Iets missen in mijn leven.

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffrouwminoes, 8 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.441
    793
    113
    Hallo dames.

Mag ik even mijn hart luchten en wie weet hebben jullie wel raad voor me.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik iets mis in mijn leven maar weet niet wat en waar ik het moet zoeken.
    Iets waar ik voldoening uit haal / energie van krijg.

Ik ben een btbm... Dit in verband met mijn man zijn werk, weinig oppas, en de zorg die we nog hebben voor onze kinderen.

Ik heb mezelf altijd weg gecijferd en altijd het gevoel gehad nooit goed genoeg te zijn en zette altijd andere op 1. Behalve mezelf.
    Het afgelopen jaar ( na een burn out ) heb ik hard aan mezelf gewerkt. Heb een beugel gedaan voor mooiere tanden. Ben 20 kilo afgevallen. Maar nu ik mezelf op de rit heb merk ik dat ik een uitdaging zoek...
    Hoe kom ik er achter wat ik wil?

Groetjes Minoes.

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat is een btbm? Bewust ThuisBlijf Moeder?

3. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    728
    306
    63
    Dat wilde ik ook net vragen.

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Misschien totaal niet wat je wilt horen, maar ik haal echt onwijs veel energie uit mijn werk, mijn toffe collega's, de waardering, even wat anders en afwisseling in het lekker thuis zijn, want ik ben daarnaast ook gewoon graag thuis bij/ met de kinderen. De afwisseling maakt het wel dat mijn leven in balans is. Wij hebben ook verder geen uitgebreide oppas brigade. Maar de kinderen gaan naar de bso (voorheen kdv/peuterspeelzaal) als ik werk en dat vinden ze fantastisch. Alles kan daar, dus na zo'n dag komen we allemaal voldaan thuis.

Nescio, Daisy120 en Ctje1987 vinden dit leuk.
  5. Juffrouwminoes

21 jan 2016
    1.441
    793
    113
    Inderdaad sorry had duidelijker moeten zijn

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ook, en lekker sporten!
    Van 24/7 thuis met de kinderen wordt ik echt niet gelukkig.

Daisy120, Ctje1987 en mausi vinden dit leuk.
  7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.405
    10.339
    113
    Ten eerste wat super knap 20 kilo!!
    Ik ben ook bewuste thuis blijf mama maarsimds onze uk naar de peuterspeelzaal ging ben ik voor een paar uur vrijwilligerswerk gaan doen.
    1 jaar bezig en toen ben ik extra vrijwilligerswerk gaan doen. Dus sinds 3 weken 2 ochtende om de week. Haal daar veel energie uit en de mensen zijn blij dat ik kom. Voel me veel beter nu

mausi vindt dit leuk.
  8. Juffrouwminoes

21 jan 2016
    1.441
    793
    113
    Heb altijd in de horeca gewerkt... en dat is momenteel niet te combineren met thuis / echt geen oppas...

En zou niet weten wat ik dan qua werk zou moeten kunnen doen.

9. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Misschien een cursus gaan volgen of iets meer doen met een hobby? Gaan sporten? Vrijwilligerswerk!?

10. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Misschien dan eerst een opleiding?

11. Faithful

Faithful Niet meer actief

Super dat je zo voor jezelf hebt gekozen en met jezelf bezig bent gegaan!!
    Ik kan je geen antwoord geven maar misschien wel een aantal vragen waarmee jij misschien jezelf het antwoord kan geven. Voel je niet verplicht hier te antwoorden hoor, maar het kan je misschien wel helpen tot meer duidelijkheid.

-Als jij nu alleen aan jezelf denkt en dat alles mogelijk is, wat zou je dan gaan doen?
    -Wat vond je vroeger leuk om te doen, waar kreeg je toen energie/voldoening van?
    -En misschien rare vraag. Waarom heb jij gekozen om te werken aan jezelf en kijk dan iets verder dan "omdat ik een burnout had". Wat maakte dat je op dat moment koos voor jou, wat maakte dat je toen de knop omdraaide. Wat hoopte je te bereiken?
    -Zijn er nog dingen in je leven die je nodig hebt die nu missen (hoe klein misschien ook.)
    -Wat stoort jou in je dagelijkse leven en kan je daar specifiek in zijn.
    -Waar kan je echt super blij van worden?
    -Als morgen jou laatste dag zou zijn. Wat zou je die dag gaan doen. En vooral waarom juist dat, wel gevoel geeft dat jou.

Door te kijken waar je nu staat in je leven, wat je hebt en wat je mist kan je een stukje verder komen. Hoe kan je al deze informatie samen voegen tot iets wat jou die energie en uitdaging geeft En wat je antwoord ook Is het is goed. Ook als deze niet 'sociaal wenselijk' is. ;)

Succes en mocht je nog vragen hebben laat maar weten

Mirro, tantetil en missym vinden dit leuk.
  12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Echt geen oppas? Ook geen Kinderdagverblijf of gastouder mogelijk?

