10 weken 5 voedingen...

Discussion in 'Borstvoeding' started by Oedy, Jun 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Oedy

Oedy Actief lid

Aug 22, 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    M'n meisje is nu bijna 10 weken en heeft de laatste twee nachten door geslapen.. Laatste voeding krijgt ze rond zeven, acht uur.. Eerst kwam ze rond drie, vier uur. Maar nu pas om zeven..
    Ze ligt naast me in co-sleeper..

Moet ik haar om tien, elf nog wakker maken voor laatste voeding of haar gewoon volgen? Ben beetje bang dat ze te weinig krijgt zo..

Overdag komt ze rond de drie uur. Af en toe maak ik haar wel wakker na vier uur,maar dit komt niet zo vaak voor..

2. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

Aug 23, 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik heb dit ook, ook sinds een week of 11.
    Voor alsnog maak ik haar wakker, vind zelf dat ze niet zonder die laatste voeding kan plus dat ik erg gehecht ben aan mijn eigen nachtrust ;)

toevallig donderdag naar het cb, ik wou dat ook even aankaarten aangezien ze overdag soms meer dan 4 uur tussen de voedingen laat als het aan haar ligt (=slapen).
    Daarbuiten slaapt ze goed en is ze vrolijk en alert en groeit als een speer.

Jouw ukje ook?

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

Jul 28, 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Groeit ze wel goed, heeft ze voldoende plasluiers? Persoonlijk vind ik 5 wel erg weinig, dat krijgt mijn dochter nu nog namelijk. zo rond de 8 zou het mooiste zijn.
    Ik zou haar sowieso nog voeden voor je zelf naar bed gaat.

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Had mijn zoon rond die tijd ook. Echter nooit wakker gemaakt. Hij groeide prima en plaste goed, dus zag het probleem niet.
    Als je verder gewoon voedt op verzoek (en geen speen oid gebruikt om voedingen uit te stellen) dan pakt je kindje echt wel wat het nodig heeft.
    Sommige kindjes drinken gewoon vaker en minder in volume en anderen komen minder vaak en drinken hun buikje rond gevuld...

5. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Wat merah zegt. Als ze voldoende plas (en poep) luiers heeft en goed groeit dan zou ik haar lekker laten slapen. Hier had dl vanaf 6 weken 5 voedingen. Zou lekker je kindje volgen, uiteindelijk geeft ze het zelf wel aan.

Ik vind 5 voedingen ook echt niet (te) weinig. Maar goed dl zat hier ook al na 3 dagen op 6-7 voedingen.

6. Margha

Margha Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,950
    25
    48
    Hoe laat komt ze smorgens voor de eerste voeding? Is dit om 6 uur of om 8 uur bijvoorbeeld? Hier moet je ook naar kijken denk ik.
    Mijn dochter kwam smorgens altijd laat daarom maakte ik haar altijd nog een keer wakker voor een voeding zo rond 11 uur savonds.

7. kers87

kers87 Bekend lid

Sep 4, 2012
    678
    0
    0
    OW heerlijk! Zou het lekker zo laten en niet wakker maken! Ze geven het zelf prima aan! Inderdaad plas en poepluiers in de gaten houden. Zolang die gied zijn en ze lekker alert is etc. Gewoon zo doen!

Bij mijn oudste een jaar bv gegeven die kwam veel vaker, maar ik heb achteraf de indruk dat ik dat mogelijk zelf wat in de hand heb geholpen aangezien ik zelf wat vastgeroest leek in om de 3-4 uur voeden. Nu probeer ik echt op verzoek te voeden, alleen de laatste is bij mij nog op mijn verzoek ;) maar die van mij is ook nog nog wat kleiner :p

8. Niandra

Niandra Actief lid

Sep 19, 2013
    311
    1
    16
    Oh wat lijkt me dat heerlijk zeg!
    Met 10 weken zat ik nog op 8 voedingen. Als er langer dan 3 uur tussen zat maakte ik hem wakker voor de voeding, maar dat was omdat hij erg licht was.
    5 voedingen lijkt me best weinig, maar zolang jouw kindje goed groeit en tevreden is zou ik het denk ik ook zo laten. Misschien wel een idee om je vraag ook bij het cb neer te leggen.

9. Oedy

Oedy Actief lid

Aug 22, 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ze groeit als kool en ook plas luiers goed.. Poep luiers minder maar dat heeft ze altijd al gehad... Af gelopen nacht kwam ze trouwens twee keer opeens.. Thanks voor de reacties!

10. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

May 19, 2012
    809
    7
    18
    Ik zou zeggen: count your blessings, hou alleen wel in de gaten dat ke productie op peil blijft.

Hier met 8,5 week vooralsnog elke dag rond de 10-11 voedingen dus echt, geniet ervan! :)

11. Humtum

Humtum Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    1,046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ik zit nu met 6 mnd nog op 6-7 voedingen. Rond die tijd nog op 9.
    Nu is ieder kind anders maar voor je productie op lange termijn is t niet zo goed blijkbaar. Begreep dat met 4 mnd een
    Bepaald hormoon afneemt en je lijf t dan zelf moet doen. Hoe meer voedingen je geeft in de eerste periode hoe kleiner de kans op een forse dip is.

Ik zou verder niet teveel vertrouwen hebben in CB visie maar eerder een lactatie kundige of vrijwilliger van LLL!
    Kun je altijd ff bellen als je twijfelt. Ik persoonlijk zou denk ik kiezen voor een droomvoeding erbij maar jij ziet em kent je kindje het beste dus volg je moedergevoel.

12. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Wij hadden ook al snel 5 voedingen.
    Hij groeide goed en was er tevreden mee en ik trouwens ook.
    Maar nu helaas sinds 4 weken drinkt hij veeeeel meer.

Edit:
    Precies wat er boven mij opgenoemd word,
    Ik had die tijd veel vaker moeten aanleggen want wij zitten nu dus al 4 weken in een mega dip.
    Komt ongeveer 4/5/6x per nacht en overdag ook mega vaak.
    Daarnaast ook nog eens een dip ik z'n groei.
    Als ik dat toen had geweten had ik vaker aangelegd

13. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Jay, zie dat je kindje 4 maanden is, dit is vaak de 4 maanden dip. Bijna alle borstvoeding kindjes gaan dan wat terug in groei maar dit komt weer gewoon goed. Hier is dl rond de 4 maanden ook even terug gezakt maar de controle daarna weer gewoon op dr groeilijn. Cb gaf ook aan dat dit heel normaal is. Hier rond de 3-4 maanden trouwens ook een klein maandje een extra voeding gehad (torn 6 ipv 5) maar daar geef ik mijn start met werken en doorkomen tandjes de schuld van :).

Share This Page