Nu ruim 35 weken zwanger en opzich gaat het prima maar heb eerlijk gezegd nergens zin in.Ik zit met 2 kinderen thuis van 6 en 8 jaar en wil morgen wel met ze naar het zwembad gaan maar het voelt nu al als een enorme onderneming. Straks om 11.30 moet ik naar de VK en neem ik ze mee en daarna rijdt ik door naar het strand voor iets lekkers en even genieten van de zon maar ik ga nu niet aan het strand liggen.Ben 10 kilo zwaarder en mijn benen zitten onder de spataders en mijn badpak zit ook niet lekker meer dus ik vertoon me daar echt niet met geheel ontblote lichaamsdelen.We zijn sowieso net terug van vakantie dus we hebben al een aantal leuke weken gehad maar ik vind het ook sneu om helemaal niets meer te ondernemen.Hoe doen jullie dit,Zwanger met deze luchten en met kind(eren) die ook nog iets anders willen dan alleen om het huis spelen??. Gr.
Moeilijk, ik heb er ook 2 lopen, maar dan van 2 en 4, en gelukkig is m'n moeder maar een weekje weg en kan ze daarna wat leuke dingen met ze gaan doen. Maar ik kan het eigenlijk niet meer. Ik kan hier wel naar het water gaan met ze, maar op de grond zitten gaat niet meer, dan zit m'n buik klem, en liggen is ook niet fijn ergens anders dan in m'n bed, en staan hou ik ook niet lang vol (lopen daarentegen wel). Dus tja...het wordt gewoon even minder voor ze. Maar 6 en 8 zal wat dat aangaat nog moelijker zijn. Heb je geen moeder ofzo in de buurt die wat met ze kan gaan ondernemen?
Tja, dit wordt mijn eerste, dus dat probleem heb ik eigenlijk niet. Ik ga met een grote kan water lekker in de tuin zitten. Maar kinderen van 6 en 8 kunnen zich toch wel alleen vermaken. Waterballonnen, supersokers, weet ik veel. Vriendjes uit de buurt waarmee ze spelen.
Hier gaat liggen/zitten op de grond ook niet meer want ik kom dan amper nog overeind haha.Volgende week gaan ze wel een dagje/nachtje naar opa/oma dus dat geeft een beetje lucht.Die week erop gaan ze 2x naar de BSO/vakantieopvang dus dat is ook wel weer leuk voor ze.Mijn moeder woont te ver weg.Andere mensen zijn veelal met vakantie.Het meest frustrerende vind ik nog dat mijn man vaak maar vind dat ik me aanstel.Hij begint er continue over dat ik een vriendje oid moet vragen om hier te logeren en dat ik dan iets kan ondernemen met die kinderen.Ik heb daar gewoon geen energie meer voor moet ik zeggen. Nog even 4 weken doorploeteren en dan kunnen ze weer naar school.Gelukkig kunnen ze wel leuk spelen met de buurtkinderen en kan ik ze regelmatig even bij de buurvrouw laten zodat ik even rustig aan kan doen.Begint nu gewoon steeds zwaarder te worden,pfff.
Ik zit met een soortgelijk probleem. Wil eigenlijk heel graag dat mijn dochter buiten speelt maar alle kids uit de straat zijn op vakantie. Wil eigenlijk wel gaan zwemmen maar ben bang dat ik t niet trek. Zat te denken om naar de speeltuin te gaan maar dat vind ze niet leuk als we alleen gaan. ze is nu in de tuin aan het spelen, maar ze vind t wel erg saai
Hier hetzelfde, ik zit dan met 1 kindje van 3 en wil vanmiddag eigenlijk naar het zwembad met hem om daar een duik in het buitenbad te nemen, maar dat voelt nu als een hele onderneming, iedereen om me heen is ook aan het werk dus heb ook niemand die mee kan.
