ahh wat kunnen sommige kinderen wreed zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Tulp21, 2 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Jullie hebben volgens mij allebei niet de intentie om een bepaalde groep te discrimineren.
    Jullie hebben wel allebei ervaringen die voor of tegen een bepaalde groep pleiten.

En dan is het de kunst voor allebei om niet te gaan generaliseren en het te blijven zien als gedrag van een individu/groepje mensen....

AMEN 8)

2. Writer

Writer Niet meer actief

heeft misschien ook met plek te maken , als je in een zwarte wijk woont , die je misschien meer zwarte kinderen die rot dingen uithalen ,woon je in een witte wijk kan je ook nare dingen mee maken

we zijn uiteindelijk wel eens met elkaar jah ;)

3. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    @Meesa,
    Weet je wat gewoon de pest is. Je baseert je mening op datgene wat je ervaart. Ik kan jammer genoeg niet anders zeggen dat ik weinig positiefs met die kinderen heb meegemaakt. Het is hier echt een hele rel geweest, het heeft de tv (sbs 6 etc etc) alles gehaald, iedereen stond er van te kijken dat we het hier hadden over marrokaanse kinderen in de leeftijd van 4 tot 15 jaar :confused:

Ik begrijp heus wel dat het niet alleen maar de marrokaanse kinderen zijn, maar hier in de omgeving wel jammer genoeg, en als je het nieuws volgt blijft het niet alleen maar beperkt tot onze buurt, dan heb je overal in Nederland wel wijken waar ze de boel terroriseren. En elke keer weer wordt er voor een vermogen ingestopt om maar te proberen de problemen in te dammen. Ik heb het hier zelf eigenlijk gezien als belonen van slecht gedrag. In plaats van de jongens aan te pakken (behalve die ene keer ze te ontbieden op het politiebureau) werden ze dus beloond met straatcoaches die ze 2 middagen in de week bezig gingen houden, in het wijkcentrum werken extra krachten ingezet om ze op doordeweekse dagen bezig te houden, de speelbus werd een dag extra ingezet, dan heb ik zoiets eigenlijk is het de omgekeerde wereld.

Mijn ervaring is simpelweg dat de ouders van de marrokaanse kinderen slecht ergens over aan te spreken zijn. Ouders van blanke kinderen en turkse kinderen doen meer om hun kinderen in het gereel te houden of te krijgen dan zij, dat is niet jouw ervaring, maar dat is mijn ervaring en die van hen die hier uit de buurt komen, jammer maar het is helaas wel een feit.

En nee echt niet elk marrokaans kind speelt voor kleine terrorist, mijn dochter en zoon hebben beide vriendjes en vriendinnetje van welke afkomst dan ook, en daar zitten ook marrokaanse kinderen bij, ouders met wie je goed kan praten etc en die heel goed begrijpen en het kwalijk vinden dat de andere ouders niets of weinig doen aan hun kinderen. Die zeggen zelf letterlijk dat zij het verpesten voor hun, wat natuurlijk ook zo is.

Het zou simpelweg je kop in het zand steken zijn te ontkennen dat zij wel heel erg vaak negatief in het nieuws zijn, en ook de media heeft daar een hand in, dat zeg ik bij voorbaat, maar als je de cijfers ziet van het aantal mensen met buitenlandse komaf in de gevangenis, zijn de cijfers van het cbs daar duidelijk in en het grootste percentage wat in de gevangenis zit zijn toch weer zij van marrokaanse komaf, de nederlandse scoren in de gevangenis nagenoeg het laagst. Ik heb tijdens buurtbijeenkomsten wel eens gesprekken met sommige ouders van hen die er wel wat aan proberen te doen en zelfs zij schamen zich vaak voor de ouders die het gelaten over zich heen laten komen. Dat is toch eigenlijk van de zotte dat jij je moet schamen als moslim zijnde omdat jouw bevolkingsgroep (weet het even niet anders te zeggen) bijna dagelijks zo negatief in het nieuws komt (of zoals hier, zich negatief laten zien) :(

Mensen worden door al dit soort dingen steeds racistischer en oordelen veel sneller dan dat ze pakweg 10-15 jaar eerder deden.

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Dat is zeer zeker waar. Als je bijvoorbeeld kijkt naar ik noem maar wat Wassenaar-Bloemendaal of weet ik veel Friesland van mijn part, zie je dat daar nagenoeg lang niet zo veel allochtonen of genaturaliseerde Nederlanders zitten dan bijvoorbeeld in Amsterdam-Rotterdam-Den Haag etc.

Die zullen ongetwijfeld een ver van mijn bed show hebben als zij weer eens iets negatiefs op het nieuws zien. Een vriendin van mij woont in Laren (N-H) nou daar zie je bijna alleen maar blanke koppen lopen en kan zich werkelijkwaar niet voorstellen hoe het er hier bij ons aan toegaat en vindt echt dat wij in een of andere soort achterstands wijk wonen, terwijl dat zeer zeker het geval niet is, maar heeft die mening gebaseerd op alles wat er hier in de buurt allemaal gebeurt is.

