Helemaal mee eens en inderdaad als je het loslaat dan krijg je er een stuk vrijheid voor terug in de zin van minder zorgen.
Nee, ik zie mijn schoonzus helemaal niet als concurrent. Ik vind haar zelfs een heel aardige meid en kan goed met haar overweg. Mijn schoonmoeder vind ik een apart mens, maar ik doe altijd mijn best om aardig te zijn en als ze ons ergens om vraagt, zullen we altijd voor haar klaar staan. En de voorkeur hoeft niet naar mij te gaan, maar ik vind het ook niet leuk om te horen dat ie naar mijn schoonzusje uit gaat, omdat ik het ook niet zo goed snap. Ze hebben dus helemaal geen goede band. Met mijn moeder heb ik gelukkig een heel goede band en ik weet zeker dat ze meteen de auto in springt zodra we bellen dat haar kleinzoon geboren is. Van mijn schoonmoeder weet ik dat nog niet zo zeker. Die zou ook gerust zeggen dat ze geen tijd heeft ofzo.....
Misschien heeft ze om die reden ook niet zo'n goede band met haar dochter? Of doet ze dat bij haar dochter niet?
Dan moet je maar zo zien, jij hebt jouw moeder!! Dan is het toch fijn dat jouw schoonzus ook iemand heeft... mocht het zo uitkomen dat jullie tegelijkertijd bevallen. Toch ook niet leuk voor haar dat er geen familie buiten haar man/vriend om naast het kraambed staat. Stel je voor zeg: jij moeder en schoonmoeder om je bed. En je schoonzus niemand. Mijn band met mijn moeder is ook echt niet optimaal... Er zit een wereld van verschil tussen ons. Zij denkt rechts, ik denk links. Zij gelooft, ik niet. Ik ben een creatief mens, zij heel praktisch. We klikken niet en we moeten ook niet teveel en te lang met elkaar optrekken. Toch houd ik ontzettend van mijn moeder en zou ik haar voor niemand anders in willen ruilen. Ze is en blijft mijn moeder. Dus ook weer specialer dan mijn schoonmoeder met wie ik een veel betere band heb. Even vanuit een andere belevingswereld. Het is en blijft een vervelende opmerking... maar ik zou er echt niet zo zwaar aan tillen.
Tja als het hier ooit voor zal komen dat MIJN dochter tegelijk met mijn schoondochter gaat bevallen dan denk ik dat ik precies dezelfde keuze zal maken. Misschien niet zo leuk voor schoondochter maar ik vind het toch heel begrijpelijk. Ik zou nml liever bij mijn dochter zijn op zo een moment als bij mijn schoondochter. Zo gek lijkt me dat niet? Doet er verder toch niets aan af dat jullie kindje net zo gewild is en net zo geliefd zal zijn. Maar een dochter of schoondochter is TOCH anders. EDIT: HO HOLDDDD your horses.... verkeerd gelezen ik dacht dat schoonmoeder het zelf zei! Zus van schoonmoeder moet zich even lekker nergens mee bemoeien lijkt mij zo. Dat regelt schoonmoeders zelf wel!
Ik kan me best voorstellen dat het anders is als je dochter bevalt, dan wanneer je schoondochter bevalt. Ik vind het alleen van die tante echt NOT DONE om dat zo even duidelijk te maken. En begrijp me niet verkeerd, als zij liever eerst mijn schoonzusje zou gaan, snap ik dat ook en ben ik niet teleurgesteld. Mij ging het in dit topic voornamelijk over de opmerking. En wat ze ook kiest, ik vind het best. Ik denk dat ze voor ons beide niet zo hard zal lopen....
Ik zou mij niet zo druk om maken, wie weet is het lang niet zo lullig bedoeld als het voor jou doet overkomen .
Je vraagt wat je moet doen, in je openingspost. Mijn advies, is nogmaals: loslaten, naast je neerleggen. Lekker even met vriendinnen erover praten, gal spugen en er om lachen ook. Niet met man/ vriend, het is en blijft familie. Voor iedereen is het namelijk moeilijk om kritiek over je familie te horen, ook al weet je dat het zo is... Jouw man kan er verder ook niets mee. Die tante heeft gewoon een superontactische opmerking gemaakt. Maar op wereldniveau zo klein dat ik er geen drama van zou maken. Bovendien geloof ik in het goede van de mens, en zal ze het vast niet zo ontzettend rot bedoeld hebben... dan als het eruit kwam. Ik kom uit een familie die kampioen is in het maken van ontactische opmerkingen. Mijn tante laatst nog bijvoorbeeld tegen mij: "Baby Lisa, is een mooie baby. Maar dat zegt niets he. Jij was als kind zo uitgesproken knap, maar nu ben je ook gewoon, nou euhh 'normaal'. Whoahahaaaa
Haha, ja die is inderdaad ook niet erg tactisch. Ach ja, ze is niet wijzer, zullen we maar denken. Dus ook de tante van mijn man niet. Ik ga het proberen los te laten en mocht het toevallig toch nog eens ter sprake met schoonmoeder, zal ik het misschien niet kunnen laten om te zeggen dat haar zus niet erg tactisch was, maar ga er verder maar geen drama van maken. Is het niet waard.
Het was niet je schoonmoeder die het zei. Dus ik zou me er geen zorgen om maken. En de kans dat jullie tegelijk bevallen is heel klein, dus wordt er een probleem gecreerd dat er waarschijnlijk niet eens is!
Meid, weet je wat ik denk... Ik denk dat je schoonmoeder misschien best verdrietig is omdat de band met haar dochter niet zo goed is. Haar vriendinnen/zus weten dat wellicht en proberen dat een beetje te 'overcompenseren'. Zelf wil ze misschien haar dochter ook niet achterstellen, hoewel jullie band eigenlijk beter is. Zodat dochter ook niet het gevoel krijgt dat schoondochter belangrijker is. Snapje wat ik bedoel?
Ik snap dat het vervelend overkomt maargoed ik dacht in eerste instantie toen ik het las 'ja, logisch dat je dochten vóór je schoondochter gaat'. Ook ik dacht hierbij heel even alleen aan degene die moet bevallen... Waarschijnlijk had jij je schoonmoeder toch niet naast je bed gewild tijdens je bevalling? Zo zou ik dan weer denken haha!