ahh wat kunnen sommige kinderen wreed zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Tulp21, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    :cry: kan zo ongelofelijk verdrietig worden van die pestverhalen!
    Ongelofelijk hoe veel leed mensen elkaar kunnen aandoen.

Chebu, het ligt vast aan mij :oops: , maar ik snap jouw opmerking niet?
    Denk dat het om een andere Mozart gaat dan de componist en dat ik daarom niets met jouw opmerking kan?!

:(:

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik snap de opmerking van chebu ook niet

3. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    ik ook niet?

4. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Mozart is Geert Wilders ;)

5. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    OOoooooooh?! Ik snap eerlijk gezegd de vergelijking nog niet tussen Geert Wilders en Mozart, maar laat maar zitten :)

6. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Zoek de verschillen!
    Let vooral op het haar ;)

7. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
  8. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0

Daar ben ik het niet mee eens eerlijk gezegd. Kinderen zijn niet van nature wreed zoals jij nu stelt. Kinderen worden wreed door hetgene ze zien, en waarmee ze in aanraking komen.De pesters zijn heel vaak kinderen die best wel onzeker zijn en hun onzekerheid op die manier verbloemen door te gaan pesten en haantje de voorste zijn (op school e.d.) terwijl ze thuis heel vaak de aandacht moeten missen van vader en moeder (is onderzocht) en alleen maar negatieve aandacht krijgen en vragen.

Ik ben zelf gelukkig nooit gepest, ik heb ook nooit gepest, ik was altijd op de hand van hen die gepest werden ,en probeerde ze menig keer in bescherming te nemen, door de pester voor schut te zetten (wat vaak lukte) en daarna was het vaak weer even rustig, maar als ik de kinderen zie zoals ze toen waren, en ik kijk naar toen ze eenmaal wat groter waren (onzeker op latere leeftijd) en ik een beetje zag hoe hun achtergrond was (thuis situatie,vader, moeder) kan ik me heel goed vinden dat men stelt dat veel kinderen juist heel onzeker zijn.

Dat heeft voor een klein gedeelte met de ouders te maken denk ik, maar ik denk voornamelijk ook door wat ze tegenwoordig op tv zien, horen van andere etc etc. Kijk naar de tekenfilms van vroeger ik vond de tekenfilms van topcat,donald duck etc etc altijd hartstikke leuk, als je kijkt naar de tekenfilms van nu, zijn het bijna allemaal vecht tekenfilms, er zit niets liefs en leuks meer aan die tekenfilms, het zijn allemaal tekenfilms die nagenoeg allemaal laten zien dat het groepjes tegen groepjes zijn e.d. dus ook dat heeft er voor een groot deel mee te maken, kinderen worden tegenwoordig veel te vroeg volwassen gemaakt, ze moeten veel meer kunnen dan de tijd dat ik nog echt kind was, er ligt veel meer druk op de kinderen van nu, en ja ook door de ouders. Dat zijn allemaal dingen die je daarin mee moet nemen.

Als ik de keuze had, zou ik gaan voor een witte school, maar die keuze heb ik helaas niet of ik zou elke ochtend anderhalf uur in de file moeten staan om mijn kinderen persé naar een witte school te brengen, maar dat vind ik onzin. Ik ben van mening dat het goed is dat ze om leren gaan met kinderen van allerlei culturen want er zijn tegenwoordig zoveel nationaliteiten (ondanks dat sommige ook de nederlandse nationaliteit hebben doordat ze hier geboren zijn) dat je wel moet zorgen dat je kind overal mee om kan gaan, maar ik vind het wel ontzettend moeilijk hoor.

De afgelopen 10 jaar is de wijk waarin ik woon best wel verpauperd en met verpauperd bedoll ik eigenlijk te zeggen dat de straat waarin ik woon veranderd is van een oh zo gezellige straat, met leuke tuintjes en leuke dingen in de ramen veranderd is naar een straat waarin 80% van de gordijnen dicht zijn, er geen bloemen en planten meer in de tuinen staan, maar de tuinen volledig dichtbetegeld en thats it. De gezelligheid uit de straat is weg (en in omliggende straten hier in de buurt) nu kan ik wel mijn mond houden en zeggen dat het niets met andere nationaliteiten te maken heeft, maar dat is wel degelijk het geval. Bijna alle woningen die er in de afgelopen 10 jaar vrijkwamen zijn verhuurd aan mensen met de nederlandse nationaliteit maar van buitenlandse komaf (marokkanen, en een enkel turks gezin of irakees gezin)

