Ahhh! Morgen is het zover!

Discussie in 'De lounge' gestart door Napoleon, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @dana, ik zal mijn ervaringen hier wel beschrijven ;)

@eefke, ik krijg dus de sterilisatiemethode waarbij je dus helemaal niet onder narcose hoeft of een ruggeprik. Ze noemen deze sterilisatie essure. Dat is in 10 minuten gepiept. Ze brengen een soort veertje (zoals in een pen zit) in je eileiders in en dan groeien je eileiders vanzelf in drie maanden dicht (moet dus ook nog 3mnd aanvullende ac gebruiken). Dat is gewoon poliklinisch en verschilt niet zoveel van het inbrengen van een spiraaltje.

@skye, nou ik wil dus echt zelf niet meer zwanger worden, het risico dat mijn lichaam het niet meer aankan is gewoon te groot. Ook niet wanneer mijn man zou overlijden en ik een nieuwe partner zou krijgen. Buiten het lichamelijke heb ik 5 kinderen van 2 vaders en dat lijkt me ook wel genoeg.
    Andersom gun ik mijn man nog wel kinderen mocht ik komen te overlijden en hij een vriendin zou krijgen met een kinderwens.

@rono, dat is wel handig idd als je toch al open ligt ;)

@HabibiAna: zie ook Startpagina

Essure Procedure Animation - YouTube

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    oh ja, en qua pijnstilling. Ik moet vanavond een pijnstiller innemen (Naproxen). Deze pijnstiller zorgt ervoor dat de eileiders zich ontspannen. 2u voor de behandeling nog 1 en evt daarna ook nog mocht ik daar behoefte aanhebben.

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wat mooi geschreven, wat een rijkdom! Succes morgen!

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Inderdaad, wat een rijkdom en geluk zeg!
    Sterkte / succes morgen!

5. Dana

Dana Niet meer actief

ja ik hoor het graag, ook de methode klinkt goed, is dat een nieuwe methode? had er nog nooit van gehoord namelijk :)

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee ik ook niet

7. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Heel veel succes meid!

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik had er ook nog nooit van gehoord. Na deze zwangerschap zou ik ook wel gesterilliseerd willen worden. Met dezelfde redenen als die van jou. Wij zijn compleet. Tuurlijk kan mijn man zich ook laten sterilliseren, maar ik ben degene die mijn lichaam en gezin geen zwangerschap meer wil 'aandoen'. Dus vind ik dat ik dan ook de consequenties moet aanvaarden..

Veel succes!

9. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    heel veel succes morgen !!

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    lang leve naproxen! ik gebruik(te) het ook voor pijn in mn rug. is inderdaad soort kleine spierverslapper. als je lichaam zulke zware medicijnen niet kent dan slaat ie goed aan en kunnen je spieren heerlijk relaxen.

Onwijs veel succes morgen! Ik vind t echt heel stoer dat je deze stap neemt, en ook druft te nemen ookal gieren de zenuwe waarschijnlijk door je lichaam nu! Hier zal het mn man zijn die ooit onder t mes mag gaan. Voor hem een minder grotere ingreep en hij is sneller hersteld van operatie.

11. MaRita

MaRita Actief lid

18 okt 2008
    465
    10
    18
    Veel succes morgen! Je hebt idd een prachtig gezin!!!!:)

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Heel veel sterkte en succes, en wat fijn dat je er nu voor de volle 100% achter staat!

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik hoop dat je straks, of morgen, komt vertellen dat alles goed is gegaan en dat het je is meegevallen.
    Ik denk in elk geval aan je!
    Elmo

14. Dana

Dana Niet meer actief

succes en sterkte vandaag!

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Succes vandaag!

16. Alita

Alita Niet meer actief

succes!!!:)

17. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    veel succes

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik ben weer terug :D

Had de afspraak om 2 uur. Werd om 5 over 2 binnengeroepen. Manlief moest in de wachtkamer blijven. In de kleedkamer moest ik mijn broek uitdoen en wel een operatiejasje aan (verder mocht ik wel mn kleding aanhouden) en van die overschoentjes over mijn sokken (blijft een operatiekamer).
    Ik moest vervolgens op een tafel gaan zitten en daar werden mijn benen in een soort laarzen gedaan (leken een beetje op van die beenspalken) en moest ik gaan liggen.

Toen gingen ze mijn baarmoeder spoelen en vervolgens brachten ze een cameraatje in. Ik kon meekijken, wel apart hoor! Bij een bevalling zie nauwelijks wat natuurlijk en bij een inwendig onderzoek zie je ook alleen maar de baarmoedermond. Nu kon ik de omgekeerde weg zien die mijn kids hebben begaan, hahaha!

Ze bleven trouwens water erin spuiten en daarna ging hij de eileider zoeken. Die konden ze mooi meteen vinden gelukkig. Vervolgens kwam er een ander dingetje bij in waarin het veertje zat. Die werd in mijn eileider gebracht. Eerst links. Ik voelde wat druk maar verder niet. Vervolgens hoorde je iets van Ploing! en zag je het veertje uitspringen en ook een stukje uit de eileider komen.
    Bij rechts uiteraard hetzelfde alleen daar voelde ik het wel scherper. Al kwam dat omdat de gyn de sonde draaide in mijn eierstok. Vond het er echt wel grappig uitzien.

Vlak erna voelde ik alleen een beetje zwaar in mijn liezen. Nou aankleden en manlief uit de wachtkamer ophalen. Onderweg richting de auto kreeg ik het ineens erg warm en een beetje dizzy, dus nog even gezeten.
    Heb nu wel krampen en beetje het idee van hele erge menstruatiepijn of naweeën. Maar verder wel te doen. Zit nu lekker ff op de bank.

19. Dana

Dana Niet meer actief

oh gelukkig is het relatief meegevallen! fijn dat het achter de rug is en als ik het zo lees durf ik dat ook wel straks :p

20. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Succes!

Deel Deze Pagina