Ik zou nog steeds niet willen verhuizen ondanks dat het wonen hier allang niet meer zo leuk is als pakweg 10 jaar geleden, maar ik ben wel zo realistisch om me te bedenken dat je dit hier in de meeste wijken hebt, en dat je er simpelweg gewoon niet aan ontkomt, ja dan zou ik moeten verhuizen naar het kouwe kak (no affence ;) ) en daar bedank ik dan ook weer voor :)

5. Writer

Writer Niet meer actief

ik snap je mamatje24 helemaal hoor ;) zou ook gek van worden als zo erg gaat in je wijk door groepen van marokaanse jongeren

kan allen niet tegen wanner je leest dat marokaanse mensen niet goed kunnen opvoeden ,dat heeft niemand hier neer gezet nee maar zo kom het over , en dat is mij land niet maar toch vind ik niet eerlijk denk overal heb je wel rotte appels ,en die verpesten hellas voor anderen

ik woon lekker in friesland ;) we hebben ook genoeg zwarte koppen hoor maar idd lang niet zo veel als in grote steden , omdat niet teveel van zelfde groepjes zijn hier , kunnen ze ook minder hangen met elkaar of chillen :) dan heb je minder nare dingen

alhoeveel leeuwarden was laatste de meeste criminele stad genoemd whahah ik merk er weinig van , tja op tv welles van zinloos geweld maar lang niet zo veel als grote steden hoor

dus ik begrijp dat je af en toe bijna rasistisch van word .maar gelukkig heb je nog paar goeie ouders/kinderen waar je wel normaal mee kunt praten ,dan weetje dat niet hele volk zelfde zijn ;)

ik hoop voor je dat wat aan gedaan word hoor bij jullie wijk lijk me wel heel erg om zo te leven :(

:thumup:

6. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Dat je het zo opvat kan ik ook wel begrijpen hoor, maar dat is hier in ieder geval nagenoeg wel de realiteit, en ik zou niet weten hoe dat anders over te brengen. Het zal altijd wel een soort van taboe blijven een bepaalde bevolkingsgroep bij naam te noemen. Tuurlijk heb je overal rotte appels inzitten die zitten er ook onder de gewone hollandse kaaskoppen, maar als je de cijfers van het cbs er op naslaat kan je best wel eens triest worden al je ziet hoe hoog het criminele cijfer is wbt de jongeren van marrokaanse afkomst, en zeker als je in acht neemt wat voor percentage zij maar in beslag nemen in een klein land als Nederland, dan nog eens erbij optelt dat zij die hier geboren zijn niet aangemerkt worden onder die cijfers van marrokaanse afkomst maar gezien worden als autochtoon in de berekening van het cbs, zij die cijfers als ontzettend hoog, terwijl het eigenlijk andersom zou moeten zijn, in verhouding tot zouden de hollandse kaaskoppen het meest crimineel moeten en horen te zijn maar de waarheid daarin is juist het tegenovergestelde.

De vriend van mijn moeder komt uit Friesland, vandaar dat ik weet hoe het er daar aan toe gaan en hoe de verhoudingen daar liggen, ook zijn wij vaak genoeg daarheen geweest om gewoon echt de verschillen te zien zoals ik die ook zie met Laren zeg maar. Dat is gewoon een verschil van een dag en een nacht.

Ik merk dat ze nu een paar maanden na dato al weer aan het inslapen zijn, veel kinderen mogen al niet meer in de straat hierachter komen, komen ze er wel stiekem eens een keer (die willen natuurlijk ook spelen op het plein) dan is het binnen een half uur alweer ellende.Dat voorbeeld wat ik net noemde over dat blikje tegen die voorbij rijdende auto is precies een week geleden geweest, dus ja op mij komt het over dat elke keer zodra de politie er bij is geweest, de ouders heeft aangesproken het heel even rustig is, maar ze vervolgens na korte tijd weer datgene doen wat ze altijd doen. De boel vernaggelen, schade aan autos aanbrengen, je kinderen bedreigen etc etc etc
    :(

7. Writer

Writer Niet meer actief

, dan nog eens erbij optelt dat zij die hier geboren zijn niet aangemerkt worden onder die cijfers van marrokaanse afkomst maar gezien worden als autochtoon in de berekening van het cbs, zij die cijfers als ontzettend hoog, terwijl het eigenlijk andersom zou moeten

weetje wat raar is , meeste buitelandse ciriminelen , onder ook marokaanse , zijn inderdaad hier geboren ,mensen die op later leeftijd hier heen komen , zijn meestal rustiger en beter , waarom ? omdat ze geleerd hebben als zo iets in hun land flikken dat ze goed aan gepakt worden door politie en ouders , de politie en straffen zijn heel anders dan die van hier ,vind politie en straffen hier echt zwaak hoor , mensen zijn niet bang , mensen doen weer zelfde fouten want tja wat maakt uit als je nog een half dag straat moet schoon maken , daar krijg je zware straf , en nog dikke pak slag van politie , slecht maar heeft wel meer effect

8. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Straffen zijn hier ook veel te zwak, dat zou een eerste begin zijn, om die een best beetje aan te scherpen, het gaat in die cijfers ook voornamelijk om de 2e generatie en zij die hier geboren zijn en dus eigenlijk de nederlandse nationaliteit hebben.

In landen als marroko,turkije-iran e.d. zijn de straffen inderdaad vele malen erger, dat zou voor mij nou ook weer niet hoeven ;) ik zou hun rechtssysteem toch echt niet hier in Nederland willen zien, maar snap je punt daarin. ;)

9. Writer

Writer Niet meer actief

nee bedoel idd ook niet hele zware straf , maar wat aanscherpen en jonge lui aanpakken moet wel helpen ;)

Deel Deze Pagina