Allemaal met best wel veel kinderen, wat ik hier buiten dat de straat zo gigantisch veranderd is het ergste aan vind, is dat het gros van die donderstenen (netjes gezegd) hier inmiddels de dienst uitmaken en nagenoeg elk blank kind de stuipen op het lijf jagen en ervoor zorgen dat er steeds minder blanke kinderen buiten durven te spelen uit angst voor die andere kinderen die altijd in groepjes (en zich dus groot voelen) buiten spelen en de boel vernaggelen. Op die manier kweek je natuurlijk ook wel vooroordelen als je nagenoeg alleen maar negatieve dingen meemaakt. Als ik de ouders wel eens aansprak op wat hun kinderen deden buiten, kreeg ik nagenoeg geen respons alsof ze het wel best vinden, frappant vond ik hier wel aan dat als het een turks kind betrof, dit kind wel direct naar binnen werd geroepen en straf kregen, terwijl de kinderen van marrokaanse komaf vaak niet eens een standje kregen :confused:

De meeste etterbakken ken ik inmiddels bij naam en heb ze in het verleden wel eens op een nette manier aangesproken op hun gedrag,nou wat ik dan naar mijn kop toe kreeg daar lusten de honden geen brood van hoor :( Als ik mijn kinderen dat ooit zou horen zeggen zouden ze echt na een aantal klappen op de reet echt een maand binnen kunnen blijven, en de ouders zijn daar dan heel laconiek over en zeggen dat ze dat van andere hebben gehoord en overnemen :confused: , daar sta je dan :(

Kinderen hebben altijd al gepest, alleen de manier waarop men tegenwoordig pest, en de dingen die ze uitspreken pfff ik vind het walgelijk om te horen

9. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    dat van turkse kinderen wel straf krijgen, dat zit bij ons in de cultuur. Wij willen niemand tot last zijn en krijgen dan echt straf. Dan doe je het geen tweede keer meer. Ik had dat vroeger ook, als ik kattekwaad uithaalde en een buurvrouw zag dat, nou dan kon ik gaan rennen hoor. pfffff. Mijn ouders waren erg streng wat dat betreft.

10. Writer

Writer Niet meer actief

dat marokaanse kinderen geen straf krijgen turken wel , vind ik niet hoor dat kun je ook niet zeggen vind ik want geen enkel gezin zijn zelfde , misschien in jou straatje wonen zelfde type maar niet iedereen over een kam scheren , ken antiliaanse moeder , de kinderen krijgen echt wel op hun reet als ze wat doen ,maar hebben hellas foute vriendtjes en ze willen stoer doen , dus dan kan je niet zeggen moeders doet niks of ouders doen niks aan
    ken zelf wel genoeg hollandse ouders die weinig aan doen als hun kinderen rot of groot mond geven ,kinderen die hun eigen moeder wel uitschelden :rolleyes:

11. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Er wonen er hier inmiddels zoveel dat je echt de mentaliteit van de mensen zelf goed hebt leren kennen, en dat je duidelijk verschillen in opvoeding merkt tussen de marrokaanse –turkse en iraanse kinderen.

Als ik aan een ouder van een turks kindje vertelde hoe en wat werd deze er echt bijgeroepen terwijl ik er bij stond, kregen een draai om de oren en die zag je echt 2-3 dgn niet meer buiten.Daarbij valt er met die kinderen zelf veel beter te praten en bieden ze netjes hun excuus aan (zonder tussenkomst van de ouder) terwijl de ander je gewoon uit staat te lachen in je gezegd en je uitscheld voor alles wat vies en lelijk is :confused:

De ouders van marrokaanse kinderen luisteren (soms ook niet eens) en thats it. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) Juist doordat ik in een buurt woon met ontzettend veel mensen van marrokaanse en turkse – iraanse komaf e.d. kun je echt wel een indruk maken van hoe zij leven. Dit is nou eenmaal mijn ervaring met de mensen hier in de buurt, maar ook kennissen die elders in een buurt wonen met veel culturen zeggen hetzelfde.

Meesa, ik snap wat jij bedoelt en jouw ervaring is dus klaarblijkelijk anders dan mijn ervaring, maar geloof me als ik zeg dat het hier voornamelijk de marrokaanse kinderen zijn geweest die letterlijk en figuurlijk hier de boel terroriseerde afgelopen najaar en dat het uiteindelijk gigantisch geëscaleerd is dat de politie erbij moest komen en zelfs dat was nog niet genoeg, de politie heeft uiteindelijk een paar ouders met hun kinderen op het bureau ontboden omdat dat voor hen toch wel weer iets van schaamte geeft is het mede daardoor even iets rustiger geweest, maar jammer genoeg maar voor heel korte duur.

