is het nu nodig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Alita, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Waarom is het nodig om andere mensen belachelijk te maken omdat ze niet helemaal schrijven zoals het hoort? Ik maak wel eens spelfouten....wat maakt het uit. Erg onvolwassen om dan domme opmerkingen te maken en iemand onderuit te halen omdat ze niet volgens het ABN schrijven:(

Moest ik even kwijt hoor.....;)

Get A Life!

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

+1!!!

3. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelijk heb je Cindy!

4. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

gewoon niets van aan trekken. als iemand mij verbeterd moet ik eigenlijk alleen maar lachen, ik stoor me er niet aan;) en wie weet is het lief bedoeld;)

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Meid ik geef je gelijk maar het zal nooit anders worden ben ik bang.Mensen voelen zich soms gewoon beter dan andere en willen dat duidelijk maken.

6. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Jep ik snap het ook niet zo....

7. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Ik vind het hier op deze site eerlijk gezegd meevallen. Op andere sites weet je af en toe niet eens wat ze schrijven.

Inderdaad een beetje flauw om iemand op zijn spelfouten te wijzen. Diegene wil gewoon wat schrijven en niet gecorrigeerd worden als op de middelbare school. Gewoon overheen lezen. En anders moeten ze lerares worden ofzo.

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ben het zoooooo met je eens ...

Er zitten hier op zp zoveel betweters, wel bekend als de spellingspolitie ;) ze moeten altijd andere gaan lopen verbeteren, laat iemand gewoon tikken zoals ze willen, we zitten niet op school, hoeven geen belangrijke papieren te schrijven dus waarom in godsnaam iemand gaan zitten verbeteren. Als ik verbeterd wil worden dan vraag ik daar wel om.. Kom op zeg, tis een forum !!

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ohoh, dit wordt ( met dt?) weer een spellingspolitie ( met twee ll) topic ( met een p.. Toch?)

Succes er mee!

10. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Je heb helemaal gelijk.
    Iedereen maakt wel eens spellingfouten,(ik zo vaak :p) boeien.

11. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Tuurlijk, spellingsfouten kunnen er door slippen.
    Ben ook niet iemand die een ander gaat verbeteren.

Maar eerlijk gezegd, ik heb soms wel eens verhalen gelezen en dan snapte ik er niets van...

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ach, zeikerds houd je er toch bij meid... Volgens mij schrijf ik redelijk foutloos, maar een ander zal waarschijnlijk toch regelmatig iets in mijn tekst zien wat niet klopt. Nou, BOEIE!!

Het enige wat mij soms wel stoort zijn lappen tekst zonder komma's, punten en/of hoofdletters. Dat is gewoon niet te lezen.. Is het een hèèl lang verhaal, dan is het ook fijn als er af en toe een nieuwe alinea gemaakt zou worden...

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

topic 2898427293894893849023. *thee*

14. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

je hebt helemaal gelijk
    waar maken ze zich soms druk om:)

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook geen moeite mee hoor.. Heb t zelf ook vaak genoeg omdat ik meestal op mn tel zit...

Ik vind het soms alleen wel een heel gedoe als het zoon onsamenhangend verhaal is en diegene lijkt buitenlands te zijn en geen goed nl te kunnen..
    Maar goed dat het ik ook in t echt... Dus dat is niet perse forumgebonden..

En nee... Ben geen rasicst hoor...:)

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik vind idd het ontbreken van komma's en punten nog veel storender..

Ik maak ook veel meer foutjes op mijn iPad.. Te dikke vingers ;)

17. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Je hebt gelijk hoor. Snap dat ook niet zo goed!

18. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Och meid, maak je niet druk.
    Iedereen maakt wel een spellingsfoutjes, geloof me ik ook.
    En voor de mensen die graag alles willen verbeteren, laat ze lekker, die hebben vast niets beters te doen moet je dan maar denken.

Maak je geen zorgen, dat is het niet waard.

19. Coortje

Coortje Niet meer actief

Ja ik snap het ook niet zo goed!! Maar heb dat met meerdere dingen hier dat mensen soms overal beter in moeten zijn!

20. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik ben van de zolang je met wat leestekens en redelijk begrijpbaar Nederlands tikt vind ik het best. Al stoor ik me soms aan bepaalde manieren van typen, wie ben ik om er over te zeuren?
    Maar leestekens en iets of wat richting het abn tikken is soms gewoon nodig om te snappen wat er geschreven staat.
    Ook snap ik dat mensen met dyslexie er geen eene moer van snappen als er niet een beetje behoorlijk geschreven wordt. Sommigen gebruiken nml een bepaald programma die hun "voorleest" (zo werd mij een tijd geleden verteld op een ander forum waar een heel aantal mensen met dyslexie zitten).
    Aan de andere kant is niet iedereen een spellings professor.
    Geven en nemen denk ik?

Vind het hier trouwens best mee vallen met de spelling EN met de spellingspolitie eerlijk gezegd.

Deel Deze Pagina