Dat is wel een lastige ja, met al best grote kids. Als je nou een klein klapstoeltje meeneemt naar het strand? Dan kan je lekker zitten en de kids lekker rondrennen? Mijn meisje is nog maar net 1,5 dus die merkt nog niet zo erg dat mama niet meer achter dr aan kan rennen etc, maar heeft natuurlijk dan wel weer zwaardere zorg nodig als een groter kind ( tillen, aankleden, verschonen ) Wij vermaken ons gelukkig nog lekker in de tuin!
haha, lijkt mijn verhaal wel. heb ook 2 kids van bijna 6 en 8. ook ruim 35 wkn zwanger en moet om kwart over 11 naar de vk! haha. ik geef ze daarna mee aan opa en oma, die gaan naar strand. ik trek dat echt niet meer hoor! gister heb ik ze daar even gebracht en wist niet hoe snel ik weer weg moest. ik zit onder de spataderen en heb opgezette benen. ik kan ook echt niet meer tegen de hitte. ik voel me wel schuldig om ze steeds aan opa of oma mee te geven, maar ik zou me nog schuldiger voelen als ik met ze thuis bleef. want ik kan op t moment gewoon erg weinig!! gelukkig kun je t op deze leeftijd wel een beetje aan ze uitleggen.
Ik ben op dit moment het bad ( 240 rond ) aan het vullen voor mijn dochtertje van 3 jaar om daarna lekker samen in het bad te gaan poedelen/spelen ook hier zijn alle buurtkindertjes op vakantie dus dan doenwe het maar zo he dochtertje veel plezier en mama heerlijke verkoeling haha
Zwembad kan wel voor jezelf ook fijn zijn! Lekker even afkoelen en in het water heb je geen last van je buik/extra gewicht. Wel om er te komen een hele opgaaf, maar op die leeftijd kunnen ze toch ook al wel veel dingen zelf? Dan kun jij gewoon in het water dobberen en een oogje in het zeil houden Of is het zo'n heel groot zwembad waar je elkaar makkelijk uit het oog verliest?
Ik merk het nu ook wel een beetje dat ik niet zoveel met onze dochter kan ondernemen. Maar gelukkig heeft mijn zus vakantie, en daar ben ik gisteren eigelijk de hele tijd geweest. Mijn man heeft ook nog geen vakantie. Dus zit nu ook een beetje aan huis. Dadelijk maar lekker het zwembadje opzetten.
Ik ga zovaak mogelijk met dochterlief erop uit. Liefst naar een vriendin met kinderen (samen in het badje vindt mijn kind geweldig). Dat is voor mij het meest ontspannend op dit moment. Een doordeweekse dag per week (ouderschapsverlof) is mijn man thuis, dan gaan we samen naar een zwembad of waterplas. Ik durf er niet meer alleen met haar heen. Ik ga twee keer per week met mijn dochter s middags bij mijn ouders eten. Dat scheelt me weer koken, maar ook boodschappen doen en opruimen. Voor mijn man neem ik dan de restjes mee. Als ik me niet lekker voel of even geen zin heb om alleen te zorgen blijf ik daar een paar uurtjes, maar soms ook maar even. Vond dit perfect, alleen zijn ze nu tien dagen op vakantie en deze optie is dus vervallen. Deze week ziet er als volgt nog uit: - vandaag, dochter bij schoonouders, zelf relaxen maar ook poetsen. - woensdag, naar een vriendin s ochtends, s middags ff naar de bieb en kapper met dochter (als dat qua weer te doen is). Anders vraag ik of mijn schoonzus zin heeft om mee te gaan naar een waterplas. - donderdag, man thuis. Denk dat we gaan zwemmen. - vrijdag, dochter speelt s ochtends bij oma die een buurmeisje te spelen heeft gevraagd. Vinden ze allebei leuk. - zaterdag, staat meestal in het teken van boodschappen ed doen. We hebben op zaterdag altijd veel aanloop. - zondag, meestal s ochtends rustig, tv kijken en samen spelletjes doen. S middags vaak naar een kinderboerderij oid. Tegen vijf uur eten we vaak bij een leuk eetcafe hier in de buurt die veel speeltoestellen heeft. Mijn man komt deze laatste weken iets eerder thuis, uur of vier/vijf ipv zes uur. Dat scheelt me een hele boel. Heb dus een hoop oplossingen proberen te zoeken om te voorkomen dat mijn dochter zich gaat vervelen en we ons samen lekker kunnen vermaken en toch ook wel nog even genieten van de zeldzame momenten die we nu nog met zijn drietjes hebben. Allemaal sterkte en succes met dit warme weer!
