Volgende maand naar KDV...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wizard, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wizard

    wizard Actief lid

    19 apr 2006
    338
    0
    0
    Vanaf volgende maand (half aug) gaat Iris naar het KDV. Ze weigert echter nog steeds (bij tijd en wijlen) de fles (komt denk ik ook doordat ze nu met tandjes bezig is). Ook lukt het haar niet in een vreemde omgeving te slapen maar alleen in haar bedje. Heb al zoveel reacties van mensen gekregen: ze moet er maar wennen maar dan kennen ze mijn dochter nog niet. Als Iris te veel prikkels krijgt zet ze het echt op een krijsen en is compleet overstuur. Voor haar is een strak ritme echt nodig dus zoveel mogelijk rust en regelmaat bieden. Ik zie er sowieso al als een berg tegen op om haar bij het KDV achter te moeten laten maar op deze manier wil ik eigenlijk mijn dochter niet uit handen geven. Ik maak me gewoon echt zorgen of het allemaal wel goed komt!

    Liefs Eva
     
  2. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Vaak hebben kindjes voordat ze een hele dag heen gaan eerst een wendagje van een paar uurtjes. Dan kun je kijken hoe het gaat. Je kunt dan ook alles met ze doornemen hoe je het graag wilt hebben en op welke tijd ze haar voeding krijgt, slaapt etc etc
    Het zal idd niet makkelijk zijn maar het komt vast wel goed.
     
  3. Nynke31

    Nynke31 Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Jiri kan er ook niet goed tegen als het te druk is op het kdv. Dan huilt hij ook meer en heeft dan niet zo'n goede dag. Dat wist ik ook niet van te voren, omdat ik altijd zorgde dat hij niet te veel prikkels kreeg. Kan zelf ook niet goed tegen te veel drukte.
    Maar ik merk verder thuis niets aan hem, als hij daar een mindere dag heeft gehad.
    Je kunt altijd kijken hoe het gaat op het kdv.
     
  4. Chiena

    Chiena Lid

    8 jul 2007
    41
    0
    0
    Ik weet niet in hoeverre je bij jouw in de buurt ook keuze tussen kdv-en hebt. Wij zijn bij meerdere kdv gaan kijken. Het kdv waar onze dochter uiteindelijk op zit, is zeer strak als het gaat om regelmaat. Hier hebben wij bewust voor gekozen.

    Ik vond het de eerste weken niet leuk, ze heeft ook zeker een paar weekjes moeten wennen, maar het gaat nu erg goed. We brengen haar met een lach op haar gezicht weg en als we haar weer komen halen lacht ze nog steeds. :)
     
  5. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Om te beginnen, elke moeder heeft dit soort gevoelens. Ongeacht waar je je kindje naartoe brengt.

    Maar is een gastouder ook wat voor jou? Daar gaat mijn zoontje ook heen. Dit is een gewone gezinssituatie, dus bij de gastouder thuis, evt. met meerdere kinderen. Misschien dat ze daar wat rustiger onder blijft?
     
  6. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    En ze wennen heus! Jaime was ook zoals jouw dochter. De eerste dagen gaan ze sowieso wennen. Mijn man moest eerder langskomen omdat ze niet wilde eten. Hij heeft haar daar eten gegeven. Haar daar in bed leggen helpt ook.
    De eerste dagen zijn ze moe maar daarna geloof mij, zal het vast prima gaan. Misschien zie jij er zelf meer tegenop of ben je bang dat het niet goed maat. Je schrijft het eigenlijk zelf heh.
     
  7. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    bij mij op het KDV leggen ze Sofie lekker in haar eigen kinderwagen op de gang als het te druk voor haar is in het slaapzaaltje, hier slaapt ze heerlijk! Er is meestal wel een oplossing... Bespreek het met je KDV... heel veel succes ermee.

    p.s. Sofie is nu zo gewend dat ze in de slaapzaal kan slapen.
     

Deel Deze Pagina