IPL ontharing apparaat

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 23 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Hoi dames,

Ik ben al een langere tijd in twijfel om een IPL apparaat aan te schaffen.

Wie heeft er 1 (welk type) en hoe bevalt deze?
    Blijven de haren (langer) weg?
    Is het iets dat je eens per zoveel tijd moet blijven herhalen?
    Ben je er tevreden mee? :)

Ik wil er in principe alleen mijn bikinilijn mee behandelen. Ik doe het nu met een epilady maar buiten het feit dat dit toch pijnlijk blijft, krijg ik er toch nog soms ingegroeide haartjes/bultjes mee.

Ik zie goedkope varianten van rond de 50 tot 125 euro (bijvoorbeeld 1 van zedar of gosmooth op bol) maar ook de bekende lumea van Philips. Maar deze heeft zoveel varianten (advanced, prestige, 9000) welke kies je dan?

Benieuwd naar jullie ervaringen! :)

2. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.309
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Ik heb de gosmooth, ik heb het probleem dat ik het steeds vergeet. Je moet het de eerste tijd om de week doen. Ik denk dat ik daarom geen verschil merk. Ik ben nu naar een kliniek gegaan voor laser ontharen en ik merk na een behandeling al echt verschil!

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Ik gebruik al een aantal jaar de Philips lumnea. Geen idee welk model.
    Ik heb van mijzelf erg donkere haartjes en hierdoor goed resultaat. Van dagelijks scheren met veel ingegroeide haartjes naar maar 1 keer per week scheren en zachte haartjes. Maar je moet het dus wel bijhouden, ik begin er ieder jaar vroeg in de lente mee dan heb ik er in de zomer weinig omkijken naar

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    Ik heb een Philips lumea. Type weet ik niet exact, maar wel 1 met diverse opzetstukken (benen, bikinilijn, oksel en gezicht) en ik ben er heel tevreden over!
    Maar ik hou het wel bij, dat scheelt. De eerste paar keer moet het echt om de week, en daarna iedere 4 wkn geloof ik. Ik zet een reminder in mijn telefoon en dan kost het me uiteindelijk een kwartiertje van mijn tijd.
    Ik hoef mijn oksels niet meer te scheren en mijn benen zijn ook heel glad. Heel af en toe kom ik daar een verdwaald haartje tegen.
    Bikinilijn is wat hardnekkiger, maar toch vind ik het een uitkomst.

5. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.386
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb ook een Lumea, al jaaaren dus dat type verkopen ze niet meer.

Bij mij werkt t goed, in t begin om de 2 weken herhalen en daarna kun je er langer tussenlaten. Ik laat t altijd alleen weer verslonzen :cool:.

Ik gebruik hem op mijn benen, oksels en bikinilijn. 90% van de haartjes zijn weg, scheren doe ik hooguit 1x per week ofzo als ik eraan denk.

Ik ben er wel blij mee, als deze t begeeft koop ik weer een nieuwe!

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!
    Hm wel echt bijhouden dus. Daar mag ik dan wel een herinnering voor gaan zetten in mijn agenda. :D Ik ga eens rond kijken voor de Lumea en me er iets meer in verdiepen in de types en de verschillen.

7. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Ik lees even mee in dit topic. Ik scheer mijn benen en oksels elke dag als ik in de douche sta. Moet je bij de lumea wachten tot de haartjes een bepaalde lengte hebben of niet? En krijg je minder harem of duurt het langer voordat ze terug komen?

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Nee je moet je eerst scheren en daarna de lumnea gebruiken. En vooraf niet insmeren met bodylotions ofzo

Koraal82 vindt dit leuk.
  9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb het voor de oksels een tijd gebruikt en het werkt wel goed
    als je juist langere haartjes hebt omdat ze alweer gegroeid zijn, dan ga je het ruiken ;) , toch wel een verbrand luchtje, dat wil je niet hihi.

Ik vind het overigens fijn voor de oksels . Benen te veel werk. Bikinilijn te vaak ontstekingen.. níét door de lumea, maar het is moeilijk flitsen als je om de ontsteking(en) heen moet flitsen... Dat blijkt een vicieuze circel hier helaas.

10. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Ik heb ook een Lumea en vind het ideaal!
    Oksels is denk ik 90% van de haartjes weg.
    Bikini lijn doe ik echt de bikinilijn zeg maar, dus dat er niets meer uit m’n bikini broekje steekt en dat werkt ook heel goed. Eerder moest ik dat op vakantie echt wel elke dag scheren, maar nu red ik het ongeveer met 2 keer in de week.
    Benen vind ik echt een hoop werk. Ook daar wordt de haargroei wel minder, maar kost een hoop tijd.
    Je moet het inderdaad wel goed bijhouden. Volgens mij mag je na een tijdje over naar elke 6 weken, maar bij mij is dat echt te lang, dan lijkt er toch weer meer haargroei te zijn.

11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Maar zie je wel waar je moet flitsen dan als je je scheert? Als ik me echt goed scheer zie je de eerste dag namelijk vrijwel niets meer.

12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Ik flits gewoon alles :roflmao:
    Bikinilijn, oksels en benen is een halfuurtje werk, goed te doen toch?

brownielover vindt dit leuk.
  13. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Hoelang blijf je dan flitsen? Je hele leven in na bijv een half jaar steeds minder? Ben ik benieuwd naar..

14. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.386
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik denk je hele leven ja. Ik laat het weleens weer verslonzen in de winter en dan heb ik in de zomer nog steeds veel minder haargroei dan normaal, ook al heb ik een half jaar niet geflitst maar langzaamaan groeien er weer steeds wat meer haartjes terug.

15. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.386
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik ook. Je schuift hem steeds een stukje verder. In ga in banen over mijn benen, rondom. Zal vast weleens wat plekjes overslaan of dubbel doen. Maar daar merk je niets van.

16. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Doet het eigenlijk pijn?

17. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.386
    113
    Vrouw
    Broek
    Nee. Je voelt er niks van. En ik gebruik de hoogste stand. Sommige plekjes zijn wat gevoeliger (achterkant knieholtes, liezen) maar nog steeds geen pijn.

18. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Nou ik heb er 1 besteld, de Philips lumea bri955/00. Ik ben heel erg benieuwd. :)

Mammaaa en nicole18 vinden dit leuk.
  19. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.559
    3.889
    113
    Vrouw
    Ik lees vaak dat het vooral goed werkt op donkere haartjes, klopt dat?
    Ben ook al een tijdje een aan het overwegen maar mijn benen zijn echt blond dus zou jammer zijn als het dan daarvoor niet goed werkt.

20. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Moet je even opzoeken, maar zoals ik het toen las werkt het niet op blond en rood haar.
    Ik heb er ook 1 en vind het ideaal. Haren komen steeds minder snel terug en geen uitslag meer bij mijn bikinilijn. Er gaat idd tijd inzitten, maar een half uurtje per 2 weken vind ik goed te doen.

Deel Deze Pagina