als een Nederlander iemand neer steekt dan staat er: 'jongen steekt jongen neer'. Begrijp je wat ik bedoel?

Groetjes!

16. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ja ik begrijp je helemaal!
    En ben het ook zeker met je eens!
    En vaak hebben ze t dan ook nog fout.. Want mijn partner is Nederlander, maar als hij wat gedaan zou hebben dan zou er vast 'Surinamer' staan..

17. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    tegenwoordig zeggen ze geen marokkaan meer he. dan wordt het noord afrikaan.

18. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Kinderen kunnen zo vreselijk wreed zijn.

Vergeet nooit meer dat mijn oudste huilend thuis kwam.
    Ze zei:"Mama ik mocht niet meespelen op het veld in de pauze,de kinderen zeiden:"Nananana jij mag niet meedoen,want jij hebt geen vader meer"

Haar vader was kort daarvoor verongelukt :cry: :cry: :cry:

Toen mijn meisje dat vertelde zakte de grond nog verder onder mijn voeten vandaan :cry:

Heb een diepgaand gesprek met de leerkrachten hier over gehad.

Zelfs laatst nog kwam mijn jongste dochter van 11 helemaal overstuur thuis (was ook haar vader)

Jongetje uit haar klas had gezegd:"Jamie je bent zo lelijk je lijkt precies op je vader""
    Jamie:"Hoe weet je dat nu?Je kent mijn vader niet eens en mijn vader is overleden"
    Jongetje:"Ja daarom juist"

Weer gelijk naar school gebeld en een gesprek met de leerkracht gehad en hij zou het jongetje aanspreken hierover.
    Jongetje had aangegeven dat hij Jamie's stiefvader bedoelde :rolleyes:
    Ik bedoel dan zijn ze 11 jaar,snappen ze dan helemaal niet hoeveel je iemand met zulke opmerkingen kunt kwetsen? :cry:

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Sewgirl idd ik ken het als leraren mee doen :|
    Echt belachelijk, ik stonk altijd volgens de leraar maar ipv me helpen vonden ze pesten leuker.

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Zijn de ouders aanhangers van 'Mozart' en z'n gezellige vriendjes en nog gezelligere partij?

Deel Deze Pagina