Kinderwagen van klein tot groot?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Majkuh, 14 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    hai hai,

Ik wil straks een kinderwagen gaan kopen, liefste zo'n 3 in 1, alhoewel ik niet perse een wandelwagenbak hoef.

Ik wil graag een kinderwagen waar d kleine lekker lang in kan zitten, dus echt wel tot 4.

vroeger had ik een Quinny (geen idee welke) en daar was ik best tevreden ovr, behalve dat de bocht om niet lekker ging met dat ding.

Wie heeft er tips?

ik heb nu een aantal merken die ik uit wil proberen
    -Mutsy 4rider
    -maxi cosi mura4
    -quinny buzz 4
    -teutonia
    -bugaboo chameleon

oh ja, en graag een wagen met 4 wielen want die met 3 wielen hebben als je kindje ouder word zo weinig beenruimte , vind ik.....

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.133
    113
    Wij hebben een bugaboo cameleon en dat is een ideaal ding. Kost wel wat, maar ja, alle kinderwagens zijn duur.

Ik heb ook een quinny gehad, maar die reed lang zo licht niet als deze. Echt geen problemen met het bochtenwerk.

Maar mag ik vragen waarom je niet perse een bak hoeft? Weet niet hoe je het anders wilt gaan doen, maar bijv. een stuk in de maxi cosi is erg slecht voor je kleintje.

3. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    hai suss, bak mag wel, maar hoeft niet perse omdat wij geen mensen zijn die gaan wandelen of lang de stad in gaan ofzo.

Dat de wagens duur zijn geeft niet, ik wil hem toch 2dhands halen, dus dan zijn ze allemaal goed betaalbaar ;)

Ik heb gisteren bij Prenatal gekeken en vind de Bugaboo zo licht, lijkt me helemaal niet stevig, en heb bij recensies gelezen dat dat als ze zwaarder worden een probleem is (weet niet of het klopt hoor, is enkel wat ik las)

ik vond zelf de mutsy glider heel ijn, het liefste had ik de urban hill mountain buggy gewild, maar die heeft maar 3 wielen....

4. Cin11

Cin11 Lid

28 okt 2008
    85
    0
    0
    Ik heb de Bugaboo cameleon en ben daar echt superblij mee. Had echt geen andere willen hebben.

5. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    hier ook de cameleon, ideale wagen!

6. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    klinkt goed die bugaboo ;)

wat is het dat jullie er zo fijn aan vinden en hoe oud zijn jullie kleintjes die erin zitten?

7. Cin11

Cin11 Lid

28 okt 2008
    85
    0
    0
    Mijn zoontje is bijna 4 maanden, dus ik ken hem nog alleen als kinderwagen. Maar het fijne vind ik dat hij erg wendbaar is en erg soepel rijdt. Ik kan hem met 1 hand goed besturen en dat is erg fijn als je ook een hond moet uitlaten.
    Iedereen die ik ken die een bugaboo heeft, is er tevreden mee (ook met oudere kindjes).
    Je hoort wel eens dat mensen de bak te laag vinden. Hij is wel laag ja, maar te laag vind ik hem niet en ik ben 1.76 m.

8. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    de bak zit idd laag, dat he b ik gezien, vond dat zelf niet zo'n probleem. dus wel gelezen dat als ze ouder worden de wagen stroef word en instabieler, maar weet uiteraard niet wat anderen daarvan vinden.

ik ga maar gewoon naar de babydump en alles uitproberen *zucht* er is ook zoveel keus......

9. Cin11

Cin11 Lid

28 okt 2008
    85
    0
    0
    Ik wilde eigenlijk geen bugaboo, tot ik er mee ging rijden in de winkel ;)

10. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    haha, ja, vind het eerlijk gezegd niet een van de mooiste....maar goed, het gaat mij om het comfort.

Ik wil graag een lekkere stevige wagen, met verstelbare duwstang, 4 wielen en groot genoeg om een flinke peuter in te vervoeren later, keuze of je kindje naar voor of achter kan kijken is leuk maar niet noodzakelijk, een wendbare wagen in de bochten en opvouwen moet niet steeds een drama worden (jeetje wat een wensen!)

Ik hoef niets wat 'in de mode' is, of 'hip' ofzo, gewoon iets wat 'werkt' ;)

11. Cin11

Cin11 Lid

28 okt 2008
    85
    0
    0
    De Bugaboo schijnt echt het makkelijkst op te vouwen te zijn. En hij is dan ook niet zo groot. sommige passen echt niet in je kofferbak.

Uiteindelijk vind ik de bugaboo wel het mooist (vooral als kinderwagen, als wandelwagen vind ik de quinny's ook mooi, maar als kinderwagen wat minder), maar vond hem zo achtelijk duur. Ik heb een antracietkleurige met blauwe aanvullende bekleding, staat echt super mooi!

12. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    ja, die prijzen, pffff...

wij willen graag een antraciet kleurige, opfleuren doe ik wel met accesoires ;)

net weer op vergelijk.nl enzo gekeken, maar word er knettergek van! te veel keus!

13. Cin11

Cin11 Lid

28 okt 2008
    85
    0
    0
    Testritjes in de winkel maken is toch het beste. Wat voor de een belangrijk is, is voor de ander weer niet interessant. Ik word ook altijd helemaal gek van die vergelijkingssites (ook met vakanties, dan kun je bijna niets boeken).

14. judithenjelle

14 sep 2008
    11
    0
    0
    ik heb ook de bugaboo gekocht bruin met creme bekleding.(zie mijn album)
    Wilde eerst de quinny maar na vele verkoopsters om advies te hebben gevraagd kwamen we tot de conclusie: de bugaboo is in alle opzichten de beste. Hij is wel duur maar dat zijn ze in principe allemaal.
    Ik vond hem in het begin ook te laag. maar dat is alleen zo met de bak en dat is omdat hij dan stabieler. en met de wandelwagen is hij dezelfde hoogte als een quinny.(hebben we vergeleken)
    ik vind ook een groot voordeel dat ie door een kinderarts is ontworpen waardoor hij veilig is om in te slapen zelfs voor de nacht.(niet dat ik m als wieg ga gebruiken ofzo haha maar dat zegt wel wat over de kwaliteit.)
    Verder zit er hele goede garantie bij. en rijdt hij Heerlijk.
    Veel mensen zeggen: ik vind de zitting van de wandelwagen zo klein. maar eigenlijk zijn de zittingen van andere kinderwagens te groot waardoor kinderen onderuit zakken en een slechte houding hebben.
    Succes met je keuze.

Groetjes judith

15. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Wij hebben de mutsy 4 rider
    ideaal... alleen wat minder is hij past niet in de kofferbak van matiz
    we hebben die met luchtbanden, Teun heeft in de bak t/m 4.5 mnd gelegen en is daarna overgegaan naar de zitting....hij is zo ingeklapt en zo weer uitgeklapt en de draaicirkel is heel klein ook bij een krappe kruidvat kan ik door de winkel :)

maar gewoon ritjes maken bij babydump...komt onze ook vandaan, zou als ik nu een keuze mag maken niet meer voor de traffeler gaan ( de maxicosi zeg maar) maar de "normale"van mutsy nemen of de van mc erop zetten....want in verhouding hebben we hem weinig onderuit gehad in de auto paste dat al niet en als we al naar de stad gingen, ookal was het voor een uurtje lag Teun toch lekkerder in de bak.....

suc6 met je keuze

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij hebben een quinny buzz

een qiunny zap

en een qiunny speedy

de buzz is met 3 wiellen vindt hem niet supper rijden. die gaat ook weer weg. de wandel wagen inzet is ook niet zo groot dat was de reden dat we hem kochten omdat ons meisje met 2 halfe maand al uit de wagen bak was gegroeit.

de quinny zap rijd heerlijk. al gebruik ik die nu alleen nog maar met de maxi cosi. maar erg makelijk met bootschapen doen kan met 1 hand besturen.

de quinny speedy vindt ik de alle lekkerste. de wandel wagen inzet is lekker groot. en ze kunnen er zelf in stapen als ze groter zijn. en hij rijd heerlijk ook inhet bos. wel 1 wiel maar kan een groot kind in.

17. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Wij hebben een teutonia, nog niet echt ervaring behalve rondjes door de winkel en door de huiskamer :D .
    Onze eerste indruk een hele degelijke wagen, niet te zwaar, klein in te klappen, compleet ( onderstel, kinderwagenbak, zitje die in 2 richtingen te plaatsen is, voetenzak, regenschermen etc.), volgens mij kan het kindje er ook wel een hele tijd inzitten.

18. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    ja die teutonia, is duits toch?

Ziet er erg 'degelijk' uit, maar als hij dat ook is lijkt het mij ook ene goede wagen :)

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.133
    113
    Ons zoontje is nu 15 maanden en 13,5 kilo. Best al wel zwaar dus, maar de wagen rijdt nog steeds erg goed. Hij blijft makkelijk wendbaar enz. Volgens mij is het gemiddelde gewicht van een kindje van 3 15 kilo, dus kan wel een aantal jaartjes mee hoor.

20. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb ook de bugaboo cameleon.Over het algemeen gaan kindjes van 4 niet meer in de wandelwagen. Maar het past wel ! Mijn neefje van 3 (erg groot) heeft er vorige week nog even ingezeten. Hij is lekker wendbaar en makkelijk en klein in te klappen.

Deel Deze Pagina