Maxi Cosi is eigenlijk gewoon maar de merknaam, ze hebben autostoelen in elke categorie. Autostoel groep 0 is eigenlijk hetgene wij MC noemen, eigenlijk niet correct maarja... En idd je kan hem niet anders vast maken want je gordel moet door die blauwe gleuf achteraan.
jep en de easybase ervoor kan ook niet anders gezet worden , je kan nooit je MC verkeerd zetten met zo'n base (dus ook niet per ongeluk), en dan zet je van die dingen op je wagen dat je de MC zo erop kan klikken en dan ga je echt speedy gonzales zonder irritaties hihi
Ja maar voor de autostoel groep 0 moet je daar zo'n basis van kopen, ik weet niet hoeveel die kosten maar ze zijn wss heel erg duur. Edit: http://www.autostoelen.be/detail.php?id=104
klopt je hebt een base die je eenmalig met je gordel vastzet wara je dan de MC op klikt en je hebt een base die je (aan meestal wat nieuwere auto's) kan vastklikken aan stangen tussen je bank) daarop klik je ook de MC.. zon basis ongeveer 100 euro maar echt waar de irritatie als je vaak met de auto weggaat is echt erg! en dan de 100 euro helemaal waard, evt tweedehands kopen?
Aha, dat heet de iso-fix en daar koop je dus een base voor. Lijkt me super handig, want ik heb rugklachten en heb echt geen zin in dat gepruts terwijl je voorover gebukt staat! MC spul koop ik gewoon nieuw hoor, dat moet dan maar!
ja met rugklachten helemaal ideaal! ik kan echt niet zo lang gebukt staan... Je hebt twee verschillende iso fix / base dingen (de echte titels ontgaan me even hihi) dus die je vast kan klikken aan je auto (moet je twee beugels hebben in je auto) als je die niet hebt moet je hem eenmalig met je gordel vastzetten maar dan daarna maakt het geen verschil..
maar is de gordel dan wel lang genoeg om die iso fix/base vast te zetten? en wat bedoel je met 2 beugels? wij hebben trouwens een opel corsa uit 2000.
tussen de onderbank en rugleuning zitten bij nieuwere auto's 2 beugeltjes ertussen (beetje verstopt) daar kan je de easy fix aan vastklikken als je die niet hebt dan kan je wel een easy base kopen maar die zet je dan eenmalig met de gordel vast maar heeft dezelfde principes
Je hebt isofix en easybase. Isofix is voor nieuwere auto's die daar speciale stangen voor hebben. Easy base is voor alle auto's in principe en die zet je vast met de gordels.
Stel je koopt de Cabriofix en die wil je op zo'n bakje klikken (bij de Citi kan dat niet), dan moet je de Easyfix aanschaffen als je Isofix hebt en als je dat niet hebt, dus gebruik moet maken van de gordels, moet je de Easybase aanschaffen.
wil je niet zo moeilijk doen pffff ik krijg het al warm bij het lezen van die zin van je hahahahahaha (lekker he hormoontjes) zwanger zijn is zoooo ingewikkeld!
Ze vervangen dan de hele gordel door een langere. En dat mag alleen gedaan worden door een erkend garagebedrijf, dus niet door de buurman die toevallig handig is met dat soort dingen.. Je mag alleen geen losse tussenstukjes gebruiken om je gordel langer te maken. Niet alleen voor de veiligheid, maar ook voor de verzekering mag dit niet. Toevallig hebben we dit vorig jaar nagevraagd toen bij onze bus de gordels te kort bleken te zijn. Overigens wel een duur grapje om ze te laten vervangen, kostte 300... Achteraf waren 2 easybases goedkoper geweest, maar ja...
De airbags uit het stuur halen is niet zoveel moeiste, maar die uit het dashboard wel, en daar gaat het hier volgens mij om. Plus dat dat totaal ligt aan het type auto wat je hebt. Mijn eerste peugeot 206 uit 2004 was gelijk total loss verklaard toen de airbags eruit geploft waren, niet alleen je airbags zijn dan zo "ff" vervangen, je complete dashboard is naar de pest, je systeem moet helemaal opnieuw ingesteld worden etc. 2 airbags die eruit geknald zijn = 7000 euro schade. Plus dat een garagebedrijf de airbag er niet voor je uithaalt, als je een ongeluk krijgt en je knalt met je hasses op het stuur en je breekt alle botten in je gezicht en het blijkt dat er een airbag in had moeten zitten, keert de verzekering niet uit. Als je het toch wilt doen, haal dan gewoon een sportstuur op en zet dat in je auto, ook geen airbags. snap ook niet wat iedereen zo irritant vind, ik heb die MC binnen een minuut vast in de auto hoor
@zogelukkig: volgens mij klopt dat ja. Voor de zekerheid kun je het altijd even navragen bij de babywinkel.
Ik heb verleden jaar een easy base gekocht bij de prenetal bij de mama mazzeldagen (= 2x per jaar 20 % korting) kostte toen nog geen 80 euro en het werkt echt super. Nooit geen geklooi met gordels gewoon klik en klaar