Hoi, Ik neem sinds kort weer de pil. Vroeger nam ik desorelle 30 maar plots kon ik die net niet meer goed verdragen. ik werd er misselijk van enz,dus gaf mn dokter me desorelle 20. Wat gebeurde toen? Ik bleef bloed verliezen,28 dagen lang. Niet echt bloed (rood) maar bruinverlies. Daarna be ik volledig gestopt. Nu neem ik Yasmin,weer hetzelfde verhaal,mijn menstruatie stopt niet meer. Hoe komt dit? Een vriendin van me die zwaarder in lichaamsbouw is,reeds " kinderen heeft neemt Yasmin en voor haar is die pil niet "te licht" zoals men zegt.
Hoi Hoi, Ik lees meestal alleen maar mee, maar nu wilde ik toch even reageren. Yasmin is een pil waarbij de kans op trombose erg hoog is, mijn huisarts wilde hem niet meer meegeven na alle nare berichten over deze pil. Misschien verstandig om ook even naar je ha te gaan, en te vragen of er geen andere pil is die voor je werkt? Groetjes Marijke
En ik wil hier even op reageren. Iedere pil kan nare bijwerkingen geven en Yasmin is net zoals alle andere pillen dus niet gevaarlijker of minder gevaarlijk. Deze pil is zo negatief in het nieuws gekomen doordat deze fabriekant veel geld heeft stopt in reclame maken voor deze pil en ja toen er dus enkele negatieve gevallen waren kreeg deze pil uiteraard veel negatieve publuciteit. Micgrogynon en Yasmin zijn in princiepe dezelfde soort pil alleen Yasmin is duurder.
Nee hoor, als je kijkt naar wat er in zit, zijn het wel degelijk verschillende pillen. En 2 doden onder de 18 jaar, en enkele infarcten onder de 30 jaar, heb ik niet gelezen over microgynon, en is bij mijn dok ook niet bekend