Airbag kan niet uitgezet worden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sam0110, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik ging vandaag langs bij de garage en blijkbaar kan mijn airbag niet uitgezet worden dus moet ik de maxi cosi op de achterbank zetten.
    Ik vind 't zo erg dat ik haar dan niet kan zien?
    Mag dat wel op de achterbank staan?

2. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    ja dan moet de maxi cosi op de achterbank, je kan eventueel een spiegeltje ophangen zodat je via de achteruitkijkspiegel je kindje kan zien.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Denk dat meerendeels de mc op de achterbank heeft staan hoor. En dmv spiegeltjes kun je evengoed een oogje in het zeil houden.

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik zet de MC ook op de achterbank, is volgens mij ook best gebruikelijk.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    De plek achter de bestuurder, dus op de achterbank is de meest veilige plek in de auto. Daarom had ik de maxi cosi daar altijd staan. Je hebt speciale spiegeltjes waarmee je de kleine dan wel in de gaten kunt houden. Zijn vaak wel te koop bij een babyspeciaalzaak.

6. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Oh ik dacht dat de meeste mensen de MC op de passagiersstoel zetten?
    Dit is nieuw voor me.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb de MC altijd op de voorstoel gehad omdat bij mij op de achterbank de gordels te kort waren. Eigenlijk vond ik het wel fijn, Jelle was in het begin nogal spugerig in de auto...

Maar qua veiligheid had ik hem ook liever op de achterbank gezet.

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    op de achterbank is zelfs de veiligste plek! ook al kan je je airbag uitzetten kan nog geen garantie worden gegeven dat bij een heftig ongeluk hij niet alsnog af gaat, maar ook zonder airbag in je auto is de voorstoel niet de veiligste plek van je auto om je beeb te hebben, in nieuwe auto's word dit zelf met een sticker duidelijk gemaakt :)

9. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Hier dochterlief ook altijd achter de bijrijdersstoel gehad. We hebben een leuke kikker met spiegel gekocht en dit gaf prima zicht.
    Nu zit ze in een stoel en hangt de kikker tegenover haar. Als we nu ver weg gaan, lacht ze altijd een tijd naar zichzelf. Goed voor haar zelfbeeld haha.

En weet je, de eerste keren is het best spannend als je zelf rijdt en dus niks kunt doen. Maar het went!

10. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    in 1 van onze auto's zit ook airbag echt van alle kanten, in de andere auto zitten geen airbags (gekocht met kinderwens hihi) maar in die met airbag gaat de kleine straks achterin, en is die zonder zet ik de kleine lekker naast me (is een cabrio dus erg rumoerig achterin denk ik)

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    die "herrie" vinden kids juist heel lekker en slapen ze heerlijk op hoor :) naast je zetten is trouwens ook erg afleidend en daarom ook weer minder veilig, ik zou nooit voor mijn eigen plezier mijn kindje naast me zetten, veiligheid gaat voor gezelligheid toch?

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hallo

De airbag in onze auto kan ook niet uitgezet worden. We hebben een spiegeltje gekregen(met kerst) waarmee je je baby in de gaten kan houden. En als m'n vriend rijdt zou ik ook nog achterin kunnen gaan zitten.

Groetjes

13. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik zet de maxicosi altijd achterin, is het veiligst, en ik vind het alleen maar afleiden als hij naast me staat. Wil ik de hele tijd kijken, en om die reden heb ik ook geen spiegeltje achterin.

Als de motor gestart wordt dan gaan bij ons mannetje de luikjes toe. Heerlijk is dat, en hij wordt pas weer wakker als we op plaats van bestemming zijn. :)

14. valhalla

valhalla Niet meer actief

Zou ff checken of het wel kan, maxicosi op de achterbank. Rij wel eens met een collega mee, die heeft een Avensis en dat lukt net, als de maxicosi 5 cm breder was, zou het niet gepast hebben! :-s

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

He? Een Avensis is toch ene hele grote auto, een station toch?
    Ik las dat je de MC niet mag plaatsen op plekken met airbag, dus ook niet achterin. Als de MC niet met een knop uitgeschakeld kan worden, dan zal die eruit gehaald moeten worden?

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    een airbag kan je er niet zomaar uithalen hoor.

De dealer kan meestal wel met hun computer de airbag uitschakelen

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    achter de bestuurder? Nou dan zit ik tegen het stuur aan hoor? Ik heb mijn voorstoelen helemaal naar achteren zitten en als ik de MC achter me zou hebben zit ik zowat tegen het stuur aan.

Ik heb de MC altijd op de passagiersstoel, de airbag kan ik uitschakelen. Ik heb 8 airbags in de auto zitten dus achterin is ook geen optie

18. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Alleen de frontale airbags zijn schadelijk toch, tenminste dat zei de dealer. Wij hebben zij-airbags achter in de auto, maar omdat die niet zo hard opblazen maakt dat niet uit voor de maxicosi.

19. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Is dat zo? Wij hebben ook aan alle kanten airbags. Ik vroeg me al af hoe dat dan zou moeten.

Ik geloof wel dat we een knop hebben om de voorairbag uit te zetten. Maar op die stoel zit mijn dochter meestal al, want als zij en haar broertje samen achterin zitten, maken ze elkaar af! En da's ook niet zo handig als je moet rijden.

20. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Het volgende staat op de website van Maxi Cosi:

Kan ik een autozitje ook op de passagiersstoel voorin plaatsen?Baby- en kinderautozitjes kunnen in de auto op de passagiersstoel geplaatst worden, echter gebruik op de achterbank heeft onze voorkeur. Een baby-autozitje kan alleen op de voorstoel mits er geen frontaal airbag aanwezig is of wanneer u zeker weet dat deze is uitgeschakeld. Bij autozitjes voor grotere kinderen adviseren wij bij aanwezigheid van een airbag de voorstoel in de achterste stand te plaatsen.

Ik heb elders ooit ook een keer gelezen dat het plaatsen van de Maxi Cosi op de achterbank het veiligst is.

Deel Deze Pagina