Air up ervaring

Discussie in 'De lounge' gestart door miramare, 2 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.439
    1.611
    113
    Onze dochters vinden het fijne flessen. Ze hebben em voor hun verjaardag gehad (ik vind ze te duur om gewoon te geven).
     
  2. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.028
    5.175
    113
    Hier lekt hij totaal niet als de dop erop zit, lijkt me toch niet ok als hij lekt…
     
  3. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.170
    4.233
    113
    Vrouw
    Ik heb het een keer geprobeerd, maar ik proef nog steeds alleen water.
    Chemisch geurtje van perzik erbij, nee bedankt.
     
  4. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hier wilde oudste ook zo’n fles. Heeft ze niet gekregen. Waarom in hemelsnaam zou je water drinken willen afleren door continue die kinderen voor de gek te willen houden door ze met een geurpodje het gevoel te willen geven dat ze frisdrank drinken? Ik zie de bui al hangen dat ze uiteindelijk dan geen of veel minder water willen drinken als de fles niet in huis is of de pod op is. Ja doei!!

    Ik ben echt bang dat je er mensen mee kweekt die uiteindelijk onzin gaan zeggen als: “Ik lus geen water.” Ja doei! Wat is de volgende stap: “Ik lus vind zuurstof niet zo fijn om in te ademen”??

    (Hier krijgen ze dus gewoon water uit een Dopper of uit een vergelijkbare isolerende fles mee voor school. Ik vul hem ‘s ochtends en daar drinken ze tussen de middag en tijdens het tien uur momentje uit. Als de fles leeg is vullen ze hem maar bij op school. Limonade (of thee) krijgen als ze uit school komen. Frisdrank alleen met feestjes.)
     
  5. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.028
    5.175
    113
    Je kan toch exact hefzeilfde zeggen over limonade? Waarom zou je je kind in hemelsnaam voor de gek houden met zo’n smaakje aan hun water, straks ‘lussen’ ze geen gewoon water meer!
    Hier drinken ze water uit een gewone fles of uit een air-up fles, verder niks.
     
    puzzelstukje, Sado, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.812
    7.141
    113
    Vrouw
    Dit is wel heel kort door de bocht om zo te zeggen. Ik vind water nl oprecht vies. Word er zelfs misselijk van. Ik drink het wel omdat het gezond is en omdat ik af wil vallen, maar ik vind het oprecht vies.
     
  7. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Nou dar vind ik ook. Ik vond water ook altijd ontzettend vies, ik heb het mijzelf echt aan moeten leren om te drinken. Dan hou ik ze liever voor de gek en dat mijn kinderen wel water lusten dan dat ze liever andere troep drinken.
     
    puzzelstukje, Butchke en Mim89 vinden dit leuk.
  8. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier hetzelfde hoor! Ik vond het echt vies, en voelde mij na water drinken ook echt beroerd.
    Bij ziekte oid kwam juist water er als eerste uit.

    Nu wou ik deze zwangerschap perse water gaan drinken en het is inmiddels gelukt om minimaal 1,5l water per dag te drinken.

    Begonnen met verse citroensap erdoor en vervolgens alleen water.

    Nu wissel ik beide af.

    Ik zou overigens geen geld over gehad hebben voor het air up systeem, puur ook door wisselende verhalen en het prijskaartje..
     
    Mim89 vindt dit leuk.
  9. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Misschien als je alleen nog maar limonade zou drinken. Als je zou ontbijten met yogi/limonade/pods of wat ook voor zoete drank, 10 uurtje en lunchen met zo’n pod. ‘s Middags en verder tussendoor ook frisdrank of iets dat naar frisdrank smaakt… Tsja, dan verpest je denk ik wel hoe mensen ten opzichte van water gaan staan.

    Maar ik zie hoe wij met limonade omgaan het anders. Limonade is hier een verwenmomentje. ‘s Middags uit school is voor onze kinderen een verwenmomentje met iets anders dan water. Maar de basis is water.

    Ik heb ooit op een groep gewerkt waar standaard cola en sinas tijdens eten op tafel stond. Mijn cliënten met een beperking beweerden in die tijd ook dat ze geen water lusten. Tsja, wat je jezelf wijs maakt ga je nog geloven ook. En natuurlijk is cola lekkerder dan water. Water smaakt immers helemaal nergens naar. Dat is net zo neutraal als zuurstof. Behalve als je bepaalde emoties aan water aanhangig maakt. Dan kan je beleving bij water anders zijn en kun je gaan menen dat je geen water lust…
     
  10. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.565
    7.391
    113
    Wat een flauwekul, hier 2 kinderen, dezelfde opvoeding, krijgen hetzelfde eten en drinken aangeboden. De ene vindt water vies en de ander vindt water heerlijk. Dat is gewoon verschil van smaak en heeft niets met "emoties aan water aanhangig gemaakt" te maken.
     
