Ja, vind ik ook wel mooi maarrrr dat wil ik ons arme kind niet aandoen, niemand zou weten hoe je het uitspreekt hier in NL
Ik weet niet of dit een eventuele optie is, maar een nichtje van mijn man heet Ajla. Vind ik zelf een hele mooie naam en op deze manier ook mooi geschreven. Hou zelf ook echt absoluut niet van namen met een y erin.
Oo die had ik nog nooit voorbij zien komen! Het is een optie, al denk ik dat ik het net iets te 'fonetisch' vind geschreven - alsof iemand niet wist hoe je het schrijft en dan maar de j deed.. Ik houd het in gedachten!
Ayla, maar dat komt omdat ik de naam zo ken uit de reeks boeken van 'de stam van de holenbeer'. Die Ayla is blank en blond voor zover ik weet en past in mijn beleving prima bij een Nederlands kindje.
Ayla! Hele mooie naam en ik vind (hoewel ik ook niet zo van y in namen houd) Ayla mooier en gangbaarder dan Aila. Dit is een van de weinige namen die ik liever zie met een t dan een i. En mijn zoontje heeft een van de jongensnamen die ik met een t mooier vind dan met een i.
Ik lees idd overal dat Ayla met dat boek geassocieerd wordt.. Misschien moet ik 'm maar eens lezen :3 Het klinkt in elk geval als een stoer hoofdpersoon, ook mooi meegenomen!
Ja echt lezen hoor. Zo'n mooi boek! En ja, de Ayla in het boek is echt een stoer wijf, maar ook moedig en intelliigent. Toen ik het boek gelezen had, ik was toen 16 ofzo, had ik me gelijk voorgenomen "als ik ooit een dochter krijg, noem ik haar Ayla". En zo geschiedde .
Dit precies heb ik ook. De naam Ayla al een hele tijd in mn hoofd voor als we een meisje krijgen, onder andere door dit boek.