Ahhh zindelijkheid

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tuc, 25 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ik had dit topic duidelijk eerder moeten openen...alleen de tweede dag megaveel ongelukjes, maar dag 3 helemaal droog, dag 4 gister ook en zelfs een hele avond uit eten geweest, hij zei keurig dat hij moest plassen. Vandaag dag 5 en nog geen enkel ongelukje.

2. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Bij mijn zoontje ging het ook het beste op het moment dat ik hem overdag luierloos ging laten. Eerste week was heftig, 2e week ging eigenlijk al perfect, met een enkel ongelukje.
    We zijn nog niet super lang bezig, maar plaszindelijk is hij nu volledig. Poepzindelijk bijna, het gaat nu heel goed, maar hij vindt poepen heel eng en doet het dus maar eens in de zoveel dagen.
    Hij vroeg waar zijn poep naar toe ging als hij het in de wc ging laten :D Hij is een zeer pienter jongetje dus ik heb gewoon de waarheid verteld van het riool en dergelijke. En gezegd dat alle plasjes en poepjes daar verzamelen :)

3. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Dat gaat goed, tuc!

Hier een beetje hetzelfde verhaal. Dochter wilde eigenlijk geen luier (verschonen was drama), maar ook niet naar de wc/potje als wij dat vroegen. Vorige week op een dag gewoon de luier uitgelaten. Eerste dagen een paar ongelukjes en daarna droog. En ze geeft zelf keurig aan dat ze moet plassen.
    Nu het poepen nog, maar dat komt ook wel. Dat doet ze nu alleen nog maar in de luier.

Hoe doen jullie het met wat langer weggaan, zoals boodschappen doen? Dan toch even een luierbroekje aan? Ik twijfel een beetje. Ze kan het best lang ophouden, maar ik vind het ook zo sneu als ze in haar broek plast in de supermarkt. Ze is nog maar net zindelijk... En ik lees vaak dat kinderen in veel winkels niet mogen plassen.

4. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Voor weggaan plassen en gaan en vertrouwen hebben in hem. Zeg hem ook dat hij het mag aangeven als hij moet plassen en we dan een wc opzoeken.

En een reserve setje in de tas :)

5. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ja, plassen voordat we gaan doen we natuurlijk. Vandaag ben ik buiten een rondje gaan lopen en even in een speeltuintje geweest. Ik denk een uurtje buiten. Dat ging ook goed zonder luier.

Gewoon maar proberen dus :). En schone kleren mee inderdaad.

6. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Ja echt! Gewoon proberen is mijn advies. Hier is het (nog) niet mis gegaan. Maar als het wel mis gaat, dan hoop ik hem ook te kunnen overtuigen dat dat echt helemaal niet erg is!!!

Deel Deze Pagina