    bozoe, puzzelstukje, Neuzeke en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dat jij het flauwekul vindt wat ik opper zegt wellicht weer iets over welke emoties jij koppelt aan de uiting van jouw kind ten opzichte van water. Wat denk je dat je kind zou doen als je alleen water zou aanbieden er verder niets, nada noppes? Denk je echt dat hij of zij zou uitdrogen en zou sterven van de dorst? Wel nee joh: als een kind door heeft dat de ouders meegaan in het ‘ik lus geen water verhaal’ en dus alternatieven aangeboden krijgt dan is het wiedes dat het kind andere dingen prevaleert als de voorkeur al naar zoet gaat. Mijn kinderen hebben ook liever Taksi of appelsap ipv water. Ik eet ook liever een bak patat dan een gekookte aardappel ;)

    Ik wil hier trouwens niet mee zeggen dat je het niet goed doet als ouder!!! Jij gelooft alleen dat je kind geen water lust. Ik geloof dat soort dingen niet. Ik geloof wel dat er mensen zijn die denken dat ze iets volledig neutraals niet lussen.
     
  12. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.028
    5.175
    113
    Je punt is duidelijk, maar je vormt de context nogal naar je eigen hand :D Hier twee prima waterdrinkers, die voor de afwisseling water uit een air-up fles drinken. Zo’n ‘smaakje’ vetpest echt niks, net zo min als een glaasje limonade het zou verpesten. Air-up met cola etc vergelijken slaat nergens op, het blijft gewoon water wat uit die fles komt.
     
    puzzelstukje, Bellybell, Butchke en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.565
    7.391
    113
    Ik heb zelf de ervaring met melk, dat vind ik zo vies, ik moet echt kokhalzen als ik een slok neem. Ja, ook als ik per ongeluk een beker melk te pakken heb.
    En natuurlijk, als er niets anders dan melk te drinken is zal ik het wel nemen, laat mezelf echt niet verdrogen. Idem bij mijn kind wat water vies vindt, als ze moet drinkt ze het wel.
    Zij drinkt dan weer wel graag melk ;) ook een prima gezond alternatief.
    Maar haar krijg je dus ook niet aan de AirUp. De andere drinkt graag water (nog steeds) en die vindt de AirUp heerlijk. Drinkt ze liever dan ranja, helemaal prima wat ons betreft.
     
    evaleana vindt dit leuk.
  14. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.028
    5.175
    113
    Water is niet volledig neutraal hoor. Spa smaakt anders dan kraanwater uit Amsterdam, en dat smaakt weer totaal anders dan kraanwater uit Groningen etc. Wij waren laatst in een andere stad dan waar we wonen, en daar was het water veeeel lekkerder (terwijl we het thuis ook prima te drinken vinden). Je kan onmogelijk voor een ander bepalen dat zij iets éigenlijk wel lusten maar gewoon dénken dat ze het niet lusten…
     
    Neuzeke en Bellybell vinden dit leuk.
  15. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.812
    7.141
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook echt veel te duur. Ik 'dwing' mezelf gewoon om gewoon water te drinken en dan af en toe met een heel klein beetje slimpie erdoor.
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  16. MrsDiablo

    MrsDiablo Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Idd, daarom maak ik ze ook regelmatig zo schoon. Anders komt er echt zo'n vieze laag in met "alg"
     
  17. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.028
    5.175
    113
    Hier hebben de dochters er allebei een gekregen gisteren, cadeautje voor hun rapport van ons en opa&oma samen (met een aantal pods). (Ik had zelf al een fles, dus ze hadden er al ervaring mee ;) )
    Ze zijn dolblij ;) Smaak perzik-ijsthee is een groot succes.
     
    puzzelstukje en MrsDiablo vinden dit leuk.
  18. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.116
    15.624
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je zonder ervaring met de air up niet bepaald een correct beeld kan vormen.

    Als ik limonade smaak wil en zoet ben ik er aan voor de moeite :D.
    Het blijft gewoon water dat je drinken uiteindelijk en als volwassen of kinderen daardoor meer water drinken is dat dus prima.
     
    tuc vindt dit leuk.
  19. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Kan iemand mij een ingredientenlijst van de pods posten?
    Het enige dat ik kan vinden is: ‘het komt niet in aanraking met de drank zelf DUS het is gezond.’
    Maar dat slaat natuurlijk nergens op. Ook dingen die je ruikt worden opgenomen door je lichaam, anders zou je het niet ruiken.
    Brise luchtverfrisser eet of drink ik ook niet, maar het is algemeen bekend dat dit ook behoorlijk schadelijk is. (Of oplosmiddelen en verf etc)
     
    Novi vindt dit leuk.
  20. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.028
    5.175
    113
    Ik vind enkel ‘natuurlijke aroma’s, die worden gewonnen uit nauwkeurig geselecteerde vruchten, planten en kruiden’.
     

Deel Deze Pagina