baby 6 maand heel slecht slapen 's nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bianca, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Hey,

ik hoop hier enkelen te vinden die mij misschien wat kunnen helpen... Onze zoon sliep tot een 2 à 3 weken geleden van 20u tot 5u. Was ik heel blij mee ookal moest ik er dan om 5u uit om hem een flesje te geven.
    Maar nu slaapt hij plots enorm slecht. Hij gaat slapen om ongeveer 20u en wordt dan constant 'wakker'. Hij ligt te jengelen met zijn oogjes dicht maar echt onophoudelijk en soms ligt hij echt te schreeuwen en te huilen. Eten wil hij niet dus het is niet van honger maar toch is het elke nacht opnieuw zo... Ik word er zo moedeloos van. Verlatingsangst is het niet volgens mij aangezien hij er overdag geen spel van maakt. Hij durft wel een beetje zagen als hij in de namiddag in bed gaat maar niet zoals 's nachts. Overdag is hij gewoon vrolijk.

Iemand die hetzelfde meemaakt of mee gemaakt heeft? :(

Groetjes
    een radeloze en doodvermoeide mama

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Ons mannetje slaapt regelmatig nog niet door 's nachts. Maar gelukkig is het nu vaak dat hij snel weer stil is na zn speentje, muziekje en wat aaien of in onze armen in slaap wiegen. Als dit allemaal niet werkt, laten we hem soms ook weleens huilen (maar dan moet ik de volgende dag niet werken hoor). Maar dit kan zo anderhalf uur duren en soms hebben we er wel het lef voor om dat te doen en soms ook niet. Dan nemen we hem gewoon tussen ons in en dan slaapt hij prima. Dat willen we eigenlijk niet doen (hoort eigenlijk niet hè), maar hij slaapt dan prima en wij dus ook. Mn eigen nachtrust is toch ook best belangrijk.
    Wat het is, geen idee. Ook hier geen honger.

Het blijft jammer dat we de gebruiksaanwijzing van die kleintjes er niet bij krijgen;).
    Heel veel succes ermee.

3. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Ik heb net gebeld naar de pediater voor een afspraak en we mogen gelukkig deze avond nog gaan. Niet alleen voor het slaapprobleem hoor, ons ventje is geboren met een gaatje in zijn hart en dat moet op 6 maand gecontroleerd worden. Dus kan ik gelijk vragen wat zij ervan denken. Ik hoop zo enorm dat er iets gevonden wordt zodat we hem kunnen helpen.
    Is het een sprongetje of is er toch echt iets aan de hand.... pffffff. Op den duur denk je aan alles, he. En vooral aan slapen.... Ik ben onthaalmama dus ben elke dag thuis met zo'n 6 kindjes. En dan weegt zo'n nacht enorm zwaar. gelukkig ben ik deze week 4/5de beginnen werken zodat ik toch 1 dagje wat kan bijtanken want het is niet niets, he.

Maar ben al blij dat ik er niet alleen mee zit! ;)

Jij ook veel succes.

4. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hoi,

de enige ben je zeker niet ;). Hier is het heel wisselend. Hij gaat rond half 8 naar bed. De ene nacht slaapt hij dan tot 6 uur en de andere keer is hij om 10 uur, 1 uur, 3 uur enz. Wakker. Ookgeen honger dan. Soms helpt een speentje of even wiegen en soms helpt niks. Moet zeggen dat het de laatste weken beter ging maar nu is hij ziek met hoge koorts dus veel slaaptekort hier nu... Succes!

5. lien123

lien123 Niet meer actief

Wij hebben precies hetzelfde gehad. Sliep ook opeens vanaf 6 maanden niet door. Maar het is (helaas) heel normaal dat babies dan nog niet doorslapen.

Vaak hebben ze dan toch mama nodig. Het is echt zwaar, maar bij je in bed laten slapen is helemaal niet erg, zeker niet als ze nog zo klein zijn.

Wat ons uiteindelijk heeft geholpen was:
    Er naast bij blijven zitten, totdat ze sliep. Troosten in bedje, want ze ging natuurlijk huilen. Ik kroop zowat in in haar bedje, om haar te kalmeren. Kusjes geven, aaien, strelen. Zachtjes praten. Ik moet wel zeggen dat ze wel al ouder was, ik denk rond de 10 maanden.

Ik heb mijn kindje wel eens laten huilen, maar dat vond ik vreselijk en druisde tegen alle moedergevoel in. Dus daarna ook niet meer gedaan. Ik vind dit zelf persoonlijk absoluut geen goede methode.

6. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    we zijn gisteren bij de ka geweest en de oorzaak is gevonden!! Hij heeft terug wat reflux wat vooral opkomt als hij gaat liggen na zijn fles. Dus gisteren gaviscon gegeven voor zijn flesje, 20 minuten opgelaten om recht te zitten na zijn fles en dan lekker in bed. Dat was zo rond 21u en deze ochtend om 6u45 hoorde ik een vrolijk ventje vertellen in zijn bedje!!!! Mama blij, Tycho blij en allebei uitgerust.

Bij ons was het dus louter medisch aangezien hij geen tekenen heeft van verlatingsangst. Gisteren legde ik hem in zijn bedje en ging na een knuffel en kus uit de kamer. Hij lag nog wat te draaien en te knuffelen met vriendje Oscar en na een kleine 10 minuten was ons ventje in dromeland.

Ik ben zoooo opgelucht dat we een oplossing gevonden hebben... de rustige nacht heeft me deugd gedaan.

Volgende week wel nog een allergietestje doen om alles zeker te weten. Hij drinkt Soya melk en is daar heel goed mee dus toch effe alles checken.

Veel succes aan allen met dit probleem. Het weegt toch enorm zwaar, he! Bedankt voor jullie reacties!

7. lien123

lien123 Niet meer actief

Wat geweldig dat ze een oorzaak hebben gevonden!

Heel goed!. Ik wens je vele heerlijke doorslaapnachten toe! :D

Deel Deze Pagina