Hoi! Wie heeft er zin om mij te helpen met een meisjes naam te vinden die vernoemd is naar Aartje Maria? Zelf hebben we bedacht: -Maartje (is een optie maar -tje namen ben ik eigenlijk niet zo weg van) -Marit (komt vaker voor in Fam) -Marthe (vind man minder mooi) Bedankt alvast voor de ideeën!
Bedankt voor de reacties. We zoeken een eerste naam. Mijn andere 2 kinder.en hebben ook een vernoemde roepnaam. Ik wil graag dat het wel duidelijk is naar wie vernoemd is. En we zijn echt op zoek naar een Hollandse naam. Marinte vind ik leuk! (ben bang mn man niet)
Dan vind ik maartje het leukst. Ik zou zelf ook niet snel een -je naam kiezen zoals bv daantje teuntje of josje, omdat die namen zonder -je ook een naam zijn. Bij maartje of bv bregje vind ik dat niet storend
Helemaal mee eens dat je wel moet kunnen zien dat het een vernoeming is! Als je Maartje niet wil, dan is Mara misschien een optie?
Ik vind Mara wel een hele mooie naam maar in de Bijbel komt duidelijk naar voren dat het 'bitterheid' betekend. Ik ben Christen mijn omgeving ook dus dat word er gelijk mee gelinkt. Maartje is inderdaad niet een verkleinde jongensnaam zodat het een meisjesnaam word. Toch maar nog eens rustig over denken.
Maar dan zijn het mannennamen. Bij. Daantje, Teuntje, Guusje, Josje enz. geeft dat -je- juist aan dat het om een vrouwennaam gaat. Bij Maartje in de mannelijke vorm Maarten, dus dat is wel inderdaad een uitzondering.
Ik zou voor Maartje gaan. Superleuke tijdloze naam. Je hoort hem niet zoveel, maar iedereen kent de naam. Dus speciaal, maar toch ook bekend. En Maartje is echt de meest duidelijke vernoeming!
Mette of Maite vind ik niet zo leuk. Verder ga ik nog maar even verder twijfelen. Ook over de jongensnaam ben ik niet helemaal uit (we willen het geslacht niet weten). Dat gaat over de naam Teunis, wij hebben nu als beste optie Thijs. Teun of Teus vind ik te niets. En betere opties kon ik niet echt vinden. Voor de namen van onze andere 2 kinderen kun je PB sturen.