Ik krijg ook echt veel energie van mijn werk...zou het niet willen missen

13. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Hier is het antwoord ook mijn werk. Ik vind mijn werk heel erg leuk en daarnaast heb ik het echt nodig om een beetje sane te blijven.
    Ga eens kijken bij een uitzendbureau of naar vrijwilligerswerk. Misschien krijg je dan een beter idee welke richting je op wil.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  14. roundandaround

roundandaround Niet meer actief

Als werk de oplossing is, vind ik dat je man minder moet werken.

Je typt in je openingspost dat je jezelf wegcijfert, is di nu ook niet het geval?

Ik weet niet wat je man doet, maar als jij er zo onder lijdt zal hij ook wat moeten schipperen.

15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Herkenbaar gevoel, ik miste ook echt wat in mijn leven. En ja ik had al een baan en een studie, maar toch vroeg ik mij af is dit het nou?! Nu heb ik sinds 3 maanden van mijn hobby mijn werk gemaakt naast mijn reguliere baan en dus iets gevonden waar ik echt energie van krijg. Ik zag veel beren op de weg, maar uiteindelijk heeft het gewoon geweldig uitgepakt en gaat het mij meer kosten dan opleveren dan ga ik op zoek naar iets anders.

16. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Je deed hiervoor horeca, zal je nog steeds in de horeca willen werken? En wat trekt je dan aan in de horeca? En is het mogelijk om dit te vinden in een ander soort baan? Ik kan me voorstellen als je omgaan met gasten leuk vind, je wellicht in een bejaardentehuis of ziekenhuis het rond brengen van eten/drinken ook leuk vind.
    Of telefoniste/receptioniste.

En weet je, als je uit de horeca komt, je vaak ook gewild bent bij andere banen. Horecamedewerkers zijn gastvrij, werken keihard, collegiaal. Dat zijn zeker pluspunten.

Maar als ik jou was, kijk om je heen. Bedenk wat je leuk vind. Loop een dag of 2 mee. En laat je omscholen.

17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.877
    113
    Als ik het zo lees dan interpreteer ik het als het gevoel missen van nut te hebben en waardevol te zijn voor anderen behalve je kinderen. Iets bij te dragen aan de maatschappij. En iets voor jezelf hebben, dus iets waar jij gepassioneerd van raakt en waar jejezelf in kwijt kunt en ook jezelf vind.
    Deze leegte kan je op vele manieren opvullen, waarbij je moet kijken naar wat bij jou past. Je kunt bijv. bij de ouderraad van school gaan, vrijwilligerswerk doen, een cursus volgen, gaan werken, etc etc etc. Maar wat past bij jou? Daar kan alleen jij antwoord op geven.
    Daarnaast is mij vraag of je voldoende sociale contacten hebt en vriendinnen? Doe je wel eens zaken voor jezelf? Wat zijn je hobby’s en passies?

18. Juffrouwminoes

21 jan 2016
    1.441
    793
    113
    Ze gaan allemaal naar school maar 2 dagen in de week na schoolse opvang.
    Is best prijzig in combinatie met overblijven etc. En dan kom ik in de knup met het sporten van de kids

19. Juffrouwminoes

21 jan 2016
    1.441
    793
    113
    Ik
    Ik reageer morgen even wat uitgebreider

Dankjewel alvast

Faithful vindt dit leuk.
  20. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Hoewel ik ook heel veel voldoening haal uit mijn werk en me geen leven als thuisblijfmoeder voor zou kunnen stellen, is werk alleen natuurijk niet zaligmakend. Ik denk dat als je er bewust voor kiest thuis te blijven, dat ook zo zijn redenen heeft.

Doe eens wat online testen om te bepalen wat je eventueel leuk zou vinden qua opleiding/cursus. Hetzelfde geldt voor vrijwilligerswerk. Je kunt zoveel doen, maar ik zou iets kiezen wat echt bij je past en waar je de voldoening uithaalt die je zo zoekt.

Kijk eens naar sporten. Misschien iets in teamverband voor wat meer sociale contacten. Of zoek een leuke hobby waar je ook weer andere mensen leert kennen. Een vriendin van mij doet aan scrap booken. Ik ben zo creatief als een houten deur, maar zij is er echt heel goed in en heeft daardoor ook weer veel mensen leren kennen.

En als je echt weer iets aan werk zou willen doen, praat eens met een carriere coach. Die kunnen je beter op weg helpen dan wij kunnen.

Deel Deze Pagina