Verstopt oor

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb sinds donderdag avond een oorontsteking, en ben sindsdien doof aan 1 kant.
    Enig idee hoe lang dit gaat duren?
    Super irri is dat zeg! heb vandaag antibiotica gekregen...

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou als iemand een oplossing heeft houd ik me aanbevolen, ik heb geen AB, maar al wel een week een oor dat dicht zit. Kreeg van de drogist het advies met Otrivin mijn luchtwegen iig schoon te houden, dat probeer ik nu maar, maar helpt nog niet echt (nu 2 dagen bezig)

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Ik lees overal een druppel slaolie erin doen, laten weken en even met de douchekop erop.
    Ik ga het nu proberen, word vervolgt morgen...

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Maar dat is dan een verstopping aan de buitenkant, mijn oor zit aan de binnenkant dicht.

5. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    denk dat je even naar de huisarts moet om je oor uit te laten spuiten. In ieder geval niet zelf met wattenstaafjes aan de gang gaan want dan verstop je boel nog erger!
    succes!

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Verstopping zit echt van binnen, uitspuiten doen ze nu niet want ik heb een oorontseking.
    Heb gister slaolie erin gedaan en met de douchekop erop, maar helpt niks.
    Assistente van de ha zei dat las de antibiotica op is, het over moet zijn, anders moet ik contact opnemen.

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik loop sinds zaterdag met een oorontsteking en heb geen antibiotica gekregen omdat het om een virus ging en geen bacterie.. :(:
    Nu zit mijn andere oor ook dicht, word er best flauw van, wat een rotgevoel. Ik denk niet dat het erg ontstoken is want heb het eerder gehad en ging toen door de grond van de pijn, valt nu erg mee.
    De huisarts gaf als tips: neusspray gebruiken, elke 2 uur zout water snuiven (dat is heel vies!), kauwgom kauwen en 'ploppen' met je oor.

8. neusspray moet ook wel eens helpen maar zou ik dan weer niet gebruiken als je AB hebt of eerst even overleggen met HA

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Ja klopt ik kreeg ook eerst dat advies idd alleen neusspray gebruiken.
    Maar na 3 dagen moet het over zijn, en omdat dat gister 3 dgn geleden was, zei de arts tegen me dat ik nu een kuur kreeg.
    Gelukkig wel, heb ik een idee dat het in ieder geval word bestreden.
    Maar irri he zo'n verstopt oor, hoor steeds m'n eigen hartslag erin galmen :confused: jij ook beterschap.
    Gelukkig is de rest van de griep weg, hoesten koorts enz.

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hier vanmorgen bij de HA geweest, moet idd met Otrivin mijn luchtwegen open houden en dan moet het echt over gaan.

11. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    hier ook al een week een dicht oor! soms ook een windmolen geluid erin (teken van oorpijn)
    maar doet niet pijn.
    ben zwanger dus weet niet of ik van alles mag gebruiken. als donderdag nog niet ove ris .. ga ik ff langs dokter..
    ik word er gek van. heb al oor druppels gekocht voor oorpijn. die mocht volgens de bij sluiter wel

12. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Heey Meiden

Ik heb sinds mijn vierde jaar een oorprobleem.
    Laatst ook weer helemaal potdicht...En zooi wat er uit komt zetten...
    Otrivin en andere neusdruppels gebruik ik niet vanwege dat hierbij mijn neus heel erg gaat irriteren...branden e.d. Nu heb ik van de huisarts op recept Beclometason Nevel gekregen...zoals ik al zei vanad me 4de oorproblemen...En medicatie gehad van juh tot en met het... Maar deze neusspray echt een wondermiddel... Was er binnen 2 dagen vanaf :D

Je kan het volgens mij ook zo krijgen maar betaal je wel 13 a 14 euro... Het kan geen kwaad voor tijdens de zwangerschap en borstvoeding... :)

Deel Deze Pagina