Goedemorgen meiden, Hier iemand die momenteel een dip heeft... Mn vriend had al weken dromen dat zijn broer en vriendin dezelfde naam zouden hebben. Natuurlijk ben ik ook erg benieuwd naar hun naam maar we moesten onze naam al doorgeven voor het geboortekaartje. (wordt met de hand in elkaar gezet) Dus ik haar gemaild om te vragen of we het op één of andere manier hun naam konden uitsluiten. Nou dat ging dus niet zo makkelijk als gedacht. - dezelfde eindletter - dezelfde aantal klinkers - dezelfde aantal letters - je kunt het ook anders schrijven Nu kun je wel denken, meis maak je niet druk want er zijn zoveel namen. Maar ik heb echt sterk het gevoel dat het om dezelfde naam gaat. Zij is 3 weekjes langer zwanger als ik dus als alles volgens het boekje gaat dan zal zij ook eerder bevallen als ik. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen. Deze naam zit al maanden in onze hoofd en die 'hoort' nu al helemaal bij ons. Aan de ene kant wil ik absoluut niet over een andere naam nadenken, aan de andere kant vind ik het niet leuk als ze allebei dezelfde naam hebben. Wat zouden jullie doen in mijn geval?
De naam noemen... en vragen of het díé naam is. Anders blijf je in de stress zitten tot de bevalling... En natuurlijk de belofte tot geheimhouding... Als je zekerheid hebt, dan kun je daarna beslissen wat je doet.
Ooh wat naar! Ik heb van de week ook zo'n topic geopend...! Zelfde soort verhaal.. Zo balen he! Maar als jullie alleen dat gevoel hebben en al allerlei letter en klinkers e.d. door hebben gegeven aan elkaar dan zou ik gewoon met elkaar overleggen om de namen aan elkaar uit te spreken. Succes ik weet hoe rot het voelt!
Ik zou inderdaad gewoon even checken of het echt dezelfde naam is, en anders denk ik dat ik de naam gewoon zou aanhouden als ik jou was, aangezien je hem al hebt doorgegeven voor het geboortekaartje.. Is nou ook weer geen werelddrama als neefjes en nichtjes dezelfde naam hebben toch?
Waarom wil je de naam voor haar dan perse geheim houden? Als je er zo erg over in zit dan vertel je haar de naam toch gewoon (met geheimhoudingsplicht) zodat zij kan zeggen of het dezelfde naam is?
Ik zou absoluut de naam nu noemen. Dan ben je eerst en je schoonzus zal dan moeten veranderen. Tenminste dat zou ik dan wel doen. Vertel het haar gewoon vol trots welke naam het is en dat de baby er waarschijnlijk al aan gewend is. Misschien wat gemeen maar zo kun je wel de laatste 8 weken iets rustiger zijn ( nou ja, 5 a 6 weken)
He meiden, Bedankt voor jullie vele reacties! Ik heb net mijn vriend nog gesproken en hij wil de naam niet veranderen. Hij zegt: ik hou van 'naam' en als hun dezelfde naam hebben dan heeft het zo moeten zijn. Daar heeft hij op zich wel een goed punt. Heb mijn schoonzus net een mail gestuurd (we mailen dagelijks) en daarin uitgelegd dat ik denk dat we dezelfde naam hebben maar wij wel hebben besloten om de naam niet aan te passen. Al maanden weten we deze naam en het voelt niet goed om het te veranderen. Nu is het dus aan hun om te kijken wat ze ermee doen. Nog een paar weekjes en dan zullen we het weten.
zou ik ook doen, want stel dat het helemaal niet dezelfde naam is dan neem je de nam niet die je al lang in het hoofd hebt en blijkt dat ze helemaal niet dezelfde naam heeft. dan baal je echt. als het wel