PAS OP voor De TANDARTS

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door shorty, 17 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shorty

    shorty Lid

    11 jan 2006
    36
    0
    0
    thuiszorg
    Ik moest vandaag naar de tandarts en moest gaatjes boren en iemand had me verteld dat de verdovingsspuiten erg slecht konden zijn als je zwanger zou zijn. Ik heb dus vandaag met mijn tandarts erover gehad dat ik bezig was om zwanger te worden en gevraagd of ik dan wel een verdoving mocht. En dat mag dus niet! Als je zwanger bent mag je geen verdovingspuitjes krijgen van de tandarts.

    Ik weet nie of dit algemeen bekent is maar tot voor kort wist ik zelf nog niet dat het slecht kon zijn.
     
  2. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Bij de zwangerschap van mijn jongste moest ik ook naar de tandarts en moest ook geboord worden. Ik dus ook gevraagt hoe het zat met verdovingen en zwangerschap. Het antwoord wat ik kreeg was dat de verdoving geen kwaad kon voor de baby, aangezien er maar een kleine hoeveelheid werd ingespoten. Het heeft mijn meisje ook niet kwaad gedaan blijkbaar, maar t zet me nu wel ff aan t denken waarom de ene zegt t mag niet en de ander zegt t kan geen kwaad :(
    Volgende keer toch weer eens gaan navragen als ik er ben.
    Bedankt voor de tip shorty!!

    Groetjes Angela.
     
  3. joep

    joep Actief lid

    13 nov 2005
    147
    0
    0
    Ik heb het ook nagevraagd, maar de meeste tandartsen werken met onschadelijke verdovingen.
    Maar hij zei wel dat je het beter altijd even kon vermelden.
     
  4. Mona

    Mona Bekend lid

    16 jan 2006
    729
    0
    0
    Ik moet a.s. dinsdag naar de tandarts en had er inderdaad ook over na gedacht. Ik weet wel dat je beter geen foto's kan laten maken. Maar vind het wel een beetje bezwaarlijk om mijn tandarts in te lichten over et feit dat ik bezig ben om zwanger te raken.... :(
     
  5. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik heb het ooit ook eens gevraagd aan mijn tandarts , en die zegt dat het geen kwaad kan .
    Nou ja , toen der tijd dan .

    Groetjes Joyce
     
  6. Suzan

    Suzan Lid

    21 nov 2005
    80
    0
    0
    Ik weet wel dat je in ieder geval geen foto's van je gebit moet laten maken als je zwanger bent, i.v.m. de straling.

    groetjes,
    Suzan
     
  7. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    ik was zelf 4 of 5 maanden zwanger van me dochter en heb toen wel gewoon een foto gehad.
    Kreeg wel een doek om me heen om het kindje te beschermen tegen de straling.
    Ben daarna gewoon verdoofd want moest me verstands kiezen laten trekken.
    Heb gewoon een gezonde dochter.
     
  8. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Euh... ik heb nog nooit een verdoving gehad bij de tandarts. En ja ik heb mijn mond vol vullingen. :oops:

    Groetjes van Kiki
     
  9. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ik ook niet hoor ;) Gelukkig heb ik niet zoveel vullingen, maar als het moet gebeuren doe ik dat altijd zonder verdoving.
     
  10. maria

    maria Lid

    2 nov 2005
    58
    0
    0
    omg amsterdam
    nou dan hoop ik maar dat ik als ik zwanger wordt niet naar de tandarst hoef hhhaha
    veel liefs maria
     
  11. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    je mag idd geen foto's maken, die stalingen zijn slecht voor je kindje.
    verdoving mag wel...maar wel een speciale, is een lichtere vorm, die mag wel.
    natuurlijk is het beter om de behandeling zonder verdoving te doen, in veel gevallen kan dat ook wel, is maar net hoe je pijngrens is en wat voor beh. er gedaan gaat worden!

    meiden, succes bij de tandarts en geef het wel ff door aan de tandarts, dan kan er rekening mee gehouden worden!

    liefs bianca (TA assistente)
     
  12. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik ben in het begin van mijn zwangerschap naar de tandarts geweest en dus ook verdoofd, ik heb het heeel nadrukkelijk gevraagd dat ik geen enkel risico wilde lopen dat het schadelijke gevolgen kon hebben voor mijn kindje in mijn buik, hij zei dat het heeeeeel erg belangrijk was dat je ten alle tijden verteld dat je zwanger bent, en hij had het er over dat ze 2 soorten verdoving hadden, en als je zwanger bent mag je 1 van deze 2 wel hebben en kan verder geen kwaad voor het kindje in je buik, maar de andere KAN de baarmoeder zo laten samen trekken dat je weeen kan krijgen en in het begin van de zwangerschap zou dat dus betekenen dat je dan een miskraam krijgt!!!
    Dat is wat mij verteld is (was rond augustus 2005)

    Liefs Carry
     

Deel Deze Pagina