Hier net zo. Heb een dochter van 5 en voel mij ook rot dat ik haar amper vermaken kan...... Alle kids zijn op vakantie en echt kids uitnodigen om te spelen vind ik ook al zwaar. Merk dat ik rust wil.....
Ik heb dit probleem dus ook, al ben ik niet zo ver als jullie. Ik heb behoorlijke bekkeninstabiliteit, en een zoontje van bijna 20 maanden. Hij wil ook graag naar buiten, maar ik red het gewoon niet Ook val ik bijna om van de hitte en word duizelig, dus het voelt niet veilig om met hem alleen erop uit te gaan. Zwembad hebben we hier wel, alleen die is heel klein en alleen open voor leszwemmen etc. Voor de rest zit alles verder weg en ik heb geen rijbewijs. We zitten eigenlijk vaak met zijn 2e binnen en daar voel ik me wel schuldig om Als papa thuis is gaan we er wel op uit, omdat me man dan achter mijn zoontje kan aanrennen en auto kan rijden. Helaas is dit alleen in het weekend Mijn schoonmoeder is dinsdag en donderdags vrij en soms gaan we wel iets met haar doen, alleen dit ook natuurlijk niet altijd. Dus tja geen idee wat we hier moeten doen, gelukkig heeft mijn man na deze week 2 weken bouwvak!
Lekker badje in de tuin en daar in een boek gaan lezen Ik fiets zo lekker met dochter naar het zwembad (hebben geen tuin). Wordt een hele onderneming (10km fietsen), maar beter dan in de smoorhete flat!
Ik ben nooit een fan geweest van de hitte dus zit nu lekker binnen, ramen en balkon deur open,zonnescherm omlaag en gordijnen half hoog. Binnen nu goed vol te houden, maar ik heb hie verder niemand die ik hoef te vermaken dat scheelt!
Ik zou zeggen badje opzetten en in de ligstoel erbij. Ik heb gelukkig een vriendin die iets met hem kan ondernemen en op het moment heeft opa vrij die hem wel kan vermaken. En ik ben nog erg blij dat hij 's middags nog 2 uurtjes slaapt! Nog een paar weekjes volhouden.
Hebben jullie nog tips voor dit weer met een dreumes van 19mnd.. Ben op dit moment 20w maar het gaat pas sinds een weekje of anderhalf beter ivm hyperemesis gravidarum (nu 2weken van de sonde af) Ook zitten we nog middenin een verbouwing/verhuizing.. maar wil wat leuke dingetjes met hem doen.. weet alleen niet zo goed wat
Zojuist bij VK geweest en alle controles weer goed.Nu eten we thuis even een tosti en dan rijdt ik naar Kijkduin om daar even een ijsje met ze te eten.We blijven lekker op de Boulevard want ik kan het niet meer opbrengen om met een hele tas met zooi en parasols het strand op te gaan.Ook al zijn de kinderen al iets groter je blijft er toch omkijken naar houden en je wilt ze toch een leuke dag gunnen.Morgen ga ik met ze naar het zwembad en dan wil ik gewoon om 10 uur thuis weg zijn en daar weer om 2 uur vertrekken.Ik neem dan op zeker een klapstoeltje mee om lekker te zitten en te lezen.Ik zal vanavond al een tas inpakken zodat ik dat morgenochtend niet meer hoef te doen.Ivm het vocht en spataders moet ik ook steunkousen dragen.Ik zou ze dolgraag uitdoen maar dan trek ik het helemaal niet meer met de pijn in mijn benen.Ik ben juist altijd een heel ondernemend type met de kinderen.Een dagje strand draai ik normaal mijn hand niet voor om maar nu moet ik dat mezelf gewoon niet aan willen doen.Komende week is er hier ook Kermis en daar ga ik dan even met ze naartoe komende donderdag.Ik kan natuurlijk nergens in maar gelukkig willen ze in veel dingen met zijn tweeen dus dat scheelt alweer een stuk.Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die moeite heeft met deze hitte en in combinatie met al rondlopende kinderen. Iedereen sterkte, Gr.