Het enige wat bij mij helpt is meteen mn tenen omhoog doen, dan zakt het er meteen uit Kramp in mn dijbeenspieren vind ik rotter, dan weet ik niet wat ik moet doen om het te laten zakken..
Ik heb door mijn ziekte SCA3 ook veel krampen en slapende handen en voeten en ik slik hiervoor gewoon Magnesium tabletjes, die zijn niet schadelijk tijdens zwangerschap stond in de bijsluiter en mijn krampen zijn beduidend minder geworden. Succes.
Ik heb er sinds een paar weekjes last van, en heb een tip van mijn moeder gekregen, namelijk: sokken aantrekken! Ikzelf heb er voornamelijk 's nachts last van, en ik vind het geen lekker idee om 's nachts met sokken aan te slapen, maar heb dus altijd een paar sokken binnen handbereik liggen voor het geval dat, en bij mij werkte het geweldig goed, zodra ik sokken aanhad trok de pijn langzaam weg en die bleef weg Moeten trouwens wel degelijke sokken zijn, niet van die enkelsokjes ofzo. Melk drinken helpt bij mij voor geen meter. Masseren probeer ik wel maar helpt bij mij lang niet altijd. Ik las iets over elke dag een banaan eten... nou, ik eet al 2 weken lang elke dag een banaan en denk maar niet dat ik minder kramp heb Zou wel fijn zijn
ik heb ook gelezen dat melk en bananen voor het slapen gaan kan helpen tegen kramp in de kuiten/benen. het hoeft trouwens niet altijd zo te zijn dat bananen verstoppen.
ik heb ook krampen in mijn been. ik heb vier (ja, vier, ja) hernia's gehad en mijn zenuw in mijn been is daardoor permanent beschadigd. daardoor dus die kramp. het enige wat bij mij helpt (en echt: ik heb álles geprobeerd) is magnesiumtabletjes. als ik ze een dag of wat vergeet is het gelijk weer bingo...
In bananen en melk zit magnesium. Dat is dus ook de reden dat je dat kan drinken/eten voor het slapen.
Het helpt om een stukje handzeep in je bed te leggen. Wel aan jou kant natuurlijk. Dan heb je bijna geen kramp meer. Alleen als je je stuk zeep kwijt bent. Succes.