boodschappen in grote hoeveelheden?

Discussie in 'De lounge' gestart door liesbet77, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hoi

kopen jullie dingen in grote hoeveelheden ineens in? is dat interessant? en wat kopen jullie dan in massa in?
    ik ben het beu om 1-2 keer per week naar de winkel te moeten omdat dan weer dit, dan weer dat op is , werk 30 u per week en man voltijds en hebben twee kinderen en dat shoppen mét twee kids is er te veel aan. zou nu een en ander online willen laten klaarzetten en ben nu met mijn lijst bezig ...

2. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik ben maandag altijd vrij en ga dan met de jongste, als we de oudste naar school hebben gebracht, boodschappen doen. Meestal voor de hele week. Groente en aardappelen blijven prima in de garage (lekker koel). We eten vaak een keer of vier aardappelen/stamppot/ovenschotel en verder pasta. Meestal maak ik van 1 gerecht extra veel, zodat we dat de laatste dag nog kunnen eten samen met de restjes die verder overblijven. Koffie, chips, drinken etc koop ik vaak in de aanbieding; en dan direct wat meer. Dat bederft niet zo snel. Yoghurt, vla en melk haal ik zoveel als we in een week opeten/drinken. Dan hoef ik maar 1 keer.
    Of het loont? Bij mij wel, want boodschappen doen met honger en dan in de winkel een maaltijd bedenken valt volgens mij duurder uit dan vantevoren alles in huis hebben en een weekmenu vastzetten. Maandag bedenk ik wat we elke dag eten, maar de data zijn vaak ruim genoeg om een keer te wisselen als we zin hebben aan wat anders.

3. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    1-2 keer in de week boodschappen doen is toch niet veel?

4. Ior

Ior Niet meer actief

wij zijn nog met z'n 2tjes, dus is er nog niet zoveel nodig in huis.
    Meestal doen we 1x in de 2 weken "de grote boodschap". En verse dingen neem ik dagelijks mee (werk in een supermarkt). Bij ons in de kelder is het net een mini supermarkt :D

5. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Hier meestal 3tot 4x per week naar de winkel.

1-2 keer vind ik weinig.

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik ga 1x naar de supermarkt en dan meestal nog 1x naar de markt voor vers fruit en groenten. (vind ik niet veel)
    Ik bedenk wel voor de hele week wat we gaan eten en maak een lijstje zodat ik niet tussendoor nog moet gaan.
    Je kan ook zorgen dat je altijd wat dingen in huis hebt die je zo kan maken met diepvriesgroente of potjes ofzo maar daar hoef je geen hele voorraden voor in huis te hebben.
    In mijn ervaring zorgt veel inslaan vooral dat er veel weggegooid wordt.

7. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hoi

neen,1 keer per week is niet veel maar met twee kinderen erbij is het altijd stress ... daarmee dat ik dacht om eens een tweewekenmenu te maken, maar dat is niet zo gemakkelijk.

8. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    gewoon 1x per week grote boodschappen doen
    en dan nog 1 of 2x om verse groenten en fruit en wat is vergeten

ik maak ook altijd een menu

meestal

maan aard vlees of vis groenten
    dins aard vlees of vis groenten
    woens pasta
    donderdag iets anders met aardappel bijv stampot maar wel groenten erin verwerkt
    vrijdag patat (halen)
    zat pasta
    zon of soep of iets anders

kunnen ook dagen verwisselen hierbij

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik maak ook altijd een lijst,

deze week bv:

do: pizza
    vrij: aard/groenten/vleesvervanger
    zat: pannenkoeken
    ma: zuurkool stamppot
    di: zuurkool stamppot
    woe: aard/ groenten/ vleesvervanger
    do: brood

Wij doen op donderdag de boodschappen voor de hele week, en meestal is dat in 1 keer voldoende, soms moet ik nog even verse groenten halen, zoals nu voor morgen.
    Yoghurt e.d komen we meestal precies mee uit, net als boter en beleg.
    Kwestie van een paar keer proberen, dan merk je vanzelf wat handig is.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Je kunt het ook laten bezorgen als je weinig tijd hebt ( als de dienst in jou buurt zit)

Als dat hier in de buurt was zou ik dat zeker doen ( ook al woon in erg dicht bij de AH)

Vooral als mijn man weer weg is een aantal weken vind ik dat makkelijker.

11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier ook een keer in de week boodschappen voor de hele week. En tussendoor wat vers spul halen maar dat noem ik geen boodschappen doen dat noem ik bezigheidstherapie moet toch een frisse neus halen met die kleine dus dan wandelen we er even naar toe.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier het geluk dat mijn man alleen begin van de ochtend en eind van de middag werkt. Dus als hij thuis is kan ik even rustig in mijn eentje boodschappen doen.

Ik maak iedere week een boodschappenlijstje en neem dan op dinsdag voor de hele week boodschappen mee. Vaak moet ik dan op vrijdag nog wel wat kleine verse dingen voor het weekend halen.
    Inslaan doe ik vaak alleen tijdens de hamsterweken bij de AH en dan ook echt alleen dingen die we vaak gebruiken.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee doe ik nooit, helaas. Moet ook wel 4 of 5 keer per week naar de supermarkt. Ik heb zelf geen rijbewijs en mijn man heeft nooit tijd dus alles moet in de buggy.

14. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik doe 1 of 2 maanden grote boodschappen. zoals appelmoes melk groente aardappelpure tomatenpuré rijst.

En dan 1keer in de week voor aardappels chips koekjes en drinken.

En dan bijna iedere dag voor brood. Dus als ik veel aardappels chips en koek en drinken (en een grote vriezer voor mijn brood) zou halen hoef ik eigenlijk maar 1 keer in de 1 of 2 maanden boodschappen te doen. :D

15. tulip

tulip Niet meer actief

Hier wel bijna elke dag naar de super, ik vind het heerlijk. Heb tijd genoeg.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bezorgen ze bij jullie niet thuis ? Doen ze hier voor 50ct.
    Deed ik wekelijks toen ik zwanger was van de kids en niet mocht tillen

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier moet ik een aardig stukje rijden dus meestal 1x per week.
    Hier werkt het het beste om een lijstje te maken met de dingen die op zijn en een weekmenu te bedenken.
    Soms als ik wat vergeet doe ik dat uit mn werk of mn man.

18. Maia

Maia Niet meer actief

wij krijgen altijd verse groenten/fruit per 2 weken thuisgebracht en dan ga ik nog 1x per week naar de winkel voor drinken en overige boodschappen.

19. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Toevallig vanmorgen weer naar de groothandels slagerij geweest.
    Haal dan voor zo'n 50 euro aan vlees (2 grote tassen vol) en vries dan alles in...
    Kan er meestal wel zo'n 2 maanden mee vooruit.

1 x in de week haal ik de grote boodschappen en brood,fruit en verse producten 2 keer in de week.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wel de AH, maar dan moet ik weer een roteind voor lopen. Hier de supermarkt vlakbij niet. Meestal doe ik de boodschappen even terwijl dochter op de psz zit want ze heeft een hekel aan boodschappen doen. In mn kraamtijd bestel ik wel bij albert.nl.

Deel Deze Pagina