airbag uitschakelen, maar niet meer verzekerd zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door bar, 13 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Goh.. 'k ben blij dat wij dat probleem niet hebben! Bij mijn man gaat de MC gewoon achterin en ik heb geen airbag!

2. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Wij kunnen voorin de airbag uitschakelen. Dus als ik alleen met de kleine weg zou moeten, schakel ik die uit en zet de kleine voorin. Gaan we met z'n drieën weg, dan kan de kleine gewoon achterin en doen we de airbag weer aan. Dat gaat bij onze auto heel makkelijk.

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    haha die garages kunnen er wat van! ze rekenen vaak geld voor akties die ze niet eens doen.

maar onze auto (mercedes) heeft het ook aangegeven staan, geen kinderstoel en airbags uitschakelen. en we hebben ze ook opzij enzo zitten.
    maar wettelijk is het niet verplicht, en je kan je kind moeilijk op het dak vervoeren. ik zou gewoon even informeren bij je verzekering, of de anwb mischien?
    trouwens het advies van de garage om zelf je zekering er uit te halen, vind ik wel heel krom. want 1 ding wat je nou niet moet doen is daar zelf mee gaan lopen klooien. en hun zouden je helemaal niet mogen aanzetten tot zoiets

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook ik heb een auto waarbij ik de airbag voor uit kan zetten. En ook ik heb juist begrepen dat het voorin vervoeren iets veiliger is dan achterin.

Groetjes Daphne

5. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik vind het niet prettig als ik alleen met de kleine weg zou gaan en die achterin zit. Je hebt er dan geen oog op. Zitten ze al rechtop in een autostoeltje, dan kan je in je spiegel nog weleens kijken wat er gebeurd als je een raar geluid hoort.

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    je hebt speciale spiegels zodat je je kleine in de gaten houden kan

Deel Deze Pagina