vragen over rijstebloem

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Monnie, 3 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monnie

Monnie Lid

5 jun 2007
    98
    0
    0
    Mijn moeder vertelde dat ze vroeger ook wel eens alleen een flesje met rijstebloem maakten. Weet iemand of dit mag? En hoe maken jullie dat dan bv. klaar?
    Nu doe maak ik bij de gewone fles (150+5) en daarbij 2 schepjes rijstebloem.

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Rijstebloem geef je toch al? En dat mag idd vanaf 4 maand.

3. Monnie

Monnie Lid

5 jun 2007
    98
    0
    0
    ze maakten toen de flesjes van alleen rijstebloem, niet met friso of nutrilon.

4. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Zonder melk lijkt het mij niks! Ik zou dus persoonlijk de melk wel blijven toevoegen.

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Nog nooit van gehoord maar vraag me eigenlijk ook af waarom?
    Als het om extra vocht gaat zou ik water of diksap geven.

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Op het pak zelf staat dat je het toe moet voegen aan melk. Nu aan de fles/borst melk en later bij gewone koemelk...

7. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

1 aug 2008
    159
    0
    0
    toen maakte ze het aan met gewone melk. rijstebloem maak je nooit aan met water dus begrijp even niet wat je bedoelt dat ze toen flesjes maakte van alleen rijstebloem? Dat is altijd aangemaakt geweest met melk. Of met moedermelk-of met poedermelk, of met koemelk.

@Monnie,
    Je kunt en ja het mag zelfs ook nog ;) rijstebloem aan de flesjes toevoegen, alleen zou ik het wel beperken tot de ochtendvoeding en of avondvoeding, dus niet bij alle flessen rijstebloem toevoegen.

Je maakt het gewoon klaar zoals aangegeven op het pak. Of men doet het met moedermelk, of zoals je nu de flesjes klaarmaakt, en dan de nutrix er aan toevoegen, of met gewone koemelk. Bereiden ervan is en blijft hetzelfde ongeacht wat je geeft (bv-fv-koemelk)

Deel Deze Pagina