Er is veel gepraat met omwonende, met de ouders van de kinderen, met de politie, met opbouwmedewerkers, zelfs de burgemeester is langs geweest om persoonlijk te horen hoe en wat etc etc. Er is geld ingepompt om te proberen die kinderen opnieuw te leren spelen met andere kinderen dmv een straatbus, extra bezigheden in het wijkcentrum, straatcoaches die 4 wkn lang zouden komen op woe en zo en uiteindelijk heb ik het zover weten te krijgen dat dit voortgezet zou worden tot de zomer, en dan weer verder te kijken hoe het er tegen die tijd voorstaat.

Ik zeg ook niet dat alle marrokaanse ouders niets doen, maar mijn ervaring en ook die van de politie (bleek tijdens wekelijkse gesprekken) liet gewoon zien dat ze er nagenoeg niet veel aan deden. Men wilde een gesprek met de imam (in de moskee, dus niet op het bureau) Om te bespreken of hij de kinderen en ouders hierover aan kon spreken zodat zij hun verantwoordelijkheden wbt de kinderen en hun gedrag zouden nemen, maar die gaf ook niet thuis, tja je weet zelf wel dat juist hij een grote schakel is, en als hij niet mee wil werken houd het ook wel een klein beetje op en sta je met je kinderen gewoon machteloos, dan moet je gewoon maar weer met lede ogen toezien hoe ze in groepjes van 12-13 langs de straat zwalken, gooien met fietsen die ze tegenkomen, zien hoe ze een (leeg) blikje tegen een voorbij rijdende auto aangooien (levensgevaarlijk) om vervolgens als ratten alle kanten uit te schieten als de betreffende auto zijn auto omdraait om ze achterna te gaan, om weer met een huilend kind thuis te zitten die ze met een mes achterna gezeten hebben en helemaal overstuur is. Ik houd mijn kinderen al bewust binnen als het even kan. Ze mogen van mij niet eens naar de straat hierachter (met een mooi groot plein) en dat is toch van de zotte :confused: dat ik mijn kinderen moet binnenhouden voor een stel van die raddraaiers :(

Daarmee kun jij wel zeggen dat je ze niet allemaal over 1 kam mag scheren, heb je ook gelijk in, maar nogmaals mijn ervaring en die van mijn medebewoners hier en elders is dat het vaak uitzondering dan regel is dat het niet kinderen betreft van marrokaanse komaf, ik begrijp dat het voor andere mensen van marrokaanse komaf niet leuk is dit soort dingen te lezen of te horen, zeker niet als je zelf niet zo in elkaar steekt, maar jammer genoeg is het hier in ieder geval wel de realiteit.

Ik ben wat dat betreft blij dat er hier in de buurt 2 jr geleden een school geopend is voor moslims waar veel van hun heen zijn gegaan (ook van de school van mijn kinderen) want elke dag was er wel weer wat op school ook daar betrof het dan wel weer elke keer dezelfde groepjes kinderen, maar leuk is het voor jouw (mijn kind in dit geval) kind niet hoor elke keer weer bang te moeten zijn of hij of zij vandaag aan de beurt is :( En dat de meesters en leraressen ook met de handen in het haar stonden en niet meer wisten wat verder nog te doen. Hoe het zo gekomen is met die andere school weet ik niet, maar ik ben er ontzettend blij mee geweest. En dat bovenstaande dingen zal voor mij een reden zijn om als ik de keuze had mijn kind op een witte school te plaatsen dit ook te doen. Hoe jammer ook, want het zou helemaal niet nodig moeten zijn.
    mamatje

12. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    laatts hier meegemaakt dat een kindje van 5 of6 jaar stenen naar een kat zat te gooien.
    Toen zij ik tegen dat kindje, dat dat pijn doet bij dat katje, en dat dat niet zomaar kan.
    KWam gelijk die moeder erbij, hoe ik het lef vandaan haalde om zo tegen haar kind te praten.
    Was stomverbaast, heb gezegt dat ik de volgende keer de politie bel, dat ik dit niet kan aanzien en dat het dierenmishandeling is.
    Ben vervolgens er achter gekomen van wie die kat was en gelijk naar de eigenaars gegaan.
    Die maken er gelukkig werk van, want bleek niet de eerste keer te zijn, vorige keer raakte die kat bijna zijn oog kwijt.
    Eigenaars waren ook blij dat ze nu wisten wie het deed en dat mams er niks aan doet :S

13. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

goed dat je naar de eigenaars bent gegaan!

14. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    mijn kids gaan later leren dieren lief te hebben en ze net zo te behandelen als z zelf behandeld willen worden.

15. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    :) Bedankt Maud77! nu is me de vergelijking duidelijk :)

Alecia, :thumup: dat je naar de eigenaar bent gegaan van de kat. Ongelofelijk hoor dat een ouder niet optreedt tegen dit soort wreedheden van zijn/haar kind, geeft wel aan wat voor hen de norm is :(
    En helaas komt het maar al te vaak voor dat kinderen die zelf mishandeld worden thuis, hun frustratie uiten jegens de nog-zwakkeren dan zijzelf en dus jongere kinderen en dieren. :cry:

16. Writer

Writer Niet meer actief

mamatje24 , ik geloof je hoor dat je last hebt van de marokaanse kinderen in je staart , ze bestaan zeker de rot jochie's en makkelijk ouders en niks aan doen
    maar het is net hoe je ervaart , ik heb hier ook nederlandse familie met politie eruit zien gooien , de mensen deugen echt niet , hard muziek probleem jongeren , schelden tegen poltie zelfs , tja dan kan ik echt moelijk zeggen dat realiteit is dat marokaanse kinderen de ergste zijn hoor :(
    ben zelf geen marokaanse dus kom niet voor mij eigen volk op hoor
    zelf woon in een wijk waar meeste gewoon nederlandse gezinnen wonen ,hebben paar buitelandse gezinnen niet veel dan zie ik dan het in verschillende culturen voorkomt dat agressie en kinderen die rare dingen doen , soms staan ouders ook machteloos te kijken

ik vind gewoon niet eerlijk om te zeggen dat hollandse en turkse kindtjes goed zijn en marokaanse zijn de duivels .je hebt overal van de rotte appels tussen , dat toevalig in jou straatjes een soort volk zijn die nare dingen doen , kan gewoon met groep jongeren die mekaar steken met stoer doen , ik geloof niet dat een soort volk is dat iedereen maar prima vind dat hun kinderen nare dingen doen , volgens mij vind geen ouders dat wel oke , soms sta je machteloos , soms kan je weinig aan doen , dan praat ik dat niet goed hoor want dan moet je hulp zoeken maar om te zeggen , ja maar in onze cultuur mag je dat niet doen dus we hebben geen rot jochies ,nee daar geloof niks van , want dat heb je overal ter wereld hellas dat gezin problemen en hang jongeren

17. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Volgens mij zijn jullie het met elkaar eens hoor!
    Alleen benaderen jullie het beiden vanuit jullie eigen ervaring en die is verschillend. Maar volgens mij heeft hier niemand gezegd dat Marokkaanse kinderen duivels zijn of rotte appels of iets dergelijks :confused:

18. Writer

Writer Niet meer actief

volgens mij willen alle ouders dat wil , behandeld worden netals je zelf behandeld wil worden , was wereld mooi geweest hellas gaat niet altijd zo
    mij meisje is een lieve kind ,weten niet wat pesten is ze is nog 6 ,en wil haar beste opvoeding geven , geen verschil tussen blanken en zwarten ,nooit pesten , lief zijn voor anderen , maar of dat echt zo zal gaan ,kan je nooit garantie geven hellas
    mij ouders waren streng en ik mocht nooit rare dingen doen oejeeee als iemand kwam klagen dan kreeg ik echt wel pak slag , maar ik weet nog wel toen op school zat , geen ouders die kijken , dat je soms wel even bij de jongeren gaat hangen die wel niet altijd al te aardig doen tegen anderen

19. Writer

Writer Niet meer actief

nee dat woord percies werd niet genoemd maar zo kom het over
    dat hellas realiteit is dat marokaanse kindtjes andere opvoeding hebben dus erger zijn vind ik niet eerlijk
    en je kan wel zeggen dat in jullie turkse cultuur zo zijn dat je goed aan gepakt word als je wat fout doet , maar kan je nu zeggen dat alle turken engelen zijn ? dat bedoel ik dus mee , je kan niet een soort cultuur in een hoekje zetten en zeggen die kunnen niet opvoeden

20. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Maar lieve Meesa toch, dat schrijft ze volgens mij toch ook nergens?
    Of lees ik dan zo fout?
    Volgens mij is het juist de bedoeling van mamatje24 om duidelijk te maken dat ze niemand over 1 kam wil scheren, maar dat het HELAAS in haar wijk wel de realiteit is dat er onderscheid is tussen bepaalde culturen. En dat dit ergens anders in Nederland net zo goed anders om kan zijn.

Deel Deze Pagina