Mijn moeder vertelde dat ze vroeger ook wel eens alleen een flesje met rijstebloem maakten. Weet iemand of dit mag? En hoe maken jullie dat dan bv. klaar? Nu doe maak ik bij de gewone fles (150+5) en daarbij 2 schepjes rijstebloem.
Nog nooit van gehoord maar vraag me eigenlijk ook af waarom? Als het om extra vocht gaat zou ik water of diksap geven.
Op het pak zelf staat dat je het toe moet voegen aan melk. Nu aan de fles/borst melk en later bij gewone koemelk...
toen maakte ze het aan met gewone melk. rijstebloem maak je nooit aan met water dus begrijp even niet wat je bedoelt dat ze toen flesjes maakte van alleen rijstebloem? Dat is altijd aangemaakt geweest met melk. Of met moedermelk-of met poedermelk, of met koemelk. @Monnie, Je kunt en ja het mag zelfs ook nog rijstebloem aan de flesjes toevoegen, alleen zou ik het wel beperken tot de ochtendvoeding en of avondvoeding, dus niet bij alle flessen rijstebloem toevoegen. Je maakt het gewoon klaar zoals aangegeven op het pak. Of men doet het met moedermelk, of zoals je nu de flesjes klaarmaakt, en dan de nutrix er aan toevoegen, of met gewone koemelk. Bereiden ervan is en blijft hetzelfde ongeacht wat je geeft (bv-fv-koemelk)